Permalänk
Medlem
Skrivet av anon121881:

Bra inställning

Att köra över byggen med en massa fula klisterlappar är ju bara en skam

Härligt bygge du gör och djupt imponerad

//skane

Tack, trodde jag skulle vara ensammen att gilla denna burk

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Tack, trodde jag skulle vara ensammen att gilla denna burk

Nej nej nej.... alla som har sett filmen vet precis hur coolt det här är! Hoppas att du orkar fortsätta med det du gör

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Vad du än gör, koppla inte in ett modem till den
Lär bli snyggt när det är klart, förlagan är ju det i alla fall...

Permalänk
Medlem

riktigt coll ide, när kommer nästa uppdate?!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Håller mest på att slipa och spackla just nu, händer inte så mycket i själva konstruktionen.
Sen är jag förkyld också, och en man som är förkyld är ju värre än att föda barn

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HCP:

Kikade på det först, men jag är inte ute efter det absolut billigaste. Lär ju vara si och så med kvalisorten där.
Räcker med en LED som lyser annorlunda än de 1399 andra så ser man direkt att nåt är fel

Gav dryga 1200kr för mina LED´s och motstånd, köpte från en butik här i Sverige där jag vet har bra prylar och köpt LED ifrån tidigare.
Hade varken tid eller råd att chansa

Hoppas led:arna blir bra. Nej lika bra att vara säker på sin sak. Köpte lite led:ar från taobao, och efter 84 påmonterade visade det sig att tre var oranga(skulle vara gröna), några var lite annan grön nyans och några var trasiga(om jag inte hade sönder dem dvs). Tur att de inte kostar någonting.. men tar ju onekligen tid.

Det här bygget kommer att bli awesome!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Hoppas led:arna blir bra. Nej lika bra att vara säker på sin sak. Köpte lite led:ar från taobao, och efter 84 påmonterade visade det sig att tre var oranga(skulle vara gröna), några var lite annan grön nyans och några var trasiga(om jag inte hade sönder dem dvs). Tur att de inte kostar någonting.. men tar ju onekligen tid.

Det här bygget kommer att bli awesome!

Min tanke också, hade det varit 100 LED´s hade man kunnat byta ut en som jäklats i efterhand.
Men att bara testa 1400 LED´s innan man börjar löda tog en heeel deeel tid, blev många simpsonsavsnitt framför batteriet, sen råkade jag röra på benet så mina två högar med testade och otestade leds blev en hög...
Var bara ett 20-tal av drygt 1500 som felade, så jag har så de räcker
Sett att jag avlivat ett par under lödning också, tur jag beställde 100 extra av varje färg.

Har börjat lacka alla bitar svart ikväll, inte för att den ska bli svart men mest för att hitta alla repor och skavanker. Vägrar lägga flera veckor på ett bygge som sedan har flera synliga repor eller andra konstigheter i finishen
Gått åt 2 flaskor sprutspackel hittils, behöver fler...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra projektidé!

Spännande med något som varken är ett i raden av chassin som ser ut som brödrostar, gamla förstärkare, nintendon, osv, men inte heller är en bunte helt vanliga standardprylar med något litet extrahål för en fläkt uppsågat, vattenkylning, och en flyttad hårddiskvagga. En dator som faktiskt ser ut som en dator, men som ändå är tämligen unik.

Mycket bra beslut att inte ta några sponsorer när villkoret var en massa dekaler hit och dit.

Angående din lilla simulering där, du skulle kunna köra den via ett inloggningsscript efter inloggning på konto Wargames med password Joshua5, eller nåt i den stilen. Låt klåfingrarna på mässorna lista ut passwordet själva, det borde de klara om de har minsta lilla nördkultur i sig

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Bra projektidé!

Spännande med något som varken är ett i raden av chassin som ser ut som brödrostar, gamla förstärkare, nintendon, osv, men inte heller är en bunte helt vanliga standardprylar med något litet extrahål för en fläkt uppsågat, vattenkylning, och en flyttad hårddiskvagga. En dator som faktiskt ser ut som en dator, men som ändå är tämligen unik.

Mycket bra beslut att inte ta några sponsorer när villkoret var en massa dekaler hit och dit.

Angående din lilla simulering där, du skulle kunna köra den via ett inloggningsscript efter inloggning på konto Wargames med password Joshua5, eller nåt i den stilen. Låt klåfingrarna på mässorna lista ut passwordet själva, det borde de klara om de har minsta lilla nördkultur i sig

Bra idé, en webbsida i fullscreen som stängs när man anger rätt lösen kan ju va en simpel lösning, lätt att styla text och sådant då också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testmontering av 3mm LED´s innan jag slipar till och lackar panelerna inför montering
Känner att det börjar närma sig lite, nu ligger alla plastdelar under slipgrund också inför en sista (hoppas jag) slipning av ytan.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Vackert, känner början av något riktigt episkt här. Applåderar dig verkligen och ser fram emot en detaljerad logg på bygget och resultatet

God Jul!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kan gärna byta om någon känner sig manad att pilla dit 1400 led´s på samma djup i varenda hål
Pressa in dem hela vägen såg galet ut, så nu kör jag ut en spacer som ska sitta mellan aluminiumet och kragen på LEDsen.

400 nya orangea LED´s på g också, lär inte dyka upp förrän mellandagarna.
Men det känns som jag har att göra ändå ett tag

Senare ikväll blir de lite updates på själva chassit om jag hinner

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Kan gärna byta om någon känner sig manad att pilla dit 1400 led´s på samma djup i varenda hål
Pressa in dem hela vägen såg galet ut, så nu kör jag ut en spacer som ska sitta mellan aluminiumet och kragen på LEDsen.

400 nya orangea LED´s på g också, lär inte dyka upp förrän mellandagarna.
Men det känns som jag har att göra ändå ett tag

Senare ikväll blir de lite updates på själva chassit om jag hinner

Kan man inte ta en smal men ganska lång träbit eller liknande, och borra hål för diodens ben, bara precis sådär tighta så dioden inte lätt ramlar ut om man stoppar ner benen i hålen, och sedan använda träbiten som verktyg för att trycka dioderna på plats? Funkar det lär du slippa lepra i fingrarna i alla fall.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Kan man inte ta en smal men ganska lång träbit eller liknande, och borra hål för diodens ben, bara precis sådär tighta så dioden inte lätt ramlar ut om man stoppar ner benen i hålen, och sedan använda träbiten som verktyg för att trycka dioderna på plats? Funkar det lär du slippa lepra i fingrarna i alla fall.

Typ så jag gjort, skar en slot i en glasspinne så man styr in dioden i och sen trycker ner.
Problemet är att alla LED´s är lödda på kablar med krympslangar så de är inte mycket av de 3mm att försöka hålla i, och varenda diod ser olika ut på baksidan
Vi snackar hjärnblödning elgrande.

Funkar rätt okej med en vinklad näbbtång nu när jag fått dit 0.75mm till på tjockleken så de inte hamnar så långt ut på framsidan.
Hålen är så pass tighta att de sitter fast av sig själv, så jag slipper limma iallafall. Om (när) man nu sätter någon fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Monteringen har börjat!
Ignorera färgerna, det är bara slipgrund. har använt olika sprayburkar jag hade i skåpet som märkspray som jag våtslipar för att se vart det behövs t.ex. spackel och liknande. Färgen slipas bort och sen när alla skavanker är väck lägger jag slipgrund och rätt färg

Den växer...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Awesome! Hoppas den blir klar, kommer följa detta.

Permalänk

Så himla underbart bygge! Wargames är ju en underbar film

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Haha va grymt! Du får hosta en ond unix-server i den sen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sista grundlacken innan allt limmas ihop.
Ska våtslipa lite lätt innan jag limmar för att få bort de värsta.
Slutlacken kommer jag köra i lackbås mest för att slippa våtslipa ihjäl mig efter dammkorn efteråt

Några av delarna.

Visa signatur

Permalänk

Det här är ju ett helt underbart projekt! Minns Wargames med ett visst rosa skimmer över, jag växte ju själv upp på tiden då man var tvungen att lägga en telefonlur i en gummiklyka för att komma åt BBS:er :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bakom "tornet" kommer det sitta fyra platser för USB, för att snabbt kunna koppla in t.ex. usbminne och liknande.
Orkade inte sitta och fila hålen i taket för hand, så jag gjorde kåpor som jag limmar dit senare. Får duga
(behöver bara en, gjorde två av varje typ bara)

Har haft rejäla problem med spacklet så de har varit slappt med uppdateringar, men nu är jag igång igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det tar sig

Färgtest...

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Looking good!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Hur går det? är det dags för introt? Greetings, Professor Falken?

Visa signatur

William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.

Permalänk
Medlem

Nästa helg har jag planerat att lådan ska sitta ihop iallafall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det låter trevligt, väntar ivrigt på lite foton sen när det är klart

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk
Medlem

väldigt imponerande och spännande projekt !

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Snyggt! Ska bli väldigt kul att se det färdiga resultatet!

Permalänk
Medlem

Hallå hallå, hur har det gått? Do you want to play Global Thermonuclear War?

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk
Medlem

Lite importtrubbel på prylar som behövs för att måtta bottendelar bl.a. men annars så
Kommer köra en liten loop med vatten för processorn, en 120 eller 140mm radiator under moderkortet i själva bottendelen och en liten 2dl reservoar.
Inget som kommer synas, mest för att det är fräckt

Blev less på taket jag hade från början, var för instabilt och jag fick spackla och slipa till förbannelse.
Här nyss bortkapat, körde den i ugnen också ett tag då jag våtslipat och träbitarna sugit åt sig av vattnet.

Dit med nytt tak i plexi, mycket stabilare.
Passade på att minska lite på bredden samtidigt, tog bort 2,5cm på bredden, ska limmas ihop på denna bild också.

Nu är det bara de roliga kvar, att sätta ihop alla delar som tillverkats.

Visa signatur