Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Asus Drivers funkar inte!

Ominstallerade nyss mitt system (Windows 7 64-bit) och nu har det uppstått ett problem...

Använder just nu ett Asus P8Z68-V Pro/Gen3 moderkort och varje gång jag laddar ner de senaste drivers som finns tillgängliga och försöker installera dem så fungerar det ej. Istället så kommer det upp en varning: "Does not support this Operating System : WNT_6.1H_64_MCE"

Använder just nu default drivers från skivan som kom med moderkortet vid köpet.

Vad är felet?!?!

| i5-2500K | MSI GTX 670 OC | HyperX 1600MHz 8GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av bluuZ:

Ominstallerade nyss mitt system (Windows 7 64-bit) och nu har det uppstått ett problem...

Använder just nu ett Asus P8Z68-V Pro/Gen3 moderkort och varje gång jag laddar ner de senaste drivers som finns tillgängliga och försöker installera dem så fungerar det ej. Istället så kommer det upp en varning: "Does not support this Operating System : WNT_6.1H_64_MCE" :S

Vad är felet?!?!

varifrån laddar du ner drivrutinerna? asus hemsida?

se till att du väljer win7 64 bit ur listan i så fall.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Devildoll:

varifrån laddar du ner drivrutinerna? asus hemsida?

se till att du väljer win7 64 bit ur listan i så fall.

Precis vad jag gjort... gick in på Asus hemsida, valde min modell och operativsystem (Windows 7 64-bit), började ladda ner nya drivers för Chipset, LAN, USB, Audio etc..

Har nämligen laddat ner samma drivers innan och då har de fungerat.. men i samband med ny hårddisk och grafikkort valde jag att installera om windows. Och helt plötsligt fungerar det ej
Kan det vara fel på Moderkortet??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av bluuZ:

Precis vad jag gjort... gick in på Asus hemsida, valde min modell och operativsystem (Windows 7 64-bit), började ladda ner nya drivers för Chipset, LAN, USB, Audio etc..

Har nämligen laddat ner samma drivers innan och då har de fungerat.. men i samband med ny hårddisk och grafikkort valde jag att installera om windows. Och helt plötsligt fungerar det ej
Kan det vara fel på Moderkortet??

hehe, nä det tvivlar jag på.

att du skulle kunna få igång windows, men att alla drivrutiner samtidigt skulle vara oinstallerbara pga att moderkortet var trasigt är högst osannolikt.

är du bombis på att du har 64 bitars windows nu då?
du kanske råkade installera 32bitars.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Gå direkt till kretstillverkarna för drivrutiner. De flesta moderkortstillverkarna är dåliga på att tillhandahålla de senaste.

intel.com
realtek.com.tw
...osv

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Devildoll:

hehe, nä det tvivlar jag på.

att du skulle kunna få igång windows, men att alla drivrutiner samtidigt skulle vara oinstallerbara pga att moderkortet var trasigt är högst osannolikt.

är du bombis på att du har 64 bitars windows nu då?
du kanske råkade installera 32bitars.

Japp, under system i kontrollpanelen står det i alla fall "systemtyp: 64-bitars operativsystem"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011

Hade massvis med problem när jag skulle installera drivrutiner till mitt Asus Xonar DX, det löste sig efter att ha formaterat om så försök med det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Hardware guy:

Gå direkt till kretstillverkarna för drivrutiner. De flesta moderkortstillverkarna är dåliga på att tillhandahålla de senaste.

intel.com
realtek.com.tw
...osv

Detta.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Tack för alla svar.. gick till intel's hemsida och laddade ner de senaste drivrutinerna