Nintendos president "unboxar" Wii U

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Gillar Michael Jackson hanskarna:D

Du menar Mario-handskarna. MJ hade glitterhandske!

Permalänk
Medlem

Jag vill ha den vita men samtidigt premium. Damn you I-landsproblem!!!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Gillar när han håller fram Wii U standern och säger "haj!"

Permalänk

Älskar det japanska traditionella respektfulla sättet, tänk om alla hade bugat när man gick in på tex Inet.
Undrar hur dom beter sig när man kommer in med trasig hårdvara, förlåt förlåt det var inte meningen att den skulle vara trasig

Permalänk

Fasen alltså, jag gillar verkligen hans stil
Så underbart formellt och artigt!

Men eh.. till saken... jag har varit nintendo fanboy jättelänge, men sedag Wii:et kom har mitt intresse sjunkit.. och nu har det taget ett steg till ner för trappan... det krävs något enormt spektakulärt för att jag ska få intresse för WiiU nu.

Annars bli're PS4

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Kollade bara första videon nu, men har fortfarande samma åsikt. Totalt värdelöst.
Vad kan man göra med den som inte går på xbox/ps/pc? Gå in ininventory? Oj så häftigt, skulle gå lika bra att ta upp den på tvn som vanligt.
Sikta med sniper? Går mycket bättre på det klassiska sättet.

Det är ju inte så att dom har ändrat marknaden helt så som dom gjorde med första Wii...

Det är helt ok att "inte tycka om något" men att säga att detta inte är nytt är ju bara dumt.

Du kan sätta på ett tvprogram på teven och fortsätta spela på kontrollern, du kan rita på kontrollern, du kan spela minispel på kontrollern. Detta kan du *inte* göra med en ps3 eller xbox360.

Ja man kan köpa en ipad, ja man kan köpa en teckningspad. Men detta är trots allt första gången något företag har integrerat detta i en konsol/handkontroll.

Dessutom finns det flera spel där man använder touchpaden på kontrollern för att styra eller på andra sätt påverka sin omgivning på teven.

Som sagt, tyck gärna att det suger, men kom inte och säg att det redan går att göra på ps3 eller pc.

Permalänk

Hai!

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Det är helt ok att "inte tycka om något" men att säga att detta inte är nytt är ju bara dumt.

Du kan sätta på ett tvprogram på teven och fortsätta spela på kontrollern, du kan rita på kontrollern, du kan spela minispel på kontrollern. Detta kan du *inte* göra med en ps3 eller xbox360.

Ja man kan köpa en ipad, ja man kan köpa en teckningspad. Men detta är trots allt första gången något företag har integrerat detta i en konsol/handkontroll.

Dessutom finns det flera spel där man använder touchpaden på kontrollern för att styra eller på andra sätt påverka sin omgivning på teven.

Som sagt, tyck gärna att det suger, men kom inte och säg att det redan går att göra på ps3 eller pc.

ja visst, när du säger sådär så kan jag hålla med om att det är nytt tänkande. min kommentar som jag skrev där var riktad mot just den videon som jag såg på, denna, och på den videon fanns det inget nyskapande över huvud taget. (eller jo, nyskapande finns det ju, men inget som är nödvändigt)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Recension av Wii U, som jag rekommenderar att folk ser innan de bestämmer sig att köpa den: http://www.youtube.com/watch?v=7z9rdPj4-do

En ful kille med en kamera uppe i nyllet som snackar skit och äter en macka, väldigt intressant... eller kanske inte.
Hoppade lite i klippet för att se om de var något intressant.
It doesn't have a compass, it doesn't have a compass bla bla...
Går man vilse i sitt vardagsrum så undrar jag om en kompass verkligen är den hjälp man behöver...

Wii U kanske går bra, Wii U kanske floppar, men den där 'recensionen' är usel !!

Permalänk
Medlem

Om jag får säga så själv så ser den inte särskilt lockande ut. Jag har inte ägt en enda Nintendo-konsol (om man bortser från GameBoy etc) sedan Nintendo 64. Inte för att jag inte gillar Nintendo, utan för att jag föredrar att spela vid datorn. De gånger jag sitter vid en konsol vill jag gärna ha en gamepad som sitter bra i handen. Inte för att vara fördomsfull, men Wii Us gamepad ser obekväm och opraktisk ut. Ser inte riktigt vad som är så speciellt med två skärmar, blir bara mer att hålla reda på.

Men det är jag det.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

Ja men, är ni inte gamers....? Jag har nu 7 st TV-spel inkopplade på min TV samt PC och iMac. (jo jag tycker om lite retro...). Varför inte köpa BÅDE PS4 och Wii U? Jag ser inga som helst motsättningar i det. Trots att jag egentligen är Nintendo Fanboy.

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Tänka sig att teknologi från 2012 är bättre än teknologi från 2004/2005.

Roliga är att nästa gen verkar inte vara så kraftfullare än förra...

WIIU är som ett 360 i prestandan...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av morxy49:

ja visst, när du säger sådär så kan jag hålla med om att det är nytt tänkande. min kommentar som jag skrev där var riktad mot just den videon som jag såg på, denna, och på den videon fanns det inget nyskapande över huvud taget. (eller jo, nyskapande finns det ju, men inget som är nödvändigt)

Jag håller dock med om att vissa saker verkar vara onödiga och upphypade, och ärligt talat så vet jag inte om jag bryr mig så mycket om dom flesta sakerna, men jag hoppas på att spelskaparna hittar på kul saker att göra med det de har att leka med.

Har egentligen inte tänkt så mycket på det förut, men den sista veckan har tjejjen kommit in flera gånger när jag spelat och sagt att hon vill se på StarTrek fast jag inte är färdig, så kanske jag kommer använda funktionen att spela vidare på padden mer än jag tror nu.

Det enda fräna jag sett med inventory på padden är i ZombieU där man lixom tittar ner i sin ryggsäck, och att spelet inte automatiskt blir pausat när man går in i inventory utan att man faktiskt kan bli attakerad då, med wiiu så måste man alltså hålla lite koll på teven medans man letar i inventory. Sen hur jävla kul detta blir vet jag inte men det verkar kunna göra allting lite mer stressigt

Permalänk
Avstängd

Påminner om när jag packar upp nån ny pryl med all försiktighet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Älskar det japanska traditionella respektfulla sättet, tänk om alla hade bugat när man gick in på tex Inet.
Undrar hur dom beter sig när man kommer in med trasig hårdvara, förlåt förlåt det var inte meningen att den skulle vara trasig

Kan bara hålla med, om alla skulle ha mer respekt för varandra skulle världen se helt annan ut (för att inte tala om Sverige)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Kan bara hålla med, om alla skulle ha mer respekt för varandra skulle världen se helt annan ut (för att inte tala om Sverige)

Det är inte bara positivt. Det var ju ett koreanskt plan som krashade förut för att bränslet tog slut. De vågade inte säga emot att de inte kunde landa förens efter ett tag då kö hade bildats i luften, och därför visste inte flygtornet att bränslet började sina. De är väldigt rädda för att säga emot folk i den kulturen, speciellt mot folk i högre rang som de respekterar.

Håller dock med om att det inte vore fel att röra sig lite åt det mer respekterande hållet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goliath69:

Ja men, är ni inte gamers....? Jag har nu 7 st TV-spel inkopplade på min TV samt PC och iMac. (jo jag tycker om lite retro...). Varför inte köpa BÅDE PS4 och Wii U? Jag ser inga som helst motsättningar i det. Trots att jag egentligen är Nintendo Fanboy.

Det existerar ju faktiskt människor med tajt budget.. Jag personligen ser ingen anledning till att ha fler spelkonsoler än en, ingen fördel alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det är inte bara positivt. Det var ju ett koreanskt plan som krashade förut för att bränslet tog slut. De vågade inte säga emot att de inte kunde landa förens efter ett tag då kö hade bildats i luften, och därför visste inte flygtornet att bränslet började sina. De är väldigt rädda för att säga emot folk i den kulturen, speciellt mot folk i högre rang som de respekterar.

Håller dock med om att det inte vore fel att röra sig lite åt det mer respekterande hållet.

Då är man ju bara dum i huvet alltså, då kan man ju inte tänka själv.
Så menade jag absolut inte man ska vara, du vet egentligen hur jag menade;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

" En "president" är någon som presiderar, som sitter som ledare."

Blir ju lite konstigt att säga, men är ju inte fel

Du har rätt i det du säger, men i svenskan används president oftast för någon som agerar som ordförande. Exempelvis har vi kammar- och hovrättspresidenter, och dessa är ju inte verkställande direktörer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goliath69:

Ja men, är ni inte gamers....? Jag har nu 7 st TV-spel inkopplade på min TV samt PC och iMac. (jo jag tycker om lite retro...). Varför inte köpa BÅDE PS4 och Wii U? Jag ser inga som helst motsättningar i det. Trots att jag egentligen är Nintendo Fanboy.

För min del blir det att avvaktar och se om det finns spel som jag verkligen vill spela. Jag köper inte en konsol bara för att den är ny.
Men visst är det kul att äga från alla 3 tillverkare då man kan spela från dem alla. Men samtidigt så älskar jag att dem släpper gamla titlar som Download då man bara kan gå till meny och startar dem.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Det existerar ju faktiskt människor med tajt budget.. Jag personligen ser ingen anledning till att ha fler spelkonsoler än en, ingen fördel alls.

Jo.

Hur många spel har du?

ca 5 spel motsvarar en konsol, så för bara lite mer pengar kan du då istället spela gräddan av gräddan istället för bra + skitspel till den enda konsol du har

Permalänk
Medlem

Jag var på gamex och testade den. Den var väldigt lätt. Och sålänge du sitter ner i en soffa och låter den stå på högkant i ditt knä tex,så är det inga problem under längre spelsessioner. Nya wii U är långt mycket mer kraftfullt än ps3,för er som undrar.

HAr förbeställt den och lär få den i slutet av November. Pm:a mig om ni vill ha någon mer info. Paddan är i övrigt väldigt ergonomisk för händerna. Inte obekväm att hålla i som tex Psp vita.

Permalänk
Medlem

Nintendo visar än en gång vart skåpet ska stå och som grädde på moset kommer en grym unboxing

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Musikälskare

HAHAHAHA episk unboxing, riktigt bra!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Haha! Det var ju roligt som fan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Verkar som en riktigt bra maskin. Tror den kommer att bli populär.

Permalänk
Medlem

Titta!! Nintendo förstår det som Apple knappt förstått ännu, 16:9-formatet är här för att stanna.

Jag gillar verkligen detta och önskar Nintendo all lycka och framgång som går. Det behöver dom sedan Sony och Microsoft förstört marknaden med deras kontraproduktiva avtal för playstationstore/xboxlive.

Tatakau, hajimeru!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag var på gamex och testade den. Den var väldigt lätt. Och sålänge du sitter ner i en soffa och låter den stå på högkant i ditt knä tex,så är det inga problem under längre spelsessioner. Nya wii U är långt mycket mer kraftfullt än ps3,för er som undrar.

HAr förbeställt den och lär få den i slutet av November. Pm:a mig om ni vill ha någon mer info. Paddan är i övrigt väldigt ergonomisk för händerna. Inte obekväm att hålla i som tex Psp vita.

Det var de jag var mest rädd för.
Att kontrollen skulle vara tung.
För att sitta med en kontroll i handen som väger typ 500g+ och använda på ett interaktivt sätt blir snabbt jobbigt.
Visst kan man ha den i knät men det beror också mycket på hur dom implementerat kontrollen i spelet.
I vissa spel så kanske den behövs hållas uppe mot skärmen en hel del och då blir en tung kontroll riktigt jobbig.

Nu väger kontrollen 500g och jag tror det är gräns fall faktiskt.
En ipad väger 600g~ och om man tänker själv att sitta med en sådan en hel del och hålla med utsträckta armar en hel del så blir det rätt jobbigt.

Men det återstår att se hur det känns. Jag vet iaf att jag inte kommer förbeställa någon. Och skulle jag köpa en skulle det nästan bli uteslutande för Zelda

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonthan:

Kan bara hålla med, om alla skulle ha mer respekt för varandra skulle världen se helt annan ut (för att inte tala om Sverige)

Japaner har inte respekt för andra i världen, PK-nissar säger gärna att SD är rasister. Ta en titt på Japan, dom ser verkligen vita människor som undermänniskor.

Måste dock säga att jag för det älskar Japan som land, väldigt vackert där!

Permalänk

Kommer det mindre handkontroll blir det ett köp om ett par år när alla barnsjukdommar är borta och priset mycket lägre.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB