Permalänk
Medlem

Jag kunde inte hålla mig.
Pledgade in i premium betan nu. Sjukt trevligt att spela detta med Oculus Rift, man får verkligen röra på huvudet när folk lägger sig bakom en.

Kan knappt vänta tills jag får min DK2 i Augusti.

Permalänk
Medlem

Premium Beta 2 är live nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Cain:

Kan knappt vänta tills jag får min DK2 i Augusti.

Var fick du reda på delivery date?

Permalänk
Medlem

Någon som testat multiplayer ännu?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellez:

Någon som testat multiplayer ännu?

Ja alla som testat spelet antar jag. Singelplayer består bara av ett antal diverse uppdrag där man ska skjuta andra skepp...så man spelar multiplayer

Tyvärr går det inte så bra...för min del iaf...såg massa filmer från betan på youtube och var bara tvungen att köpa spelet (uppgradera från standrad).

Först så fick jag ingen automatisk config av joystiken (cyborg 3d) utan fick välja själv vad varje knapp skulle göra men fick det inte att funka riktigt bra.
Så bara dog och dog på första singelplayer uppdraget. Skeppet var som en tegelsten när man skulle vända...kunde inte ens träffa nåt om de var rakt framför mig om de nu inte var exakt där siktet var och ja jag växlade energin mellan sköld/motor/vapen. Ominstallerade spelet och valde om joystickinställningarna. Det var fortfarande nåt fel men klarade iaf fösta singeplayeruppdraget och drog in på multiplayer. Dog så klart när någon fick syn på mig men sedan lyckades iaf docka på en rymdstation och köpa lite skit. Sedan blev man dödat en gång till och sedan sprängdes när man skulle docka då pingen eller buggen gjorde att man hamnade i rymdstationens vägg..osv...

Nu när Beta 2.0 kom kunde jag ia välja standard joystick inställningar och de fungerade bra mycket bättre än innan. Efter några enkla justeringar var man igång.
Tyvärr så är det buggigt. Har sprängts några gånger vid landning i rymdstationer pga lagg eller dålig ping eller nåt. Ingen annan som har samma problem?
Spelet verkar riktigt kul nu iaf när det fungerar någorlunda som det ska. Tycker dock att folk inte ska ha för bråttom. Vänta till den öppna betan och lägg pengarna på annat istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Ja alla som testat spelet antar jag. Singelplayer består bara av ett antal diverse uppdrag där man ska skjuta andra skepp...så man spelar multiplayer

Tyvärr går det inte så bra...för min del iaf...såg massa filmer från betan på youtube och var bara tvungen att köpa spelet (uppgradera från standrad).

Först så fick jag ingen automatisk config av joystiken (cyborg 3d) utan fick välja själv vad varje knapp skulle göra men fick det inte att funka riktigt bra.
Så bara dog och dog på första singelplayer uppdraget. Skeppet var som en tegelsten när man skulle vända...kunde inte ens träffa nåt om de var rakt framför mig om de nu inte var exakt där siktet var och ja jag växlade energin mellan sköld/motor/vapen. Ominstallerade spelet och valde om joystickinställningarna. Det var fortfarande nåt fel men klarade iaf fösta singeplayeruppdraget och drog in på multiplayer. Dog så klart när någon fick syn på mig men sedan lyckades iaf docka på en rymdstation och köpa lite skit. Sedan blev man dödat en gång till och sedan sprängdes när man skulle docka då pingen eller buggen gjorde att man hamnade i rymdstationens vägg..osv...

Nu när Beta 2.0 kom kunde jag ia välja standard joystick inställningar och de fungerade bra mycket bättre än innan. Efter några enkla justeringar var man igång.
Tyvärr så är det buggigt. Har sprängts några gånger vid landning i rymdstationer pga lagg eller dålig ping eller nåt. Ingen annan som har samma problem?
Spelet verkar riktigt kul nu iaf när det fungerar någorlunda som det ska. Tycker dock att folk inte ska ha för bråttom. Vänta till den öppna betan och lägg pengarna på annat istället.

Jag har inte själv skaffat beta eller testat spelet men jag har tittat på streams och videos. Vad jag har förstått så vänder skepp mycket snabbare upp/ner än vänster/höger (precis så som det brukar vara i rymd och flygsimulatorer). Så om du har en fiende långt till höger eller vänster så ska du först rolla tills han är ovanför dig och sedan svänga upp tills han är i siktet.

Sedan svänger skeppet snabbare om drar ner gasreglaget till ca mitten så det är inom det blåa området som markeras till vänster om hastighetsindikatorn. Då roterar man snabbare än om man har full gas eller ingen gas. Så har jag fått det beskrivet på en video jag såg i alla fall.

Men det är ju ganska stor sannolikhet att du redan vet detta och i så fall ber jag om ursäkt. Men jag tänkte det är nog bättre att informera en gång för mycket än en gång för lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Ja alla som testat spelet antar jag. Singelplayer består bara av ett antal diverse uppdrag där man ska skjuta andra skepp...så man spelar multiplayer

Tyvärr går det inte så bra...för min del iaf...såg massa filmer från betan på youtube och var bara tvungen att köpa spelet (uppgradera från standrad).

Först så fick jag ingen automatisk config av joystiken (cyborg 3d) utan fick välja själv vad varje knapp skulle göra men fick det inte att funka riktigt bra.
Så bara dog och dog på första singelplayer uppdraget. Skeppet var som en tegelsten när man skulle vända...kunde inte ens träffa nåt om de var rakt framför mig om de nu inte var exakt där siktet var och ja jag växlade energin mellan sköld/motor/vapen. Ominstallerade spelet och valde om joystickinställningarna. Det var fortfarande nåt fel men klarade iaf fösta singeplayeruppdraget och drog in på multiplayer. Dog så klart när någon fick syn på mig men sedan lyckades iaf docka på en rymdstation och köpa lite skit. Sedan blev man dödat en gång till och sedan sprängdes när man skulle docka då pingen eller buggen gjorde att man hamnade i rymdstationens vägg..osv...

Nu när Beta 2.0 kom kunde jag ia välja standard joystick inställningar och de fungerade bra mycket bättre än innan. Efter några enkla justeringar var man igång.
Tyvärr så är det buggigt. Har sprängts några gånger vid landning i rymdstationer pga lagg eller dålig ping eller nåt. Ingen annan som har samma problem?
Spelet verkar riktigt kul nu iaf när det fungerar någorlunda som det ska. Tycker dock att folk inte ska ha för bråttom. Vänta till den öppna betan och lägg pengarna på annat istället.

Kan man spela ihopa med andra? Typ, samarbete?
Så att man kan använda TS eller liknande?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

En mindre patch 2.1 har släppts idag för dom som har premium beta.
http://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=23385
Saker som är ändrade/fixade:
Crash Fixes

  • Fix for crash caused by keybinding error

  • Fix for crash caused by entering an asteroid ring then leaving and entering supercruise

  • Fix for crash when trying to lock or unlock a texture that doesn’t exist

  • Fix for a crash when de-referencing a NULL pointer in m_starObject

  • Fix for crash in IKinematicService

  • Fix for server crash when handling ROUTE letters

  • Fix for crash when de-referencing things which are NULL

  • Fix for crash in instancedmodel2

  • Fix for crash when attempting to take a screenshot while hyperspace

  • Fix for crash caused by trying to render stars before the view has been properly setup

  • Fix for crash in clearing docking state

  • Fix for a crash when de-referencing NULL pointer in LaunchBayComponent

General fixes/tweaks

  • Various improvements to help reduce exit time from super cruise

  • Fix for amount of credits displaying incorrectly at high values

  • Fix for assert on shutdown

  • Oculus fix – Ident is now rendered using orthographic projection

  • Oculus fix – now rendering star field at correct depth

  • Oculus fix – corrected camera positioning for each eye

  • Oculus fix – able to change resolutions even if the OR kit isn’t connected to graphics card

  • Only show an in demand commodity in the legal market if the commodity is legal

  • Fix for bounties not being paid out correctly

  • Fix for pad loitering warnings being given when player is over their allocated pad

  • Fix for a potential soft lock in galaxy map

  • Fix for starport rotation sometimes snapping/jumping

  • Trade – iteration on prices and quantities

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarande inte gå att välja 1920x1200 för Oculus Rift DK1, inställningen verkar inte ta.
Det går däremot att komma runt genom att ändra i sin DisplaySettings.xml, då kan man forcera sin:
<ScreenWidth>1920</ScreenWidth>
<ScreenHeight>1200</ScreenHeight>

Permalänk
Medlem

Youtubaren DaSquirrelsNuts har släppt en "first look" av Premium Beta 2.02 på Youtube:

En bra video att kolla på om man inte är så insatt i Elite Dangerous och vill veta mer om spelet.

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Youtubaren DaSquirrelsNuts har släppt en "first look" av Premium Beta 2.02 på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=9iJJrk9wGj8

En bra video att kolla på om man inte är så insatt i Elite Dangerous och vill veta mer om spelet.

Har det sagts något om när standard beta kommer?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Har det sagts något om när standard beta kommer?

2 veckor!

Citat:

Standard Beta
Pre-Order open now – Immediate access to single player combat build. Beta available July 29th.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

2 veckor!

Tack!

Är det värt att köpa sig in på den? 60 euro känns som ett mer vettigt pris.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Tack!

Är det värt att köpa sig in på den? 60 euro känns som ett mer vettigt pris.

Helt klart, jag köpte Premium Beta när den kom ut och ångrar mig verkligen inte

Det kan vara värt att titta på deras expansion pass också, då det kommer försvinna den 29:e. Om man vill få det lite billigare än att köpa expansionerna var för sig. Blir en jobbig klumpsumma bara.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag har spenderat allt för mycket tid på det här sedan jag köpte det i går runt lunch... Sleep. Need sleep.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Jag har spenderat allt för mycket tid på det här sedan jag köpte det i går runt lunch... Sleep. Need sleep.

Jag har spelat en del också i standard beta som släpptes för en vecka sedan. Åker runt i en Lakon Type 6 och köper och säljer varor för att tjäna pengar. Tänkte börja köra combat när jag skaffat en hel del kapital så jag kan köpa vilket skepp som helst med full utrustning.

Just nu kör jag med en gammal joystick men jag väntar på att få hem en X55 HOTAS för mer känsla.

Vill verkligen spela det men samtidigt vill jag inte spela för mycket innan spelet släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag har spelat en del också i standard beta som släpptes för en vecka sedan. Åker runt i en Lakon Type 6 och köper och säljer varor för att tjäna pengar. Tänkte börja köra combat när jag skaffat en hel del kapital så jag kan köpa vilket skepp som helst med full utrustning.

Just nu kör jag med en gammal joystick men jag väntar på att få hem en X55 HOTAS för mer känsla.

Vill verkligen spela det men samtidigt vill jag inte spela för mycket innan spelet släpps.

Har väl samma ide som du, ha bra kapital innan man sätter igång och krigar.

Jag spelade lite men en kompis som lura in mig i spelet. Helvete vad lätt det blev när man börja förstå sig på hur throttle och det lilla siktet till höger om radarn fungerar. Innan var man ju tvungen till att flyga i cirklar för att hitta jumppoints och liknande! haha

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Jag spelade lite men en kompis som lura in mig i spelet. Helvete vad lätt det blev när man börja förstå sig på hur throttle och det lilla siktet till höger om radarn fungerar. Innan var man ju tvungen till att flyga i cirklar för att hitta jumppoints och liknande! haha

Då kanske du kan sprida lite glädje genom att förklara ovanstående för en nybörjare som fortfarande inte fattar vad det lilla siktet till höger om radarn är bra för och som spenderar majoriteten av sin speltid med att snurra och leta efter jumppoints.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Då kanske du kan sprida lite glädje genom att förklara ovanstående för en nybörjare som fortfarande inte fattar vad det lilla siktet till höger om radarn är bra för och som spenderar majoriteten av sin speltid med att snurra och leta efter jumppoints.

Det lilla siktet till höger om radarn är en kompass. I kompassen ser du ditt target, det kan vara ett skepp, en station eller ett annat solsystem. Om rektangeln är helt ifylld så betyder det att ditt target är någonstans framför ditt skepp. Om den ifyllda rektangeln är mitt i siktet så är ditt target mitt framför dig. Om du har en ifylld rektangel snett upp till höger så betyder det att ditt target är snett upp åt höger framför om ditt skepp.

Om rektangeln är ihålig så är ditt target någonstans bakom ditt skepp. Är den ihåliga rektangeln mitt i siktet så är ditt target precis bakom dig och du måste göra en 180 graders halv-loop får att få det framför dig (under förutsättning att målet inte rör på sig). Har du en ihålig rektangel långt till höger så är ditt target nästan precis till höger om ditt skepp, bara lite bakom det.

Generellt sätt så brukar jag rotera mitt skepp tills rektangeln är antingen rakt ovanför eller rakt nedanför mitten av mitt sikte. Om target är ovanför siktet så svänger jag uppåt tills jag får mitt target framför mig. Om target är rakt nedanför siktet så dyker jag nedåt tills jag ser target genom vindrutan. Detta på grund av att det går mycket snabbare att svänga upp och ner än höger eller vänster.

Ovanstående gäller när mitt mål inte rör på sig. Om det är ett annat skepp i en dogfight så är det ju lite klurigare då han i sin tur försöker få mig i sitt sikte samtidigt som han försöker hålla sig borta från mitt sikte.

Notera även att kompassen inte säger något hur nära ditt target är, den indikerar endast riktningen till ditt target.

Hoppas du förstår min förklaring, det kan ju vara lite svårt kanske utan bildexempel. Du kan kanske åka ut i rymde och välja ett annat solsystem/stjärna och rotera runt och se hur kompassen fungerar beroende på hur du roterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det lilla siktet till höger om radarn är en kompass. I kompassen ser du ditt target, det kan vara ett skepp, en station eller ett annat solsystem. Om rektangeln är helt ifylld så betyder det att ditt target är någonstans framför ditt skepp. Om den ifyllda rektangeln är mitt i siktet så är ditt target mitt framför dig. Om du har en ifylld rektangel snett upp till höger så betyder det att ditt target är snett upp åt höger framför om ditt skepp.

Om rektangeln är ihålig så är ditt target någonstans bakom ditt skepp. Är den ihåliga rektangeln mitt i siktet så är ditt target precis bakom dig och du måste göra en 180 graders halv-loop får att få det framför dig (under förutsättning att målet inte rör på sig). Har du en ihålig rektangel långt till höger så är ditt target nästan precis till höger om ditt skepp, bara lite bakom det.

Generellt sätt så brukar jag rotera mitt skepp tills rektangeln är antingen rakt ovanför eller rakt nedanför mitten av mitt sikte. Om target är ovanför siktet så svänger jag uppåt tills jag får mitt target framför mig. Om target är rakt nedanför siktet så dyker jag nedåt tills jag ser target genom vindrutan. Detta på grund av att det går mycket snabbare att svänga upp och ner än höger eller vänster.

Ovanstående gäller när mitt mål inte rör på sig. Om det är ett annat skepp i en dogfight så är det ju lite klurigare då han i sin tur försöker få mig i sitt sikte samtidigt som han försöker hålla sig borta från mitt sikte.

Notera även att kompassen inte säger något hur nära ditt target är, den indikerar endast riktningen till ditt target.

Hoppas du förstår min förklaring, det kan ju vara lite svårt kanske utan bildexempel. Du kan kanske åka ut i rymde och välja ett annat solsystem/stjärna och rotera runt och se hur kompassen fungerar beroende på hur du roterar.

Perfekt beskrivning! Det ända jag har att lägga till är att du svänger inte höger/vänster, du rollar höger/vänster;) glöm bara inte att du måste lock on fpr att det ska synas!

Sedan ett tips om throttle. Ha nålen i den blåa delen(sektor), då sköter sig gasen av sig själv, så du saknar ner i tid och in missa stationerna.

Eventuella stavfwl skyller jag på plattan, solsting och vin.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Tack så mycket Skyflyer och Carlj! Nu är jag med i matchen

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Är det någon som spelar i grupp? Letar efter folk att lira med, Har just nu en Type-9 och 5 miljoner credits (När jag når 10 miljoner ska jag fixa en anaconda och spec för PvP)

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vart har du fått så överdrivet stora förväntningar från?

Limit Theory misstänker jag, men det är ju inte ens släppt än så.

För övrigt:

Jag sitter här och försöker knappa ihop en köpspec för en ny gamerdator och låta gamla gamerdatorn bli en dedikerad HTPC, den har trots allt en core i5 750 och ett nyare grafikkort av budgetklass...

tänker knåpa ihop en riktig spelhörna uppe på kontoret, med joystick, skärmar och hela fadderullan med trackIR; men vill inte överspendera för det kommer nog bli en Oculus rift såfort dk3/CV kommer.

min fråga är då, klarar man sig på en eller två skärmar för Elite:Dangerous och vad för nivå behöver man ligga på med cpu/grafikkort?

Vilka joysticksetups är att rekommendera, för jag antar att man missar väldigt mycket om man köper en 300:- pjäs på mediamarkt...?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Någon här som har en bra config tiil Hotas Warthog setup?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Jag köpte Betan för snart en vecka sedan och är välldigt imponerad!
För er som inte hört om programmet VoiceAttack så kan jag rekommendera även det!
VoiceAttack är ett program som låter spelaren skapa röstkommandon för att utföra olika saker i olika spel. Det är ganska simpelt att använda, dessutom finns det en del bra tutorials på nätet. För den som är intreserad kan man ladda ned en gratis test version där man kan skapa 20 kommandon och testa det i 21 dagar. Den hela versionen kostar endast 8$ (exklusive några små avgifter) vilket jag klart tycker är värt. Känslan av att säga t.ex "Engage frameshift" och få responsen "Engaging frameshift, sir" är ganska ball och jag måste säga att det ökar inlevelsen en hel del! I kommandona kan man själv sätta delayer, röst feedback, tangenttryckningar och musklick med mera.
Helt klart värt att testa!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Jag köpte Betan för snart en vecka sedan och är välldigt imponerad!
För er som inte hört om programmet VoiceAttack så kan jag rekommendera även det!
VoiceAttack är ett program som låter spelaren skapa röstkommandon för att utföra olika saker i olika spel. Det är ganska simpelt att använda, dessutom finns det en del bra tutorials på nätet. För den som är intreserad kan man ladda ned en gratis test version där man kan skapa 20 kommandon och testa det i 21 dagar. Den hela versionen kostar endast 8$ (exklusive några små avgifter) vilket jag klart tycker är värt. Känslan av att säga t.ex "Engage frameshift" och få responsen "Engaging frameshift, sir" är ganska ball och jag måste säga att det ökar inlevelsen en hel del! I kommandona kan man själv sätta delayer, röst feedback, tangenttryckningar och musklick med mera.
Helt klart värt att testa!

Var lite försiktig när du konfigurerar VoiceAttack, välj dina kommandon med omsorg. Annars kan det gå så här: http://www.twitch.tv/geekdomo/c/4798274

Permalänk
Medlem

Spelet ser otroligt intressant ut! Titta bara på det här videoklippet. "Tappa hakan"-snyggt och det ser väldigt välgjort ut, även spelet endast är i BETA-stadiet just nu.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Wow vad nice!

Jag hade helt missat denna kickstarter, annars hade jag garanterat lagt in pengar.
Hörde talas om spelet förra veckan när någon nämnde det i någon podcast.

Så nu har jag spelet och en T-FlightStick HOTAS X och spelar så mycket jag kan Kontrollern kan jag för övrigt rekommendera som en bra budgetvariant, det enda är väl att den gärna hade fått ha lite flera knappar. Men för 500kr så känns den klockren.

Riktigt roligt att spela elite igen

Permalänk
Medlem

Är riktigt taggad på Elite: Dangerous. Tänkte hoppa med i Betan men innan dess måste jag självklart skaffa en vettig joystick (HOTAS).

Har kollat runt en del och fastnat för de här:

https://www.komplett.se/saitek-x52-pro-digital-joystick/33225...

https://www.komplett.se/saitek-x55-rhino-flightstick/809532

Om det är någon som har provat dem i Elite: Dangerous får ni gärna kommentera upplevelsen.

Jag tar gärna emot tips gällande andra joysticks också.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Är riktigt taggad på Elite: Dangerous. Tänkte hoppa med i Betan men innan dess måste jag självklart skaffa en vettig joystick (HOTAS).

Har kollat runt en del och fastnat för de här:

https://www.komplett.se/saitek-x52-pro-digital-joystick/33225...

https://www.komplett.se/saitek-x55-rhino-flightstick/809532

Om det är någon som har provat dem i Elite: Dangerous får ni gärna kommentera upplevelsen.

Jag tar gärna emot tips gällande andra joysticks också.

Köpte nyligen en x55:an som används bl.a. i E:D och det fungerar bra. Det finns en färdig profil i spelet. Tycker dock att det fungerade bra med min gamla joystick (Logitech 3d Pro) och tangentbord, men det är nog mest en vanesak, ruskigt mycket knappar att komma ihåg - inte bra när man blandar ihop "dump cargo" och "deploy landing gear" när man ska docka... Skulle rekommendera x55:an över x52:an som är rätt gammal och inte värd pengarna enligt mig. Sen kan du ju allitid lyxa till det med en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=762960 +pedaler om du känner dig rik.