Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingdings:

Det är därför man lägger byggnader som kan förorena luften i det hörnet av kartan där vinden åker ut!

Precis. Man får kolla vilket håll vinden blåser innan man bygger dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Hört talats om korsningar?

Svårt att förklara men om du zoomar in på en aveny så ser du hur den ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Ut över grannarna ja

Allt mitt blåser ut till havs Fast nu har jag bara 2 stycken Gen 2 kärnreaktorer. Alla fabrikerna i en hörna så de inte förpestar resten av staden.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderade*

Handel ska ske i Marknad. Se §9 i reglerna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Om man fått en härdsmälta går det att fixa området som är förstört med radioaktivitet eller är det kört?

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingdings:

Det är därför man lägger byggnader som kan förorena luften i det hörnet av kartan där vinden åker ut!

Skrivet av ozo64:

Precis. Man får kolla vilket håll vinden blåser innan man bygger dem

Vinden kan ju dock ändra på sig. Min tanke var likt er att lägga allt som skapar skit i ett hörn och sedan bygga bakom det men det gick ju åt pipskogen när vinden fick för sig att sluta sammarbeta...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Om man fått en härdsmälta går det att fixa området som är förstört med radioaktivitet eller är det kört?

Skulle inte tror det. Halveringstiden är hundratusentals år. Möjligtvis om man hade kunnat gräva bort massa land och ersätta med ny men det går inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vinden kan ju dock ändra på sig. Min tanke var likt er att lägga allt som skapar skit i ett hörn och sedan bygga bakom det men det gick ju åt pipskogen när vinden fick för sig att sluta sammarbeta...

Ofan så den kan ändra sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ofan så den kan ändra sig.

För mig så ändrade den sig med cirka 45 grader i alla fall. Även hastigheten ändrar sig.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Jag har också bara 10% skatt, dock går jag inte back alls och har allt som du nämner ovan.
Känns som att du skulle kunna effektivisera din stad en del.

EDIT: Har 135-145k invånare

Tog en liten skärmdump:

Vad är snacket om att industrin vill ha någonstans att leverera sitt gods till? har 3 handelsdepåer som aldrig blir fulla samt en hamn som inte blir full den i heller.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Kanske är så att dina trucks inte hinner hämta varorna tillräckligt snabbt?

Jag har samma problem i min stad imellanåt.

Hur bygger man en sån hamn förresten?

Permalänk
Inaktiv

Ännu en stad som inte laddar. I min nya stad så är olje pumparna fulla och lagerna tomma. Oil refinery körs inte pga att den inte får olja...Ai verkar vara väldigt dålig.

EDIT: lagerna sitter på local usage...

Permalänk
Medlem

Jo det är klurigt att få det att flyta på bra. I mitt fall tror jag dock vägarna är boven i dramat. Har de uppgraderade till högsta täthet. Hade gärna velat ha aveny men det tar ju upp dubbelt så mycket plats samt att man inte byggde dem när man började anlägga staden. Vet inte hur ni andra har gjort där?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Jag har en stad med ca 100k invånare just nu, 25% rika 30% medelklass och resten fattiga. Jag har inga problem alls med köer. Jag har fungerande buss system. typ 5 brandstationer / vårdcentraler / Polisstationer och 20k+ varje timme. I princip alla elever har enrollat i staden och allt annat ligger på en balanserad nivå. Hur kan så många ha problem med trafik? Jag håller med om att AI för servicefordon är sämst dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag har en stad med ca 100k invånare just nu, 25% rika 30% medelklass och resten fattiga. Jag har inga problem alls med köer. Jag har fungerande buss system. typ 5 brandstationer / vårdcentraler / Polisstationer och 20k+ varje timme. I princip alla elever har enrollat i staden och allt annat ligger på en balanserad nivå. Hur kan så många ha problem med trafik? Jag håller med om att AI för servicefordon är sämst dock.

Det ända jag kan komma på är att min stad endast är ansluten till en annan i regionen via buss, därav så stannar majoriteten av folket i staden istället för att pendla till andra städer osv. Ingen aning bara en teori, hur har du det i din region? Många anslutna till din stad?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Det ända jag kan komma på är att min stad endast är ansluten till en annan i regionen via buss, därav så stannar majoriteten av folket i staden istället för att pendla till andra städer osv. Ingen aning bara en teori, hur har du det i din region? Många anslutna till din stad?

Just den här staden valde jag att köra i en helt ny region så det är endast den här staden och inget annat än så länge. Jag har byggt så dem lokala bussarna når alla i hela staden så det är ganska högt tryck på bussarna men folk lämnar bilen hemma iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Just den här staden valde jag att köra i en helt ny region så det är endast den här staden och inget annat än så länge. Jag har byggt så dem lokala bussarna når alla i hela staden så det är ganska högt tryck på bussarna men folk lämnar bilen hemma iallafall

Ok, jag har också både lokal och regional busstation (en av varje) med maxantalet bussar i båda, behövs det fler lokala busstationer då kanske? Är relativt ny till Simcity så får väll experimentera lite.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Ok, jag har också både lokal och regional busstation (en av varje) med maxantalet bussar i båda, behövs det fler lokala busstationer då kanske? Är relativt ny till Simcity så får väll experimentera lite.

Titta så du har grönt i princip överallt på kartan, jag kör just nu helt utan avenyer bara för att prova. Märkte att spårvagnar har en tendens att fastna på vissa ställen och sen stå kvar där tills man tar bort vägen. Har du någon räls som kommer in till din stad? I en annan stad jag hade använde över 30k sims järnvägs stationen om dagen och det lättade ganska mycket på gatorna Där va dock befolkningen närmare 200k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Titta så du har grönt i princip överallt på kartan, jag kör just nu helt utan avenyer bara för att prova. Märkte att spårvagnar har en tendens att fastna på vissa ställen och sen stå kvar där tills man tar bort vägen. Har du någon räls som kommer in till din stad? I en annan stad jag hade använde över 30k sims järnvägs stationen om dagen och det lättade ganska mycket på gatorna Där va dock befolkningen närmare 200k.

Har ingen räls i staden så kör på buss, vet inte hur mycket en färjeterminal hade hjälpt?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Har ingen räls i staden så kör på buss, vet inte hur mycket en färjeterminal hade hjälpt?

Den verkar bara hjälpa om en annan stad i regionen som har anslutning till samma vatten också har en terminal, jag har helt skippat färjor eftersom det aldrig har använts av min invånare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbe605:

Tog en liten skärmdump:
https://dl.dropbox.com/u/16670644/ssassasasas.PNG

Vad är snacket om att industrin vill ha någonstans att leverera sitt gods till? har 3 handelsdepåer som aldrig blir fulla samt en hamn som inte blir full den i heller.

Underbart namn på en stad

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Om man skulle få för sig att köpa spelet i dagsläget var är det billigast isf ? Verkar ju onekligen kul fast jag skyr origin som pesten.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Om man skulle få för sig att köpa spelet i dagsläget var är det billigast isf ? Verkar ju onekligen kul fast jag skyr origin som pesten.

Proxy är billigast.

Greenmangaming.com är smidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Proxy är billigast.

Greenmangaming.com är smidigare

GMG är det runt 330Kr där ?

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ofan så den kan ändra sig.

Skrivet av tysonayt:

För mig så ändrade den sig med cirka 45 grader i alla fall. Även hastigheten ändrar sig.

Ja det är väl det mesta den kan ändra sig, de ville inte göra så den ändrade sig för mycket hörde jag för det kunde förstöra för mycket och det ville man inte spelaren skulle råka ut för.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Finns det någon bra guide för hur man eklast fixar det via proxyn ? Har gjort det tidigare men stegen är kanske inte samma för alla spel ?

GMG är det runt 330Kr där ?

Ca 350 beroende på hur valutan är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag har en stad med ca 100k invånare just nu, 25% rika 30% medelklass och resten fattiga. Jag har inga problem alls med köer. Jag har fungerande buss system. typ 5 brandstationer / vårdcentraler / Polisstationer och 20k+ varje timme. I princip alla elever har enrollat i staden och allt annat ligger på en balanserad nivå. Hur kan så många ha problem med trafik? Jag håller med om att AI för servicefordon är sämst dock.

Hur har du byggt? Så här ser det ut för mej:

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Köp det via indiska origin istället, betalade 171:- limited edition.
Klipper in info: http://www.reddit.com/r/SimCity/comments/1a07fy/buying_simcit... följ de instruktionerna.
Jag använde mitt origin konto och fick spelet på 2mins. Kopplat direkt till origin kontot.

EDIT:
Ser nu att EA har tagit bort möjligheten att göra köpet på detta vis. Synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Tog en liten skärmdump:
https://dl.dropbox.com/u/16670644/ssassasasas.PNG

Vad är snacket om att industrin vill ha någonstans att leverera sitt gods till? har 3 handelsdepåer som aldrig blir fulla samt en hamn som inte blir full den i heller.

Bara att läsa på simtropolis eller officiela SC5 forumet. Devsen har även gått ut med announcment att Industrin är trasig. De plocka bort dess funktion precis innan release av någon anledning. Så som det är nu behöver du inte bygga någon industri alls.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Underbart namn på en stad

Så patriotiskt som möjligt.

Skrivet av karjix:

Om man skulle få för sig att köpa spelet i dagsläget var är det billigast isf ? Verkar ju onekligen kul fast jag skyr origin som pesten.

Tror det är svårt att få spelet till ett vettigt pris i dagsläget. Inte ens G2Play har ett bra pris. :/ Tycker inte att Origins pris är rättfärdigade med tanke på hur spelet och servrarna är.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii