Permalänk
Medlem

TF700 går ojämt

Hejsan

Köpte nyligen en Transformer infinity pad och har haft väldigt mycket problem med prestandan. Har laddat ner Jelly bean från deras hemsida, http://goo.gl/bEobv, och ibland så går den väldigt fint med mjuka animationer osv och ibland laggar den ihop totalt. Eftersom jag glömde skydda min root så kan jag inte heller återvända till min back-up förren nya root-listor kommer ut. Jag har inte sett några samband mellan appar, ifall jag har docket anslutet, bakgrundsprocesser etc. Vet någon varför detta händer?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Äger ingen själv men jag tror det har med att den tror att den inte behöver prestandan och därmed klockar ner sig själv och förstår inte att den behöver klocka upp.

Om du nu har rootat den så går det att ändra hur den ska klocka ner sig o.s.v. Tyvärr ingen mästare på det så finns säkert någon annan har som kan hjälpa dig mer.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Äger ingen själv men jag tror det har med att den tror att den inte behöver prestandan och därmed klockar ner sig själv och förstår inte att den behöver klocka upp.

Om du nu har rootat den så går det att ändra hur den ska klocka ner sig o.s.v. Tyvärr ingen mästare på det så finns säkert någon annan har som kan hjälpa dig mer.

Jo tror nåt liknande, har hört att android och tegra 3 inte alltid lirar men trodde det var fixat i Jelly Bean. Kan förhoppningsvis fixa så fort det går att roota Jelly Bean.

Permalänk
Medlem

Det är inget problem med Tegra 3 och Jelly Bean, kör systemåterställning så kanske det fixas.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W