Google Nexus 10 fastnar på bild

Permalänk
Melding Plague

Google Nexus 10 fastnar på bild

Att IT-giganten Google förbereder nya enheter för måndagens evenemang är en illa bevarad hemlighet. Nu har vad som verkar vara surfplattan Nexus 10 fastnat på bild.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Snygg kan jag inte kalla den, men skärmen verkar vara trevlig!

Permalänk
Medlem

Är detta ersättning/uppföljning av Nexus 7?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Varför så ful?

Permalänk
Sötast

Baksidan på den skulle sitta skitfint tillsammans med en gammal FUNC tv från tidigt 80-tal

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får se om det kan testas i affär, och priset. Tyvärr så ser inte själva platta så snygg ut, allt annat verkar dock vara skitbra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Snygg kan jag inte kalla den, men skärmen verkar vara trevlig!

Japp, och SoC:en är fin. Första enheten med Cortex A15? Samt nya GPU:n från Samsung. Det lär väl väga upp den höga upplösningen bra.

Permalänk

riktigt ful är den

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma i att den är hysteriskt ful. Men å andra sidan verkar merparten av alla plattor placeras i ett fodral, så det är möjligen av sekundär betydelse.

Kanske är det lägre risk att bli stämd av något fruktbolag om man satsar på en ful design?

Permalänk

Jag förstår inte varför alla tycker den är så ful...
Så ful är den väl inte?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Är detta ersättning/uppföljning av Nexus 7?

Nej det är en kompletterande produkt, precis som nya iPad Mini inte är en ersättare för vanliga iPad

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Japp, och SoC:en är fin. Första enheten med Cortex A15? Samt nya GPU:n från Samsung. Det lär väl väga upp den höga upplösningen bra.

Första plattan med A15, exakt samma SOC sitter i Samsungs nya Chromebook, det är den första enheten

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Någon som vågar sig på att gissa vad den kommer kosta?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

De kunde lagt några mer kronor på design.. Synd för annars mycket intressant platta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Jag förstår inte varför alla tycker den är så ful...
Så ful är den väl inte?

Jag kan bara tala för mig själv, men personligen så ser den ut som något som skulle ha designats sent 90-tal, tidigt 2000-talet. Den enormt tjocka kanten runt skärmen är överdrivet fult och underminimerar bilden. Och baksidan ser ju bara hemsk ut. Ännu värre är ju framsidan tillsammans med baksidan, då de verkar inte ens följa samma design...?

Ja, jag vet ju inte om andra, men jag hade i alla fall inte förväntat mig en sådan ful produkt.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Jag förstår inte varför alla tycker den är så ful...
Så ful är den väl inte?

Svårt o säga förens man hållt i en antar jag. När vi får se marketingbilderna på måndag så ser den kanske bättre ut.
Själv är jag lite besviken på utseendet. Verkar som google/samsung inte vill chansa med nexus enheten.. De har återanvänt designen ifrån tab 2/note 2, en design som klarat sig bra emot stämningar av Apple, dock tycker jag liksom många att den är fulare en originalet.

Hade vart trevligare med en design som nedan (men svårare att behålla på marknaden då den är mer "lik" ipad.)

Får se ifall samsung släpper denna tablet som en "tab" senare i år eller tidigt nästa år.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk

Många klagar på att den är ful, men upplösningen?
2 560 x 1 600
NAJS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Jag förstår inte varför alla tycker den är så ful...
Så ful är den väl inte?

Jag tycker den ser helt ok ut, ganska natural som övriga surfplattor på marknaden.

Men jag tror åsikterna kommer förändras (i vanlig ordning) när den lanseras officiellt då man får riktiga bilder, video på den osv.

Var ju så med Galaxy S3 tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Någon som vågar sig på att gissa vad den kommer kosta?

~ 4000kr

Permalänk
Medlem

Är det stereo högtalare? mycket trevligt isåfall, hatar när de envisas med att sätta endast en högtalare på baksidan eller något dumt.

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant! Väntar spänt på pris och lite bra recensioner.

Permalänk
Medlem

Om de gör den dräglig att titta på kommer väl Apple att stämma dem. "Det är bara vi som får utfroma surfplattorna på ett sätt så att de ser bra ut." Se bara hur det gick för Samsung i USA.

Nåväl... Nu Android-version... Och jag sitter fortfarande med Gingerbread... Tack som fan Samsung

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Härligt att se att de kör 2kärningt. Bättre anpassat till OSet.

Permalänk
Medlem

Inte snygg direkt men fronthögtalare är ju trevlig.

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

jag tror ~3500kr eftersom den hamnar annas nära ipad 3/4 å de ser mindre påkostade ut

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Riktigt ful fet ram

Permalänk
Medlem

Designen är förskräcklig tycker jag men den har en grym SoC! Skall bli kul att se hur den presterar för det kommer ju vara en fingervisning hur nästa års smartphone/tables med Cortex A 15 kommer prestera. Läste att Chromebook (med samma SoC) fick 700ms i SunSpider, men det var ju på Chrome OS.

Permalänk
Medlem

Den var förjävla ful, men hårdvaran va riktigt nice.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

jag tror ~3500kr eftersom den hamnar annas nära ipad 3/4 å de ser mindre påkostade ut

Du menar att du kan dra slutsatsen av dessa bilder? Tror inte det...