Asus släpper gamingmusen GX1000 med metallhölje

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

De har ju glömt ett S i slutet av "Gamer".

Tack, tyckte något var fel med bilden. Men kunde inte lägga fingret på vad.

Permalänk
Medlem

smart med metall!
Plast nöts så snabbt och blir fult.
Kan man hoppas på minskad handsvett också ifall skalet leder bort värme?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiver111:

Du måste ha händer större än genomsnittet, har aldrig märkt något liknande själv.

Ja, visst har jag det, men jag är knappast den enda. Du kanske har händer som ligger i den lägre skalan under 'normalstora' också.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Skojar dem med en 900kr. Aldrig i livet jag köper en datormus för det priset.

Vad är så himla speciellt med alla dessa möss som hela tiden marknadsförs med höga DPI.

Permalänk
Medlem

typiskt asus rog reklamer lol får det ju att verka som det är ett jetplan eller nåt ^^

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Det här blir något som får ersätta MX518

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

8200 DPI, shit.

Är det någon här som ens använder 5000dpi?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Skal av metall??! Är skalet uppvärmt? Om inte tänker jag inte ta i den där musen, eller jo, kanske med en tång...

Man får sitta på den en stund innan man börjar lira

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag måste erkänna att jag tycker designen är rätt häftig, men varför måste alla datormöss vara så förbannat små?

För att det är dvärgar som har designat dom kanske? O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Skojar dem med en 900kr. Aldrig i livet jag köper en datormus för det priset.

Vad är så himla speciellt med alla dessa möss som hela tiden marknadsförs med höga DPI.

Skrivet av Sony?:

8200 DPI, shit.

Är det någon här som ens använder 5000dpi?

Förstår inte heller, jag kör på 2400dpi på min nuvarande cyborg. Tycker 3200 är för högt för min smak, hur är då inte 8200dpi?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Såg väll helt ok ut. Men är helt fast med min 3.0a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

För att det är dvärgar som har designat dom kanske? O_o

'Asiater' tror jag är mer politiskt korrekt, men du har rätt

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Tänkte precis samma... Skulle vilja se nån med default sens i spel samt dpi 8200.

Varför skulle man köra med default sens om man nu vet med sig att man har högt dpi? Menar du att det är svårt att ändra sensen?

8200dpi är för mycket oavsett, trott inte ens man kan dra ner sensen så lågt så att man kan kontra den höga DPIn. Min mus ligger på 5200 men jag brukar köra den i 1080 för att det inte går att dra ner sensen så mycket att man väger up för DPIn.

Permalänk
Medlem

Ser ingenting positivt alls med den där musen annat än att det är kul att de experimenterar lite med ett metallhölje.
Metall gör den onödigt tung. Dessutom ser den tämligen oergonomisk ut. Inga utstående kanter på sidorna, vilket kommer att bli ett problem när man ska lyfta musen snabbt i spel, speciellt med tanke på vikten.
Sedan är den också dyr.
Misstänker dock att den kommer att sälja bra pga att sensorn har 8000 DPI (vilket inte har någon betydelse överhuvudtaget).

Snygg kan man väl iofs tycka att den är, om man nu bryr sig om det när man köper mus.

Skulle, som någon annan här skrev, mycket hellre läsa något om hur bra sensorn är, dvs det som faktiskt spelar roll i spel.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det är aluminium, inte stål... Pun failed?

Sant, det har inte gått så bra idag. Sen kunde jag inte komma på något företag som heter något med Aluminium :<

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

'Asiater' tror jag är mer politiskt korrekt, men du har rätt

Saksamma

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Molgorain:

Tack, tyckte något var fel med bilden. Men kunde inte lägga fingret på vad.

Produkten som åkte iväg på fotograferingen saknade ett S och det upptäcktes tyvärr för sent. Massproduktionen är rättstavad

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen designen och hur "premium" den ser ut! Huruvida den är skön eller inte är svårt att avgöra på bild men visste ser den lite stel ut.

Antagligen får man inte heller testa på typ mediamarkt eller liknande affär eftersom de lär inte ta in den.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så pajjar scrollhjulet på möss för mig vare sig det är en för 150kr eller 600kr. (nej det är inte så att jag får anfall när det går dåligt i spel ) Men kan räcka att den åker i backen en gång sen har det som håller hjulet på plats lossnat.
Så jag har inte vågat investera i en rejäl och dyr datormus ännu. Eller har tillverkarna på senare tid börjat fixa så de klarar några fall från skrivbordshöjd?
Sen köper jag bara trådlösa möss så de är la lite tyngre (pga batteri) så de faller hårdare.

Skrivet av Mocka:

Sant, det har inte gått så bra idag. Sen kunde jag inte komma på något företag som heter något med Aluminium :<

http://www.welandalumi.se/ Eller menade du som även gör datormöss?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Skal av metall??! Är skalet uppvärmt? Om inte tänker jag inte ta i den där musen, eller jo, kanske med en tång...

stoppa den i armhålan 10 min före användning.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Produkten som åkte iväg på fotograferingen saknade ett S och det upptäcktes tyvärr för sent. Massproduktionen är rättstavad

Lite oroväckande kvalitetskontroll att missa en bokstav i sin egen "logga", vad kan de har missat mera i resten av produkten.

Men den är tilltalande, gillar idén med metallhölje.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan ställa in den undre programmerings bara knappen så att den sänker DPI medan man håller in den? (Sniper knapp dvs) Har en Corsair M60 nu och älskar sniper knappen men jag gillar inte hur den sitter i handen och skulle vilja testa denna men det är lite för högt pris bara för att testa om den har möjlighet till en sniper knapp eller inte.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att ha en aluminium mus faktiskt. Hade jag inte köpt en Mionix Naos 5000 för 1-2 år sedan hade den här varit intressant. Är väldigt nöjd med min nuvarande, Så den får gå tills den går sönder

Permalänk
Medlem

När ska tillverkarna börja satsa på bra möss istället för superdyra möss med dålig prestanda för att trolla dagens ungdom.. Kolla liksom bara på Logitech och Razer som exempel, de har minst en RIKTIGT bra mus, och de kostar mycket mindre än topmodellerna som är sämre..

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Det kan ju knappast vara meningen att halva handen ska släpa i musmattan hela tiden? Så är det i alla fall för mig och det gör det oerhört svårt att spela några längre stunder.

Kan bara hålla med dig och då har jag ganska så små händer jämfört med kompisar. Skulle önska bredare möss på marknaden.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

Man får sitta på den en stund innan man börjar lira

Sitta på vad? Handen eller musen...

Skrivet av Toivo83:

stoppa den i armhålan 10 min före användning.

...och få en kall armhåla också!?

Jaja, man får stålsätta sig för alla-mina-mus ordvitsar...

(Bad punnery, they way to take trolling to the next level)

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Inget finger stöd såg grym annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Epic fail, inget stöd för tummen. Hur tänkte de här?
Hade lätt köpt den om den hade haft stöd för tummen, där förlorade de en kund.

Permalänk
Medlem

När 4k-skärmarna kommer kanske man får nytta av över 2000 dpi... Och för er som inte vet hur man använder små möss, googla på " mouse claw grip"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5