GW2 funkar inte i 1680 x 1050

Permalänk

GW2 funkar inte i 1680 x 1050

Som titeln säger så vägrar spelet fungera i 1680 x 1050 skärmupplösning. Ifall jag klickar på play i launchern med den upplösningen så blinkar bara skärmen några sekunder sen så händer ingenting. Jag måste då gå till skrivbordet > skärmupplösning och välja t.ex 1280 x 1024 och då funkar det finfint.

Jag har en samsung T200 som enligt specs ska stödja 1680 x 1050; men jag har alltid behövt göra en "custom" upplösning i Nvidia's kontrollpanel för att sedan aktivera 1680 x 1050 därifrån, alltså ifall jag går till skärmupplösning på skrivbordet(innan att ha ändrat upplösning i Nvidia's kontrollpanel) så är högsta möjliga upplösning 1280 x 1024. När jag har det inställt till 1680 x 1050 så funkar det som det ska trots att datorn inte tror att det är en "standard" upplösning för skärmen.

Jag hittar inga drivrutiner till min skärm som löser problemet och vad jag vet så har jag testat 2-3 olika drivrutiner till mitt GTX 560ti. Jag hade en dator med andra specs innan, den hade samma problem med upplösningen.

Any ideas?

Permalänk

Har du provat att ominstallera? Brukar hjälpa i många fall.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Det låter som att du har fel uppdateringsfrekvens inställd i Windows. Gå in till bildskärmens avancerade egenskaper genom skrivbordet och kolla att det är 60 Hz inställt där, det ska vara bockat i rutan under också.

Du kan ju prova officiella drivrutinen om du inte redan gör det.