Permalänk

Dr.Debug Asrock p67 Pro3 problem

Hej!

Har precis bygg ihop en dator och följt instruktionerna men den känner inte av mitt tangentbord eller mus eller att jag stoppat in skivan som den vägrar boota.
Just nu står den bara å piper och enligt dr debug är det problem 53 men hittar inget bra svar när jag googlar på det.

Vad kan felet vara och hur löser man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigsoffer:

Hej!

Har precis bygg ihop en dator och följt instruktionerna men den känner inte av mitt tangentbord eller mus eller att jag stoppat in skivan som den vägrar boota.
Just nu står den bara å piper och enligt dr debug är det problem 53 men hittar inget bra svar när jag googlar på det.

Vad kan felet vara och hur löser man det?

kör du en ivy bridge processor? du måste isåfall flasha om BIOS först för stöd och för det behöver du en sandy bridge processor.. om du nu har köpt ivy bridge processor ihop med detta moderkort är det en väldigt dålig kombination det är z77 chipsetet som har ivy bridge stöd out of the box :/

Permalänk

Stod inget sandy lr ivy när jag köpte det plus att den låg under tillbehör fliken till moderkortet så antog att den funka ihop men men får se vad inet säger