Inet premiäröppnar i Malmö på lördag

Permalänk
Medlem

Trevligt för dom att det går bra.
Tror vi swec medlemar håller dom flytande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Hur är Inets butiker? Kan man gå och klämma på produkter där eller är dom som Webhallens tråkiga butiker där man kan bara kan köpa över disk?

Varje gång jag besöker Inet i sisjön så kläms det på tangentbord, speldatorer och allt möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

De köpte upp JME, behöll de inte den butiken?

Tror de gjorde rätt i att ha den i centrum...

Den butiken vid Mobilia verkar vara hemsökt, varje företag som försöker där konkar...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Plåster på såren för vi förlorade JME.. Nä, skämt åsido, jättebra Inet!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd

Hm, hade hoppats på ett ställe med bättre parkeringsmöjligheter, som Jme hade, finns ju dom som har jobb o bil i Malmö också, visserligen är vi få men men..bra med söndagsöppet dock.

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk

Trevligt att det går bra för Inet. Kanonbra support och kunnig personal lönar sig helt klart. MediaMarkt kan slänga sig i väggen, deras personal i Sisjön är den mest okunniga/otrevliga jag någonsin upplevt.

Dock skulle jag gärna se vissa prissänkningar i sortimentet. När Netonnet tar 4790 för en iPad 32 tar Inet 5390:-. De får gärna också införa öppet köp i sin butiksförsäljning, det är en av anledningarna till att handla på Elgiganten/Siba.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Medlem

Enda intressanta i Malmö

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

hmm, varför i malmö och inte i Sundsvall? Tror Inet har större chanser att sälja mer i Sundsvall.

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle ta sig in till Malmö i helgen!
Har en del grejor jag skulle vilja ha men inte behöver.

Visa signatur

''Building the future and keeping the past alive are one and the same thing.''

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

hmm, varför i malmö och inte i Sundsvall? Tror Inet har större chanser att sälja mer i Sundsvall.

Sveriges 3 största stad, Köpenhamn ligger nära till också!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Nära och bra, blir nog lite besök där

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dawidowski:

Sveriges 3 största stad, Köpenhamn ligger nära till också!

För att inte nämna att Lund, Trelleborg, Helsingborg, Hässleholm alla har korta pendlingstider till Malmö!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

hmm, varför i malmö och inte i Sundsvall? Tror Inet har större chanser att sälja mer i Sundsvall.

Du kan ju inte mena allvar? Sveriges 3e största stad, hela skåne inom 45min, tycker dock dem borde etablerat sig i välaområdet i helsingborg istället

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Inet Sthlm: 33 mil
Inet GBG: 32 mil
Inet Malmö: 32 mil

Är iaf lika långt till alla.

Inet Malmö: 20 mil
Inet sthlm: 45 mil
Inet Gbg: 25 mil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

minns för 7-8 år sedan när man var yngre. Far skulle köpa en dator till mig att spela på. Inet-folket mena då på att man var tvungen å lägga 10 papp. Det resultera senare i att han köpte en "framtids-dator" på elgiganten istället med "grym CELERON R" proccessor... Som tur var brann nätagget upp och vi fick köpa en ny dator året efter och han grjode samma misstag igen och handla på elgiganten och...

Nä, ärlighet ska överleva. Jag köper på Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

De vet vad de håller på med!

Det trode säkert Expert oxå när de köpt upp en massa butiker efter OnOff...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thunberg:

minns för 7-8 år sedan när man var yngre. Far skulle köpa en dator till mig att spela på. Inet-folket mena då på att man var tvungen å lägga 10 papp. Det resultera senare i att han köpte en "framtids-dator" på elgiganten istället med "grym CELERON R" proccessor... Som tur var brann nätagget upp och vi fick köpa en ny dator året efter och han grjode samma misstag igen och handla på elgiganten och...

Nä, ärlighet ska överleva. Jag köper på Inet.

Sååå farsan la alltså mer pengar än vad han behövde i slutändan?

Permalänk
Avstängd

Grattis Malmö
Hultsfred nästa?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Lund nästa?

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att vi tar en tyst minut för JME Data, som tjänat oss Malmö-bor väl i många långa år. Det är bland annat tack vare konkursen av JME Data vi nu får hit Inet, och de har MYCKET att leva upp till.

Det kommer de dock säkerligen klara av galant då det är delar utav personalen från JME Data som jobbar vidare även hos Inet Malmö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde1337:

Lund nästa?

Varför i hela friden skulle de öppna en butik i Lund när du har 10-15 min till Malmö?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - Noctua NH-D15S / PNY RTX 4070 Ti SUPER / Tomahawk Max B450 / 16GB 3600Mhz CL14 / ASUS Rog Strix 750W 80+ Gold / Samsung 970 EVO 1TB / Corsair iCUE 220T White

Logitech GPX Superlight / Endgame MPC450 / Keychron Q1 / Sennheiser HD 58X / Alienware 25 AW2521H 360Hz / Samsung Odyssey G7 240Hz

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

hmm, varför i malmö och inte i Sundsvall? Tror Inet har större chanser att sälja mer i Sundsvall.

Och de baserar du på vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Media Markt har dock större utgifter och kräver mer för att få vinst med tanke på hur stora deras butiker är. Dock så har MediaMarkt urdumma platser för att få in någon vidare folkmassa.

I Malmö har Media Markt dom dummaste platserna, där det bara går att komma dit med bil, så skulle inte förvåna om de stänger en snart. En mindre butik fast centralt skulle nog vara bättre.

Själv prioriterar jag kvalitet, sedan jag snackade med en anställd på webhallen angående ett DOA-grafikkort och fick byta det direkt i affär efter att ha beskrivit min felsökning så är jag helt övertygad om min personliga favorit.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul. Det visar att kunnig personal och service lönar sig. Onoff, expert, elgiganten, siba och Mediamarkt är väl bra om man vet precis vad man vill ha, var i butiken det finns, och om det finns i lager.. Annars är det kört. Tro fan folk vänder sig till butiker med kunnig personal istället för butiker som inte utbildar sina anställda eller anställer folk som totalt saknar teknikinstresse och servicevilja.

Nej, jag säger inte att ALLA deras butiker suger. Bara de som jag haft oturen att behöva handla i.

Agree. Gick in på elgiganten och frågade efter deras accesspunker. Svaret blev "router?"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isaxi:

Agree. Gick in på elgiganten och frågade efter deras accesspunker. Svaret blev "router?"...

Vem vet han kanske tänkte steget länge och menade en router du kan ställa i access läge;-)

/aragon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Det är bra fik tag på två gamalt asus mb för socket a där en gång. Det var första gången jag och bbb tekniker vart osams. Det står här att det vara finns några mb som har problem med att mac blir dubliserasd. Ja kolla det är den här moddeleen och denna. Sen var det krig. Löste sig. Var ett ´problem då man updaterade bios att man var tvungen att specifisera mac. ananrs så gick den till en standard. Men Hade det inte vart för oberonde handlare i norland så hade jag aldrig kunnat bygga datorn i en skrivbordslåda. Visste vilken som hade damma mac eftersom han hade samma uppdatering i sthlm. så jag kunde specificera var det andra moderkortat fanns som låste dhcp på public ip.
Inet GG.

Jag fatta ingenting av detta, rena rama rappa sörjan i mina ögon!

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isaxi:

Agree. Gick in på elgiganten och frågade efter deras accesspunker. Svaret blev "router?"...

Ja, precis så. De är väldigt duktiga på att tidigt förmedla att de helt saknar teknisk kompetens... Det är synd om de kunder som också gör det, eftersom de tror att de får hjälp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Mycket goda nyheter! Har alltid beställt mina saker på inet då jag uppskattar deras kompetens och service mycket mer än själva priset. Nu kommer även småhandlandet att ske där. Hejdå Webhallen, tack för er tid!

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem

Inga oemotståndliga öppningserbjudanden att hugga på?

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk

JAAADÅÅÅÅ! Äntligen till Skåneland!