Datorn vill inte stänga av sig och vaknar inte ur viloläge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nybro
Registrerad
Aug 2012

Datorn vill inte stänga av sig och vaknar inte ur viloläge

Tjena Sweclockers!

Jag har haft min dator sen efter sommaren någon gång, men nu för ett par dagar sedan så har den börjat att bli jättekonstig... När jag klickar på "stäng av" så kommer det upp att windows avslutas som det ska, men den grejen som "snurrar" stannar upp och sen händer det inge mer... Och om jag lämnar datorn så att den hamnar i viloläge så går den inte att väcka, numlock etc funkar inte att klicka på etc... Kör windows 7 och skulle vara tacksam för all hjälp jag kan få..

Edit: Det enda som jag har skaffat nytt den senaste tiden är en Steelseries Sensei

CPU - Intel i7 3770K 4.4GHz CPU-kylare - Corsair H100 Chassi - Corsair C70 military green Brännare - LG BH10LS38 Nätdel - Cooler Master Silent Pro Hybrid 850W 80+ Gold Grafikkort - Gigabyte GeForce GTX 670 Windforce 3X Moderkort - ASRock Z77 EXTREME6 Ram - Kingston DDR3 HyperX 1866MHz 16GB HDD - Western Digital 1TB Green SSD - Intel 330 120GB Fläktar - Corsair SP120 High Perform 120mm Moddning - NZXT Sleeved LED Kit Cable 2M White

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av teehl:

Tjena Sweclockers!

Jag har haft min dator sen efter sommaren någon gång, men nu för ett par dagar sedan så har den börjat att bli jättekonstig... När jag klickar på "stäng av" så kommer det upp att windows avslutas som det ska, men den grejen som "snurrar" stannar upp och sen händer det inge mer... Och om jag lämnar datorn så att den hamnar i viloläge så går den inte att väcka, numlock etc funkar inte att klicka på etc... Kör windows 7 och skulle vara tacksam för all hjälp jag kan få..

Edit: Det enda som jag har skaffat nytt den senaste tiden är en Steelseries Sensei

Jag vet inte lösningen på avslutnings problemet men viloläget är enkelt att åtgärda, detta är dock inte en full lösning pga. lösningen är att du går in
Kontrollpanelen - System och säkerhet - Energi Alternativ - den som är i "pluppad" klickar du på ändra schema inställningar - och ta på "Försätt datorn i strömspare läge efter: Aldrig. (Nu kommer datorn aldrig gå i strömspare läget vilket isig är synd.) Enda sättet jag vet att göra det på.