Spelveckan: Medal of Honor, Elder Scrolls och Minecraft

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag spel med lite konsistens. Det här är bara tragiskt.

[ Medal of Honor är det jag syftar på i första hand. ]

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Undrar vem som har tvingat honom till att lira spelet???

Idiot Level 9000 måste jag säga på den video, om han inte gillar spelet varför ska han ens spela det då?

Linjärt spel, ja det är designat så. Typ alla FPS-spel är ju designade på detta sätt idag.

Är du medveten om att det är hans Jobb att "spela spel" då han är en såkallad spel "Journalist"

Och kom inte och säg "alla FPS är designade linjärt", Borderlands,Dishonored, Fallout (mja kan ju inte riktigt klassas som FPS dock),
Men sen å andra sidan kan jag ju ha fel och FPS står för "FORCED PROGRESS SYSTEM"

P.S
Herp derp derpety

Permalänk
Medlem

Måste ju hålla med TB. att FPS spelen är alldeles för linjära och strikta. Vad är meningen med att ha en fiende på en byggnad om man inte ens kan dö av den? Ett spel som har en sån bra motor varför inte göra något riktigt av det? Allt blir bara casual

Permalänk
Medlem

MoHWs multiplayer är egentligen faktiskt riktigt bra, om de bara kunde fixa alla buggar.

Och ska man spela i ett party med kompisar är det helt värdelöst att starta från battlelog (som inte alls krävs, motsatt som skrevs i artikeln).

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Urk, faboys..

Att säga saker som "Kan inte säga en enda dålig grej med Warfighter" är bara dumt.
Lär dig lite kritiskt tänkande för fan..

Singleplayer i spelet är jag rätt säker på att det är skit, just för att det är i princip en on-rails shooter. Du är extremt begränsad hela tiden och mycket dum skit (som insta-death utanför vissa områden) används för att begränsa dig.
Om sedan multiplayer är som CoD så är det inget för mig då jag personligen gillar rättvisa och balanserade spel mer än skjutarfester med dålig spawning och sanslösa killstreak system. Men jag kan förstå om folk gillar sådan underhållning, som jag skulle kalla "hjärndöd underhållning". Att jämföra med filmer som de senaste Transformers filmerna. (Jag ser personligen på filmer i den stilen ibland)
MEN att kalla det perfekt är ju som att jämföra en streckgubbe med Mona Lisa..

Lmao, stava rätt när du försöker dissa nästa gång och nämn ett modern fps som inte är on-rails? Nej juste, du kan fan inte jämföra med något som inte existerar.. efter att ha spelat 3 timmar MoH: Warfighter Singleplayer så är det bättre än BF3, det är mer än godkänt, jag förväntar mig inte att det ska vara Half-Life 3.. det är casual SP, och det är BRA casual SP

Multiplayer är som CoD fast bättre, betydligt mer balans, bra spawning och betydligt färre och rimligare killstreaks.

"Hjärndöd underhållning", att dra skitsnygga taktiker och flanka dina fiender med din fire buddy är extremt bra underhållning.

Det är ett extremt bra spel för vad det just är, MW3 + BF3 = Medal of Honor: Warfighter, best of both worlds.. och dom har lyckats, det är betydligt roligare än både MW3 och BF3 enligt mig, 5/5 som sagt för tredje gången.. nu ska jag in och spela och ha jävligt kul, för det är ett jävligt bra spel

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd

MOH warfighter är nog det sämsta spelet någonsin.
2½ - 3h campaign, kontrollen är pantad och on-screen tipsen är ju mentalt störda... vad är "LA"?
Ett jävla massa trams om att gå på räls och bli tvingad att titta på vissa saker.
AIn är ju sönderskriptad där ens egna kamrater ibland står och skjuter mot ingenting, när alla fiender är döda..

Breach, Bang and Clear är sjukt fjantigt, varför ha slowmotion!? Kommer ihåg Swat 4, där var det intensivt.

Zhrooms.. Som COD fast bättre? Du menar medelmåttigt/urk.

Tycker utvecklare bör sluta göra krigsspel där all fokus är på amerikaner och talibaner/ryssar och istället ge oss någonting nytt där vi inte behöver rädda världen i 3529587 st spel i ca 3h.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Lmao, stava rätt när du försöker dissa nästa gång och nämn ett modern fps som inte är on-rails? Nej juste, du kan fan inte jämföra med något som inte existerar.. efter att ha spelat 3 timmar MoH: Warfighter Singleplayer så är det bättre än BF3, det är mer än godkänt, jag förväntar mig inte att det ska vara Half-Life 3.. det är casual SP, och det är BRA casual SP

Multiplayer är som CoD fast bättre, betydligt mer balans, bra spawning och betydligt färre och rimligare killstreaks.

"Hjärndöd underhållning", att dra skitsnygga taktiker och flanka dina fiender med din fire buddy är extremt bra underhållning.

Det är ett extremt bra spel för vad det just är, MW3 + BF3 = Medal of Honor: Warfighter, best of both worlds.. och dom har lyckats, det är betydligt roligare än både MW3 och BF3 enligt mig, 5/5 som sagt för tredje gången.. nu ska jag in och spela och ha jävligt kul, för det är ett jävligt bra spel

Du klagar på hans stavning för att han skrev ett enda ord fel, men själv har du uppenbarligen inte lärt dig de mest grundläggande principerna i språket. Meningsuppbyggnad och interpunktion - låter det bekant?

Så bara för att du gillar spelet har alla andra fel? I rest my case.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

MoH:WF är en sån besvikelse. Singleplayern visade sig vara en löjlig Hollywood point-n-click äventyr på räls och MP ser så tråkigt och generiskt ut med allslags wallhack trams. Nej fy, den förtjänar alla kassa reviews...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Det är inget dåligt spel. Inte asbra heller men absolut inte dåligt. Bra mycket mer underhållande än bf3 om du frågar mig. Det är klart folk som tycker om spelet kommer att försvara det mot folk som klankar på spelet och de som spelar det.

Sen finns det ju två typer av spelare som klagar på det, en grupp som spelade och försökte gilla det men verkligen inte kunde det! Dom förstår jag.
Sen en grupp som jag gillar att kalla "hipster"-gruppen. Dom har sett lite gameplay på YT, kanske provat 5 min i singleplayern hos en kompis. Sedan har dom suttit och kollat på videos som Totalbiscuits och bestämt sig för att spelet är kasst och inte alls värt ens än spänn.

Jag kommer nog ställa mig på försvararsidan här. Spelet förtjänar inte hatet i den här tråden. Men det förtjänar heller inte 10/10 och värsta praisen. Det är kul helt enkelt.

Tänkte mig mer som svar på svaret till svaret om TotalBiscuit's video om Modern Military Shooters. I videon säger han att Singleplayer kampanjen är helt värdelös och vet inte varför dom har det med alls, Varför inte bara göra det Multiplayer only. Sa aldrig att spelet var dåligt, inte Multiplayer iaf, har inte testat. Men som de andra "MMS" spelen så suger singleplayer sjukt hårt, men multiplayer är bra.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Lmao, stava rätt när du försöker dissa nästa gång och nämn ett modern fps som inte är on-rails? Nej juste, du kan fan inte jämföra med något som inte existerar.. efter att ha spelat 3 timmar MoH: Warfighter Singleplayer så är det bättre än BF3, det är mer än godkänt, jag förväntar mig inte att det ska vara Half-Life 3.. det är casual SP, och det är BRA casual SP

Det var ju synd att ett stavfel helt förstörde din förmåga att förstå min kommentar. Jag är ledsen för din skull, det måste vara jobbigt att vara korkad.

Det är kul att du tar upp Half Life då detta är ett betydligt bättre exempel på hur en "linjär" shooter borde göras. Banorna är linjära, men du har friheten att göra vad du vill i dem.
Oavsett ålder på spelet; Half Life har en mycket bättre struktur på sin singleplayer.

Citat:

Multiplayer är som CoD fast bättre, betydligt mer balans, bra spawning och betydligt färre och rimligare killstreaks.

Låter bra, men jag vågar inte ta ditt ord för det.
Jag väntar med min åsikt om multiplayern till dess jag hört en spelkritikers åsikt. En riktig kritiker då, inte mutade recensenter. Typ Ben Croshaw eller John Bain.

Citat:

Det är ett extremt bra spel för vad det just är, MW3 + BF3 = Medal of Honor: Warfighter, best of both worlds.. och dom har lyckats, det är betydligt roligare än både MW3 och BF3 enligt mig, 5/5 som sagt för tredje gången.. nu ska jag in och spela och ha jävligt kul, för det är ett jävligt bra spel

Du gör det bara tydligt att du saknar förmåga att tänka kritiskt om någonting du gillar. Lär dig kritiskt tänkande och återkom.

Permalänk
Medlem

Assassins Creed 3! Resten bryr jag mig inte om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ni som funderar på att skaffa Medal of Honor kan ju ta en liten titt på denna video först: http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA&hd=1

Och sedan, Borderlands för Android hade inte suttit fel!

haters gonna hate.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Tycker själv attt MOHW slår många spel. har aldrig haft så kul tillsammans med en kompis som i MOHW

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Lmao, stava rätt när du försöker dissa nästa gång och nämn ett modern fps som inte är on-rails? Nej juste, du kan fan inte jämföra med något som inte existerar.. efter att ha spelat 3 timmar MoH: Warfighter Singleplayer så är det bättre än BF3, det är mer än godkänt, jag förväntar mig inte att det ska vara Half-Life 3.. det är casual SP, och det är BRA casual SP

Svarar på dom tjocka markeringarna:
Det är det som är problemet, alla moderna krigsspel är skit.
Det existerar många bra spel. Men i dagsläget så pissar utvecklarna på genren.
Warfighter vs BF3 singelplayer? Jag har kört igenom cirka 75% av båda spelen och tamigfan båda är skit. Kommer aldrig att fullfölja. MP är däremot bra.

Vad menar du med casual SP? I Half life fick man tänka lite, man dog och hade en bättre uppfattning. Nu ska man bara göra det som scriptet pekar mot/på.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

SP i moderna krigsspel är onödigt nedlagd tid av företagen med tanke på att de aldrig är bra. De borde bara släppa spelet med bara MP till ett litet lägre pris och sedan de som vill spela SP kan köpa till det som ett DLC eller något om företagen måste göra någon slags SP. But this is just my opinion.

Själv så köpte jag BF3 bara för MP. Har inte ens rört SP. Har kört något co-op uppdrag men det var inte så roligt det heller.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Forza-videon funkar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Svarar på dom tjocka markeringarna:
Det är det som är problemet, alla moderna krigsspel är skit.
Det existerar många bra spel. Men i dagsläget så pissar utvecklarna på genren.
Warfighter vs BF3 singelplayer? Jag har kört igenom cirka 75% av båda spelen och tamigfan båda är skit. Kommer aldrig att fullfölja. MP är däremot bra.

Vad menar du med casual SP? I Half life fick man tänka lite, man dog och hade en bättre uppfattning. Nu ska man bara göra det som scriptet pekar mot/på.

Ja precis, alla moderna krigsspel är skit, men detta är lite "bättre" än skit, då är det ju bara positivt eller hur? Varför hata när dom tagit något dåligt och gjort det lite bättre? Långt ifrån så bra som det borde vara ja, men fortfarande bättre som sagt.

Det finns bra grejor att hämta från genren även fast dom pissar på den.

Warfighter och BF3 Singleplayer är som en dålig action film, värdelös plot och acting, men bra action med mycket explosioner och skit. Vilket kan vara väldigt underhållande många gånger, t.ex. Bil uppdraget i Warfighter är ett stort steg fram, dom hade nya kraftfulla motorn, och tog en chansning och gjorde något avancerat som aldrig gjorts i närheten lika bra, och dom lyckades, jag satt ta mig fan och garvade för det var så bra gjort.

Ja Casual SP, dvs inte tänka precis som CoD/BF, just därav sa jag att det INTE skulle vara HL3.

Jag visste att Warfighter inte skulle ha lika bra SP som HL, därför blev jag inte besviken, det är ganska dåligt ja, men bättre än competition, dvs ett steg framåt oavsett dåligt det är.

Allt med Warfighter är ett steg framåt, bara positivt, därför ger jag det 5/5.

Modern Warfare 3 IGN: 9/10
Warfighter IGN: 4/10

Samma spel, fast Warfighter gör ALLT bättre, och det får 5 mindre i betyg. Borde isåfall få 10/10 eftersom det är Bättre än MW3. Dat logic.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Allt med Warfighter är ett steg framåt, bara positivt, därför ger jag det 5/5.

Modern Warfare 3 IGN: 9/10
Warfighter IGN: 4/10

Vadå "steg framåt". Framåt var? Dom behöver inte uppfinna hjulet, det finns redan. Det är bara utvecklarna som är dumma i huvudet.

Ja, Warfighter har fått väldigt dåliga betyg. Kanske mest på grund av usel singelplayer. Men MP biten ser inte speciellt roande ut heller för den delen.
Majoriteten tycker nog att SP och delvid MP är skit jämfört vad som kunde göras med deras resurser.

Vet inte hur gammal du är zhrooms men tror du har missat en del bra spel. Kan tänka mig att den äldre generationen är den som 'reagerar' mest på smörja som MoH.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Vadå "steg framåt". Framåt var? Dom behöver inte uppfinna hjulet, det finns redan. Det är bara utvecklarna som är dumma i huvudet.

Ja, Warfighter har fått väldigt dåliga betyg. Kanske mest på grund av usel singelplayer. Men MP biten ser inte speciellt roande ut heller för den delen.
Majoriteten tycker nog att SP och delvid MP är skit jämfört vad som kunde göras med deras resurser.

Vet inte hur gammal du är zhrooms men tror du har missat en del bra spel. Kan tänka mig att den äldre generationen är den som 'reagerar' mest på smörja som MoH.

Modern Warfare 3 har uslare Singleplayer än Warfighter, och får mer än dubbelt så mycket i betyg.. snacka om korrupta reviews, det är min poäng

Det finns en marknad för exakt vad Warfighter levererar, så varför inte?

Dåliga med Modern Warfare 3 är Grafiken/Ljudet/Realism/Server Browser m.m.
Dåliga med Battlefield 3 är Game Modes/Fast Action Gameplay

Då tar vi det BRA från MW3 (Game Modes/Customization) och det BRA från BF3 (Grafik/Ljud/Battlelog/Realism)

Vad får vi? Medal of Honor: Warfighter

Hur är inte det bara bra? Warfighter är MYCKET roligare än Modern Warfare 3, enormt mycket roligare

Jag kan inte se hur dom kan förbättra MP i huve taget just nu, t.ex. game mode Hot Spot är galet kul, banorna är enorma och väl detaljerade, galet mycket vapen customization, buddy system är en helt ny grej som ändrar spelstilen vilket är ett enormt steg framåt från CoD/BF, 72st olika player models du kan välja mellan, battlelog server browser, bra mycket realistiskare weapon handling än CoD, fruktansvärt snyggt och bra ljud

Finns inget jag kan klaga på förutom några små UI grejor och buggar, som kommer att patchas.

Förstår inte hur ni fortfarande kan säga att det är värdelöst, det ni i princip säger är att BF3 och MW3 borde få 3/10 i Betyg, undrar vad fan ni spelar om dagarna egentligen eftersom ni tycker allt suger verkar det som..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Modern Warfare 3 IGN: 9/10
Warfighter IGN: 4/10

HAHAHAHAHAHAHAHA
Mw3, 9/10, herregud, vad har standarden sjunkit till dem senare åren. Det är bara tragiskt.
Sämsta gameplay och story jag någonsin spelat tillsammans med sjunkt dålig grafik. Multiplayer är åt helvete och singleplayer måste ha skrivits på några snabba 5 minuter, så otroligt dåligt så det inte är sant. Det förtjänar en 3/10 för mig.
Jag skulle med gädje spela igenom kampanjen av tex COD4 eller 1an, men MW3 sänkte verkligen standarden.
MOH ser jag fortfarande upp till någorlunda, och Warfighter ser väldigt snyggt ut, men det verkar ju som att det tyvärr slutar just där.

Skrivet av zhrooms:

Modern Warfare 3 har uslare Singleplayer än Warfighter, och får mer än dubbelt så mycket i betyg.. snacka om korrupta reviews, det är min poäng

Det finns en marknad för exakt vad Warfighter levererar, så varför inte?

Dåliga med Modern Warfare 3 är Grafiken/Ljudet/Realism/Server Browser m.m.
Dåliga med Battlefield 3 är Game Modes/Fast Action Gameplay

Då tar vi det BRA från MW3 (Game Modes/Customization) och det BRA från BF3 (Grafik/Ljud/Battlelog/Realism)

Vad får vi? Medal of Honor: Warfighter

Hur är inte det bara bra? Warfighter är MYCKET roligare än Modern Warfare 3, enormt mycket roligare

Jag kan inte se hur dom kan förbättra MP i huve taget just nu, t.ex. game mode Hot Spot är galet kul, banorna är enorma och väl detaljerade, galet mycket vapen customization, buddy system är en helt ny grej som ändrar spelstilen vilket är ett enormt steg framåt från CoD/BF, 72st olika player models du kan välja mellan, battlelog server browser, bra mycket realistiskare weapon handling än CoD, fruktansvärt snyggt och bra ljud

Finns inget jag kan klaga på förutom några små UI grejor och buggar, som kommer att patchas.

Förstår inte hur ni fortfarande kan säga att det är värdelöst, det ni i princip säger är att BF3 och MW3 borde få 3/10 i Betyg, undrar vad fan ni spelar om dagarna egentligen eftersom ni tycker allt suger verkar det som..

Du har så rätt så rätt, upvotes till dig!

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kira9204:

MOH ser jag fortfarande upp till någorlunda, och Warfighter ser väldigt snyggt ut, men det verkar ju som att det tyvärr slutar just där.

Prova MP, ge det en chans, det är riktigt bra.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Atlas Tasume:

Självklart att han hackar ner på ett spel han inte gillar, han tar inte emot mutor så som till exempel IGN gör när det gäller att ge sin åsikt om ett spel.

IGN, mutor? Skitsnack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

IGN, mutor? Skitsnack.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad spelar det för roll? IGN har alltid varit en riktig skräpsida. Har aldrig läst en spelreview där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Allt med Warfighter är ett steg framåt, bara positivt, därför ger jag det 5/5.

Försök vara lite kritisk. Tänk på vad du inte gillar och dra av poäng för det du tycker de har gjort dåligt. Singleplayer till exempel.

Skrivet av Firkraag:

IGN, mutor? Skitsnack.

Troll eller srs?
Om srs: Det är mycket möjligt att det är mutor i bilden. Det finns på hårdvarufronten (SweC har ju blivit frågade vad högsta betyg kostar ), så jag är rätt säker på att det finns även på spelfronten.
Sedan är ju ett så otroligt högt betyg helt ofattbart på ett så dåligt spel. Detta gör det bara ännu mer troligt att det är mutor med i bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Det är mycket möjligt att det är mutor i bilden. Det finns på hårdvarufronten (SweC har ju blivit frågade vad högsta betyg kostar )

Spännande. Kommer du ihåg var och när du läste det? En länk?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Eisenhart73:

Vad spelar det för roll? IGN har alltid varit en riktig skräpsida. Har aldrig läst en spelreview där.

Du har aldrig läst en recension där men ändå så tycker du det är en riktig skräpsida. Tur att du inte är recensent.

Skrivet av Sears:

Troll eller srs?
Om srs: Det är mycket möjligt att det är mutor i bilden. Det finns på hårdvarufronten (SweC har ju blivit frågade vad högsta betyg kostar ), så jag är rätt säker på att det finns även på spelfronten.
Sedan är ju ett så otroligt högt betyg helt ofattbart på ett så dåligt spel. Detta gör det bara ännu mer troligt att det är mutor med i bilden.

Att en såpass stor och seriös sida som IGN skulle ta emot mutor är ungefär lika troligt som att SweClockers skulle göra det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Han som skapade Giantbomb.com blev väl kickad från sitt dåvarande jobb pga dåligt betyg för ett spel?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Spännande. Kommer du ihåg var och när du läste det? En länk?

Inte läst. Hört.
Tror de nämnde det på en fredagspanel eller en podcast ganska nyligen. Hade för mig att det snackades om AMD och deras reviewer guides och detta fortsatte in i hur vissa tillverkare vill påverka testresultaten och att de till och med blivit frågade vad det högsta betyget kostar av något asiatiskt företag.

Skrivet av Firkraag:

Att en såpass stor och seriös sida som IGN skulle ta emot mutor är ungefär lika troligt som att SweClockers skulle göra det.

Jag har läst om en del folk som blivit kickade för att de inte gav en bra poäng till ett stort spel (kan varit CoD).

Vi svenskar är mindre toleranta med fuffens jämfört med många andra länder.
Nu har jag inget bevis på att IGN håller på med fuffens, men du kan inte neka att möjligheten finns om du inte kan motbevisa mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jag har läst om en del folk som blivit kickade för att de inte gav en bra poäng till ett stort spel (kan varit CoD).

Jeff Gerstmann

Citat:

Gerstmann was dismissed from his position at GameSpot as Editorial Director on November 28, 2007.[5] Immediately after his termination, rumors circulated proclaiming his dismissal was a result of external pressure from Eidos Interactive the publisher of Kane & Lynch: Dead Men which Gerstmann had previously given a Fair rating, which is relatively undesirable, along with critique. This was at a time when Eidos had been putting heavy advertising money into GameSpot,[6] going as far as transforming the entire website to use a Kane & Lynch theme and background instead of the regular GameSpot layout, regardless of which game or page viewers were seeing. Both GameSpot and parent company CNET stated that his dismissal was unrelated to the negative review, but have never cited any reason why his termination was deserved[6]

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Gamespot och IGN. Ni drar då upp de värsta siterna ^^. Tackar vet jag Firingsquad! Som gamer med fps som favoritgenrern är det hårda dagar. Satt och spåna ihop en lista på vilka kommande fps som kan vara nåt att ha. Kommer knappt på nåt spel. Doom 4, Far Cry 3 och Half-Life 3? HL3 är det spel jag ser fram emot mest av alla. Då jag tycker HL2 är det fps som hitills varit bäst. Crysis 3 har jag väldigt svårt att tro att det kan bli bra efter hur usel 2'an var. Några fler? Tips? Nu talar jag singleplayer...