DayZ: bad version server rejected connection

Permalänk
Medlem

DayZ: bad version server rejected connection

Tjena! Har precis köpt Arma 2 + OA. Följde lite trådar på SweC och DayZ forumet och installerade Six launcher, Installerade såväl DayZ och vill då såklart börja spela. Men när jag klickar på en server så startas Arma 2 och "bad version server rejected connection" kommer upp. Jag googlar svaret och får upp några trådar varav en säger att jag ska ladda ner "beta build" från Arma2's hemsida och installara den. Funkar fortfarande inte gör jag något fel eller?. Är lite "noob" inom DayZ

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Tjena! Har precis köpt Arma 2 + OA. Följde lite trådar på SweC och DayZ forumet och installerade Six launcher, Installerade såväl DayZ och vill då såklart börja spela. Men när jag klickar på en server så startas Arma 2 och "bad version server rejected connection" kommer upp. Jag googlar svaret och får upp några trådar varav en säger att jag ska ladda ner "beta build" från Arma2's hemsida och installara den. Funkar fortfarande inte gör jag något fel eller?. Är lite "noob" inom DayZ

Jag hade samma problem och löste det genom att göra så att spelet inte startar via Steam. Själv använde jag då DayZ commander och vet inte riktigt hur man gör med Six Launcher, men funktionen skall finnas där också!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

installera via dayz commander istället. Install/update fliken.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Jag hade samma problem och löste det genom att göra så att spelet inte startar via Steam. Själv använde jag då DayZ commander och vet inte riktigt hur man gör med Six Launcher, men funktionen skall finnas där också!

Funkade Tack så mycket

Visa signatur

Citera för svar!