Inet premiäröppnar i Malmö på lördag

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Närmsta Inet : 300 meter

Inet Sthlm: 33 mil
Inet GBG: 32 mil
Inet Malmö: 32 mil

Är iaf lika långt till alla.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Kan man förvänta sig något öppningserbjudande tro?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Media Markt har dock större utgifter och kräver mer för att få vinst med tanke på hur stora deras butiker är. Dock så har MediaMarkt urdumma platser för att få in någon vidare folkmassa.

I Malmö har Media Markt dom dummaste platserna, där det bara går att komma dit med bil, så skulle inte förvåna om de stänger en snart. En mindre butik fast centralt skulle nog vara bättre.

Jag tror dessvärre inte Media Markt hade lyckats med en liten butik inne i stan. De spelar sina kort på billigast är bäst, medan Inet till exempel använder sig av att kompetens är bäst. Det är bara att välja, och så får man vad man förväntar sig därefter.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Norrland? Vi har inte ens en renodlad datorbutik i Jönköping.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Kul. Det visar att kunnig personal och service lönar sig. Onoff, expert, elgiganten, siba och Mediamarkt är väl bra om man vet precis vad man vill ha, var i butiken det finns, och om det finns i lager.. Annars är det kört. Tro fan folk vänder sig till butiker med kunnig personal istället för butiker som inte utbildar sina anställda eller anställer folk som totalt saknar teknikinstresse och servicevilja.

Nej, jag säger inte att ALLA deras butiker suger. Bara de som jag haft oturen att behöva handla i.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

*Den mystiske Inet gubben gömmer sitt ökända ansikte uppe i mörkret*

Min tanke när jag såg nyhetsbilden

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Närmsta Inet : 300 meter

själv har jag hela 1000 meter

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Trevligt med ett Inet i närheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag tror dessvärre inte Media Markt hade lyckats med en liten butik inne i stan. De spelar sina kort på billigast är bäst, medan Inet till exempel använder sig av att kompetens är bäst. Det är bara att välja, och så får man vad man förväntar sig därefter.

Fast media markt är väl inte speciellt billiga

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

I Malmö har Media Markt dom dummaste platserna, där det bara går att komma dit med bil, så skulle inte förvåna om de stänger en snart. En mindre butik fast centralt skulle nog vara bättre.

Media Markt vid Svågertorp kommer man till med Buss 33 och 7 samt tåget mot Ystad, Alla vilka går från centrum.
Nu har jag visserligen aldrig varit på Media Markt själv but just saying...

Permalänk
Medlem

Själv tycker jg inet ska passa sig för att öppna för många butiker så dom inte tvingas höja priser eller går i konkurs pga lokal hyra eller personal kostnader.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Äntligen Bara parkeringen utanför inte är allt för dyr..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Fast media markt är väl inte speciellt billiga

Inte längre. Förut var det enbart reklamer om deras billiga priser, men med tanke på hur dåligt det går för dem, kanske de har fått skära ner på sådana saker? ^^

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv

De köpte upp JME, behöll de inte den butiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UOme:

Media Markt vid Svågertorp kommer man till med Buss 33 och 7 samt tåget mot Ystad, Alla vilka går från centrum.
Nu har jag visserligen aldrig varit på Media Markt själv but just saying...

Testa, rena ödet på varje butik varje gång jag varit där. Som arbetare skulle man bara ta ut en hängmatta och hänga vid något av kylskåpen och vänta på de fåtal kunder som går dit

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Inet är välkomna till Falun när de vill!

Permalänk
Medlem

Bara att öppna en butik i Norrköping nu inet! Finns för jä*** mycket tomma lokaler. Har alltid saknat en inet butik här.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul. Det visar att kunnig personal och service lönar sig. Onoff, expert, elgiganten, siba och Mediamarkt är väl bra om man vet precis vad man vill ha, var i butiken det finns, och om det finns i lager.. Annars är det kört. Tro fan folk vänder sig till butiker med kunnig personal istället för butiker som inte utbildar sina anställda eller anställer folk som totalt saknar teknikinstresse och servicevilja.

Nej, jag säger inte att ALLA deras butiker suger. Bara de som jag haft oturen att behöva handla i.

Det är nog precis som du säger. Många småbutiker går riktigt bra nu, Kjell&CO och Teknikmagasinet bl.a.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Själv tycker jg inet ska passa sig för att öppna för många butiker så dom inte tvingas höja priser eller går i konkurs pga lokal hyra eller personal kostnader.

De vet vad de håller på med!

Permalänk

Härligt!!

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem

Kul för oss i Malmö, här är ont om datorbutiker i allmänhet, och bra sådana är det riktigt ont om.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av whiskycoke:

Äntligen Bara parkeringen utanför inte är allt för dyr..

Skickades från m.sweclockers.com

20 kr/h som i hela malmö :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Själv tycker jg inet ska passa sig för att öppna för många butiker så dom inte tvingas höja priser eller går i konkurs pga lokal hyra eller personal kostnader.

Kan nog hålla med dig, själv har jag en känsla (EJ statistisk bevisad) att de har blivit dyrare för varje butik de öppnat. Det är mycket sällan de är billigast nu för tiden.
Service är de fortfarande bäst på, men ökar de priserna mycket mer så kommer de att tappa kunder..

Permalänk
Medlem

Perfekt! Ännu en affär man kan gå till efter skolan medan man väntar på tåget!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beeos:

Det är nog precis som du säger. Många småbutiker går riktigt bra nu, Kjell&CO och Teknikmagasinet bl.a.

Ja. Det känns i regel som att man litar mer på personalen där och de har ofta personlig erfarenhet av produkterna, eller får det i alla fall att låta så. Det är sällan jag blivit besviken när jag handlat i deras butiker.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Edited.
Ska vara snäll var bara generelt skrivet bdw.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Norrland? Vi har inte ens en renodlad datorbutik i Jönköping.

I norrland finns det fler ren-odlade butiker.

Permalänk
Medlem

Det är bra fik tag på två gamalt asus mb för socket a där en gång. Det var första gången jag och bbb tekniker vart osams. Det står här att det vara finns några mb som har problem med att mac blir dubliserasd. Ja kolla det är den här moddeleen och denna. Sen var det krig. Löste sig. Var ett ´problem då man updaterade bios att man var tvungen att specifisera mac. ananrs så gick den till en standard. Men Hade det inte vart för oberonde handlare i norland så hade jag aldrig kunnat bygga datorn i en skrivbordslåda. Visste vilken som hade damma mac eftersom han hade samma uppdatering i sthlm. så jag kunde specificera var det andra moderkortat fanns som låste dhcp på public ip.
Inet GG.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Media Markt har dock större utgifter och kräver mer för att få vinst med tanke på hur stora deras butiker är. Dock så har MediaMarkt urdumma platser för att få in någon vidare folkmassa.

I Malmö har Media Markt dom dummaste platserna, där det bara går att komma dit med bil, så skulle inte förvåna om de stänger en snart. En mindre butik fast centralt skulle nog vara bättre.

Men inte så speciellt mycket mer med tanke på att de kör på WAL MART konceptet med att använda fyra plåtväggar och plåttak likt ett billigt byggt lager där man installerar strålkastare i taket och inreder golvytan för butik, det är inte en riktig butik utan mer av ett lager med improviserad butiksyta, ungefär.

Dock så har Media Markt svågertorp en bra plats med tanke på att det ligger nära Hyllie center (där man placerat Emporia och ny citytunnelbanans centralstation), och massa andra butiker.
Sen går de flertalet busslinjer ute vid det området och så vidare, så platsen är inget problem.
Men att köra med små butiker inne i centrum? det vet vi redan vad det endast resulterar i (OnOff, Expert, osv)..