Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

AsRock Z77 Extreme4 Uppdatering

Hejsan, Har precis byggt klar min dator och nu när jag ska uppdatera moderkortets drivers (AsRock z77 Extreme4) från AsRocks hemsida så vet jag inte vilka uppdateringar jag ska välja.

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?cat=Download&os=Win764&Model=Z77 Extreme4

Jag vet att jag ska uppdatera följande:

- Chipset
- Network Interface card (nic/lan)
- USB
- Audio

Jag antar att Network interface card/lan är den som heter: Broadcom Lan driver ver:14.8.4.1
Och Audio borde vara den högst upp som heter: Realtek high definition audio driver ver:6559

Men när det kommer till Usb och chipset så vet jag inte.
Usb har två stycken och jag vet inte vilken av dom jag ska välja?
Och när det kommer till Chipset så har jag ingen aning av vilken av alla jag ska ta?

Så om någon klok människa kunde svara på detta + kanske säga om jag borde uppdatera något mer skulle jag bli mycket tacksam

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Låter kanske lite dumt, men har du ingen skiva? som du fick med moderkortet? För då är det bara att installera dem?

OS: Manjaro i3 / Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 8192 MB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008

Kortet har två USB kretsar för 3.0 så ta båda
Chipset tar du lämpligtvis direkt från intel:
http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av N0iZE:

Låter kanske lite dumt, men har du ingen skiva? som du fick med moderkortet? För då är det bara att installera dem?

Tack för svar

Jo jag fick en skiva men brukar inte dom uppdateringarna vara gamla??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av lost f33lings:

Tack för svar

Jo jag fick en skiva men brukar inte dom uppdateringarna vara gamla??

Jag hade iofs kört med att stoppa in skivan och installera allt. Sedan kan du ju ta och kolla i enhetshanteraren vilka som behöver uppdateras. Min skiva som är typ 4+ år gammal installerade de nya drivrutinerna när jag hade gjort en ominstallation av windows

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Nov 2010

Lånar tråden, har samma moderkort, en 3570k och ett 7870. Har installerat Catalyst men ska jag också installera intelgrafik-drivrutinerna eller kommer de att "störa" catalyst på något sätt?

Vet att det brukar rekommenderas att ta bort alla grafik-drivrutiner innan man installerar någon medan intels driver update utility rekommenderar mig att installera den så det är därför jag undrar.

Tacksam för svar!

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av losREXos:

Lånar tråden, har samma moderkort, en 3570k och ett 7870. Har installerat Catalyst men ska jag också installera intelgrafik-drivrutinerna eller kommer de att "störa" catalyst på något sätt?

Vet att det brukar rekommenderas att ta bort alla grafik-drivrutiner innan man installerar någon medan intels driver update utility rekommenderar mig att installera den så det är därför jag undrar.

Tacksam för svar!

tror inte det ska störa på något sätt, annar äre la bara och avinstallera dem igen?:P