Vilken är bäst av Inet och Komplett?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Den hade hamnat lite tokigt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Cdon = billigast
Komplett = massa superweekends och liknande då man kan köpa saker riktigt billigt, det gillar jag med komplett

Inet har bra service men
pris > service
för mig

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk

Smaken är som baken. Personligen har jag alltid handlat hos Komplett, vet inte varför, men jag ser ingen stor skillnad mellan dessa sidor utan de är utmärkta båda två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AwD:D:

Hej! Sitter och diskuterar av inet och komplett som är bäst. Och han säger att komplett är bättre än inet och att inet är skräp men jag säger tvärtom och sa att inet har varit den bästa datorbutik i Sverige tre år i rad men icke sa nicke han bryr sig inte.

Så till min fråga: Vilken av dessa butiker är bäst att köpa dator på?

Ha det gött:)

http://www.sweclockers.com/nyhet/14771-inet-vinner-arets-dato...

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jerkanftw:

Inte handlat hos komplett på väldigt länge nu, men har inte dom väldigt hög frakt?

De har sänkt det till typ 50-100 kr, så är på samma nivå som alla andra.

För övrigt ändrade jag helt uppfattning nyligen då jag upptäckte att Inet var den enda av de bättre onlinebutikerna med telefonnummer till deras support. Helt klart värt någon extra hundring om jag faktiskt kan prata med någon istället för att maila.

Permalänk
Medlem

Brukar tycka att Inet har överlag bra priser. Schysst support, gratis frakt och framför allt väldigt snabb frakt är väl det som lockar mig mest dit.

Komplett har som sagt sina Super Weekends med låga priser på intressanta produkter. Det som har gjort att jag inte lika ofta handlar från Komplett är för att förr var frakten helt löjlig. Den är visserligen billigare nu, men innan har den varit en stor deal breaker för mig.

CDON har blivit lite av en favorit nu. Inte bara för att de fjäskar med gratis frakt när de ser att man varit inloggad och surfat runt på deras sida, utan för att de har konkurrerande priser och riktigt bra rabatter. Sidan känns faktiskt lite klantigare att navigera sig på än andra. Men helt klart något som blivit populärare för datorkomponenter på senare tid

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Brukar tycka att Inet har överlag bra priser. Schysst support, gratis frakt och framför allt väldigt snabb frakt är väl det som lockar mig mest dit.

Komplett har som sagt sina Super Weekends med låga priser på intressanta produkter. Det som har gjort att jag inte lika ofta handlar från Komplett är för att förr var frakten helt löjlig. Den är visserligen billigare nu, men innan har den varit en stor deal breaker för mig.

CDON har blivit lite av en favorit nu. Inte bara för att de fjäskar med gratis frakt när de ser att man varit inloggad och surfat runt på deras sida, utan för att de har konkurrerande priser och riktigt bra rabatter. Sidan känns faktiskt lite klantigare att navigera sig på än andra. Men helt klart något som blivit populärare för datorkomponenter på senare tid

Stör mig också rejält på navigeringen på CDONs sida, rubrikerna är inte logiska någonstans, och du kan inte hoppa tillbaka ett steg utan måste göra om hela processen. Störigt värre. Annars har de ju som sagt bäst priser, vilket gör dom till det främsta valet. Är inte så petig när det gäller service.

Permalänk
Medlem

Alltid kört Inet, om du t.ex får hem din dator och bestämmer dig för att använda den som sexleksak och har sönder den på kuppen så är det bara att slänga iväg ett email till Inet, i 9/10 så kräver de inte ens att du skickar tillbaka datorn till dom.

Nej jag skojjade mestadels men Inets support är sjukt bra och lever upp till alla förväntningar som skapas av detta forum i mitt fall iaf.

Inet har alltid vart bättre på service och frakt men komplett på priset, detta stämmer dock inte på senare tid då Inet verkar ha pressat priserna såpass att komplett inte ens har det övertaget mer en ett par kronor. Inet är bäst just nu, helt klart.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

Stör mig också rejält på navigeringen på CDONs sida, rubrikerna är inte logiska någonstans, och du kan inte hoppa tillbaka ett steg utan måste göra om hela processen. Störigt värre. Annars har de ju som sagt bäst priser, vilket gör dom till det främsta valet. Är inte så petig när det gäller service.

Haha det var precis det jag tänkte på när jag menade att navigeringen var klantig.

Man kan navigera sig från Start > Hemelektronik > Datorkomponenter > Grafikkort >
PCI-Express AMD, och under den processen så står alla kategorier i den listan över var man är.
Men går man sedan in på en speciell produkt under PCI-Express AMD så står det genast Start > Hemelektronik > RANDOMGRAFIKKORT

Så dumt

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Jag har beställt av båda, och har hittils ingen dålig erfarenhet av någon - pga att Posten skött sina transporter och tillverkarnas saker fungera felfritt.

På senare tid har jag mest handlat via Inet pga att deras sida är smidig - jag hittar saker snabbare.
Men ett stor plus till deras sätt att hantera beställningar - man får sms när ordern plockas, och när det skickas - det är skönt att veta vad som händer för min del. Kanske har Komplett denna funktion också ? - men det fanns inte när jag handlade där sist.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Ni glömde Pingvin stången från Inet

Permalänk
Medlem

Mjo gillar inte riktigt inet då dem aldrig har typ reor... Komplett har ju 1337, superhelg, superweekend och 12h reor och sånt, dustin har super fredag och helg rea, cdon har sjukt låga priser ibland så kan fynda där rätt mycket. Cdon köper jag typ bara på när det är sjuk rea, alltså bara köpa för att det är billigt och typ 80% rabatt... Komplett brukar jag köpa mina delar och sånt från, dessutom är följer garantin med varan på komplett och inte med ägaren så lättare att sälja vidare grejer som är köpta på komplett... dustin reorna köper jag också bara på för att det är billigt... Inet och webbhallen har jag typ aldrig köpt något på för det är rätt dyrt har jag för mig. Visst 3 år i rad utmärkelsen av SweCs men men...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag sluta handla på komplett efter krångel med suporten, sen efter det har jag handlat allt hos inet.
Och inte haft nå krångel med suporten.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

En fråga bara - ni som klagar på supporten hos Inet/Komplett.
Kan ni inte ta kontakt med tillverkarna direkt ? Oftast får man bäst hjälp den vägen (dom gör sakerna och bör sitta inne med all kunskap om produkterna, vanliga fel osv) och ska man byta något på garanti så kan man få ett ärende/RMA-nummer från dom som man lämnar vidare till Inet/Komplett.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Har köpt både av Inet och Komplett och inte haft några större problem av någon.

Dock måste jag ständigt underklocka minnet på grafikkortet i datorn köpt av Inet för att den inte ska krascha ständigt.
Och Inet ville inte byta ut grafikkortet och dessutom ta 500 spänn för att ta in det och undersöka det utifall de inte tycker att de hittat något fel (trots garanti). Det gav lite badwill för dem i mina ögon.

Annars gillar jag deras hemsida och utbud. Priserna är dock inte alltid de lägsta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter av Komplett, Inet och Webhallen är snarlika. Snabb leverans och oftast mycket bra service vid RMA. Och de gånger det har blivit fel har det varit något som fallit mellan stolarna, men har rättats till mycket professionellt av alla tre aktörerna så fort det uppmärksammats.

Just nu handlar jag mest på Webhallen av den enkla anledningen att deras butik här i Sundbyberg ligger på 5 minuters gångavstånd. Jag bryr mig inte om att spara några procent på priset och jag slipper vänta en dag för att sakerna ska levereras till postens/dhl's utlämning-ställe som ligger tio minuter bort.

Permalänk
Medlem

Inet, gillar att åka till deras butik i sisjön här i gbg, och snacka med dem och köpa grejerna över disk. Väldigt bra support, tips och allmänt bemötande. Och detta trotts att ja är 500m ifrån kompletts uthämtningsställe vilket ja tycker känns för opersonligt. Dom är ju bara där för att dela ut inwarehouse och kompletts paket. Inte så man kan stå och diskutera med dem om vad man egentligen behöver. Gillar ansikte mot ansikte grejer och tycker ändå man ska gynna butiker. Blir det fel så är det ju så sjukt mycket lättare att åka in med saken och snacka över disk än krångla med skicka paket o liknande.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag har personligen bra erfarenhet av både Inet och Komplett, dock har jag hört om ett antal skräck-historier från Komplett.
Inet har dock mycket snabbare leverans, och snabbare/bättre kundservice.

Mitt råd är att kolla vad priserna blir på respektive sida. Om Inet inte är nämnvärt mycket dyrare så kör på Inet. Om Komplett däremot är så pass mycket billigare att du föredrar deras pris, kör på Komplett. Du lär bli nöjd oavsett vad du väljer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.