Funkar det här ljudkortet på moderkortet?

Permalänk

Funkar det här ljudkortet på moderkortet?

behöver inga svara, tråd kan låsas

Permalänk
Rekordmedlem

Nej du har inga pci platser på det moderkortet så de funkar inte tillsammans.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Detta gör, för du ser att det står PCI-e. Det är det viktiga.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/86828-asus_xonar_d2x-...

Det är dyrare, men du får väl försöka para ihop billigt med pci-e bara, typ detta:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152603-asus_xonar_dsx...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Så du har ljudkortet?

Köp ett sånt här moderkort eller liknande då, som HAR PCI?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152243-asus_p8z77-v_l...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Inaktiv

Varför just det moderkortet...?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det stämmer längre men är inte MSI's z77 kort kända som buggiga?

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twidash:

Jag vet inte om det stämmer längre men är inte MSI's z77 kort kända som buggiga?

Källa? Har jag aldrig hört, så det skulle vara intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför just det moderkortet...?

För att kunna klocka sönder det och få ett nytt gratis
Bara för man kan XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Twidash:

Jag vet inte om det stämmer längre men är inte MSI's z77 kort kända som buggiga?

Skrivet av Loxus:

Källa? Har jag aldrig hört, så det skulle vara intressant.

Har precis köpt mig ett ASUS Z77-i Deluxe mITX.
Hade tidigare ett MSI Z77a-S01 ATX.

Kan bara säga att jag föredrar MSI på alla ställen varje dag i veckan.
Grymt UEFI och skön stabil överklock.

Det enda asus har varit vettig på är schyssta Driver-installationspaket som sköter sig marginellt bättre än MSIs "Live Update".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twidash:

Jag vet inte om det stämmer längre men är inte MSI's z77 kort kända som buggiga?

Har inte jag märkt något av.. Källa på det?

Skrivet av DavidtheDoom:

Har precis köpt mig ett ASUS Z77-i Deluxe mITX.
Hade tidigare ett MSI Z77a-S01 ATX.

Kan bara säga att jag föredrar MSI på alla ställen varje dag i veckan.
Grymt UEFI och skön stabil överklock.

Det enda asus har varit vettig på är schyssta Driver-installationspaket som sköter sig marginellt bättre än MSIs "Live Update".

Bara marginellt? MSI förtjänar verkligen en spark i röven med ett par skor med stor stålhetta pga. det värdelösa Live update verktyget de har tagit fram. Skiten vägrar fungera.. ibland så avinstallerar den tidigare drivrutiner men vägrar installera in de nya.. Ibland så installerar den drivrutiner direkt på dina gamla och på så sätt gör drivrutinen korrupt. Och ibland hänger sig bara skiten. Annars så är deras Z77 brädor riktigt bra.. Har inte haft några problem med mitt Z77A-GD55 som jag köpte in i Mars än så länge.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skum-tomte:

Blir nog http://www.inet.se/produkt/1902203/msi-z77-mpower-atx
Men klarar jag mig utan dom portarna?

Det funkar inte heller ihop med ljudkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skum-tomte:

Blir nog http://www.inet.se/produkt/1902203/msi-z77-mpower-atx
Men klarar jag mig utan dom portarna?

Pci är en utdöende expansionstyp, som egentligen ersatts av pci-e för länge sen men som vägrar försvinna just för att det finns många komponenter ute i världen som fortfarande har pci. Ditt ljudkort är för övrigt ett inte alltför påkostat, så om du absolut vill ha det moderkortet så kan du väl lika gärna kosta på dig ett nytt ljudkort med pci-e? Annars är det ett annat moderkort som gäller, och jag hade personligen hellre tagit asus än msi, typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1168004 som är ett kanonmoderkort och även har gamla pci. Men du gör som du vill

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skum-tomte:

Jag har redan Asus P8P67 men skulle vilja testa MSI Mpower då det sägs vara väligt pra för överklockning

du gör som du vill, men då får du leva med att ditt ljudkort inte passar. och jag tycker personligen att det är lite onödigt om du redan har ett asus p67...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skum-tomte:

Jag ska köpa ny processor och grafikkort så behöver pci-e 3.0

Behöver pci-e 3.0? Nej, du behöver inte 3.0. Prestandavinsten är marginell, grafikkorten är för långsamma för att utnyttja den dubblade bandbredden. Om du inte ska köra fler grafikkort, då kan det vara bra eftersom x16-portarna då går i x8 hastighet.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Har inte jag märkt något av.. Källa på det?

Har ingen källa på det, bara något jag har hört typ, bland annat köpte min skola in typ 10st MSI z77 bräden och de roade sig tydligen med att rasa HDD'er men det kan ju varit så att de som installerade grejjerna sög också det vet ju inte jag

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III