SweClockers drop!
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

ps3 Kontrol till PC

hej, jag vill använda till ps3 kontroll när jag spelar på min dator. jag har fixat DS3 (motioninjoy gamepad tool) och jag har lyckats koppla datorn och kontrollen ihop. men när jag ska spela jet på bf3 med kontrollen så fungerar inte det riktigt. jag vet inte hur jag ska få så att alla bindings är rätt för styrningen. jag kan inte gå eller något sånt. bara titta runt och byta vapen. så jag undrar om någon vet hur jag ska fixa så att allt fungerar riktigt eller vilka bindings på vilka knappar jag ska använda?

tack på förhand.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel så ska man kalibrera den innan man använder den.

Visa signatur

Datorn styr för många!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Gs:

Om jag inte minns helt fel så ska man kalibrera den innan man använder den.

och hur gör jag det?

Visa signatur

Permalänk
Lego Master

Kolla på Enheter och skrivare under Kontrollpanelen i Windows. Där ska alla anslutna spelenheter synas. Högerklicka, kalibrera.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Shudnawz:

Kolla på Enheter och skrivare under Kontrollpanelen i Windows. Där ska alla anslutna spelenheter synas. Högerklicka, kalibrera.

fungerar fortfarande inte som vanligt.....

Visa signatur

Permalänk

Jag minns inte var, men jag vet att jag googlade och hittade en guide för något år sedan. Man var tvungen att ladda ner drivers från någon sida och installera, det var lite krångligt och blev ändå inte riktigt bra. Mitt tips är att bara köpa en gamepad till pc.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Någon kalibrering behövs inte om du har fått den att reagera i spelet. Då är det bara bindings du måste fixa till

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Välj "Xbox 360 Controller Emulator" samt tryck på enable därefter så ska det fungera galant!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av SiRai:

Välj "Xbox 360 Controller Emulator" samt tryck på enable därefter så ska det fungera galant!

tack för hjälpen fungerar perfekt nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

tack för hjälpen fungerar perfekt nu

Härligt! Så lite så.

Permalänk

Jag försöker få igång kontrollen till AC3 men kontrollen kommer inte upp i menyn trots att jag har Xbox emulator igång.. vad kan det bero på?

Kan även lägga till att det fungerar med Dishonoured men inte till AC3..

Permalänk

Ville inte starta en ny tråd så skriver här, Har fått min Ps3 kontroll att fungera med mina spel (Använder motioninjoy). Men varje gång den vibrerar så får jag bluescreen? Händer även när jag inte spelar och trycker på "Vibration Testning" i programmet.