Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

Hackad:)

Nåja nu fick de jävlarna access till mitt account på något sätt också. Verkar vara någon hackerbot som random plockat allt från min gubbe/stasH/auctionhouse. För det lämnades några ok items samt followeritems. Måste fixa authenticator kanske..

Ni andra som hackats, hur långt har dom Rollback:at era konton? Dagar/veckor/månader?:)

mvh

dator yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2007

De rollbackar nog bara tills precis innan de ser att hackaren loggade in, det lär synas genom att ett IP från annan ort har använts. Använd authenticator!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

Mjo jag får lösa det i slutet av månaden. Nåja, rollbackgudarna kanske är snälla

dator yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av r0ni:

Mjo jag får lösa det i slutet av månaden. Nåja, rollbackgudarna kanske är snälla

Varför vänta så länge, bara fixa autenticator till telefonen fungerar utmärkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av lanbonden:

jo om jag hade haft en smartphone... hehe:)

dator yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av r0ni:

jo om jag hade haft en smartphone... hehe:)

CPU: Intel i5-7600K MB: MSI Z270 GAMING PRO RAM: Corsair Vengeance 8GB DDR4@2800MHz GPU: MSI GTX 1070 ARMOR 8GB OC SSD: OCZ Agility-3 128GB HDD: WD 500GB Case: FD Define R4 PSU: FD Integra M 550W 80+ Bronze Screen: Benq Zowie XL2411 144hz Keyboard: Tesoro Colada Evil G3NL *BROWN* Mouse: Steelseries Rival 310

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av GizZm0:

Yes, jag bor fortf lite under en sten när det kommer till smartphone biten:)

dator yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av r0ni:

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

EDIT;

både cdon och webhallen har för några tior billigare

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

http://sv.wiktionary.org/wiki/pank

dator yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

inte lätt och veta när du inte nämner att du är pank
Tänkte mer på att "orka fixa" biten hehe

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av r0ni:

Nåja nu fick de jävlarna access till mitt account på något sätt också. Verkar vara någon hackerbot som random plockat allt från min gubbe/stasH/auctionhouse. För det lämnades några ok items samt followeritems. Måste fixa authenticator kanske..

Ni andra som hackats, hur långt har dom Rollback:at era konton? Dagar/veckor/månader?:)

mvh

Kör du authenticator på ditt konto?
OK, läste nyss att du inte körde det. Fixa snarast tycker jag.

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002

Kan du inte fixa fram 119kr så har du nog större problem än att du blivit hackad

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Jilted82:

Kan du inte fixa fram 119kr så har du nog större problem än att du blivit hackad

Nej inga problem här inte, men vissa människor lever på marginalerna och så är det bara:) Ingen lust att gå in i en monetär diskussion hehe.

dator yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2006

Kan rekommendera : http://code.google.com/p/winbma/
Fungerar superbra, har använt i ett år nu ca. Blev hackad en del innan men efter att la lagt till winbma, så nada. Se till att göra en säkerhetskopia på winbma (innuti programet) och spara på annan hdd/usb minne ifall något går sönder

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132 9,99 euro, gratis frakt. billigare än så tror jag inte att det blir, förutom om du åker till Blizzcon nästa år och får en gratis..

edit: eller kör på

Skrivet av DegJ:

Fungerar superbra, har använt i ett år nu ca. Blev hackad en del innan men efter att la lagt till winbma, så nada. Se till att göra en säkerhetskopia på winbma (innuti programet) och spara på annan hdd/usb minne ifall något går sönder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av DegJ:

Intressant, ska kolla in det där, tack så hemskt mycket.

dator yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

authenticator spelar ingen roll
ironin är hög när två stycken vänner med authenticator (både ena app och ena hårdvaru baserad från webhallen) blivit hackade, medans jag och min syster utan authenticator's spelat WoW sedan begynnelsen samt Diablo 2 och 3 utan blivit hackade.

Lenovo Y520 15.6" | i5HQ | 1050ti 4GB | Samsung PM961 250GB
iphone 8+, PS4 Pro
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40,Blue Yeti, Razer Tiamat 2.2, Logitech G933

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av truedesire:

ironin är hög när två stycken vänner med authenticator (både ena app och ena hårdvaru baserad från webhallen) blivit hackade, medans jag och min syster utan authenticator's spelat WoW sedan begynnelsen samt Diablo 2 och 3 utan blivit hackade.

Om de gör en man-in-the-middle attack så spelar auth ingen roll, så det gäller att ha bra koll på sitt nätverk också. MITM har blivit ganska populära på dåligt skyddade datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av DegJ:

Om de gör en man-in-the-middle attack så spelar auth ingen roll, så det gäller att ha bra koll på sitt nätverk också. MITM har blivit ganska populära på dåligt skyddade datorer.

utveckla:) MITM?=)

dator yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Det är svårt inte omöjligt att hacka ett konto med authenticator. Ifall det händer är det oftast folk som har köpt guld och lämnat ut authenticator koden eller en man in the middle attack. Koden är bara gilitig i 30 sec och de kan inte ändra konto information.

Så authenticator är inte värdelöst.

Fractal Desgin Arc Midi, MSI GTX 1060 6GB, i7 2600k, 480GB SSD, 2tb HDD, Corsair H100i, Corsair RM750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Man in the middle attack

Funkar så här datorn är infekterad med virus. Du skriver in din authenticator kod viruset blockerar inloggningen till ditt konto och skickar vidare information till en server som har ett program som loggar in på ditt konto med den giltiga authenticator koden.

Fractal Desgin Arc Midi, MSI GTX 1060 6GB, i7 2600k, 480GB SSD, 2tb HDD, Corsair H100i, Corsair RM750

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av truedesire:

Authenticator är ingen ersättare till eget vett när det gäller sin dators säkerhet, men har man iaf lite koll på vad du sysslar med på nätet och inte sitter på ett öppet WLAN så är det i princip omöjligt att "hacka" ett konto och då ger authenticatorn ett extra lager av skydd, skriver "hacka" eftersom jag inte hört om ett enda fall där kontot faktiskt blivit hackat utan det handlar alltid om keyloggers eller phishing.

Kan ju säga att innan jag skaffade min authenticator så blev jag av med mitt konto en gång och det var för jag loggade in på battle.net forumet från en dator som jag själv inte hade koll på. Efter det så var det bara att fixa auth och sen har jag aldrig haft problem.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av r0ni:

välkommen till klubben;);) haha

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Thinkpad X61 || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av r0ni:

mvh

om jag inte missminner mig så ska det finnas en app och ladda ner till telefonen numera för authenticator så slipper du beställa och vänta 5 veckor på leverans.

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 128gb / Timecapsule 3TB / Ipad Air 2 / Apple Watch 42mm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Playboy_1338:

om jag inte missminner mig så ska det finnas en app och ladda ner till telefonen numera för authenticator så slipper du beställa och vänta 5 veckor på leverans.

Har du läst tråden?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Snacker:

Har du läst tråden?

Skickades från m.sweclockers.com

Ignorera alltid alla tidigare inlägg och svara direkt på OP!

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av warh0g:

Ignorera alltid alla tidigare inlägg och svara direkt på OP!

Ja men tänk så dåligt med nya posts det skulle bli om folk faktiskt läste allt innan dom svarade?

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

Jo, det hade varit nice om folk läste hela tråden eller om folk i allmänhet inte tog saker ut sin kontext.)

MEN jag fick tillbaka kontot senare samma natt, rollback till tidigare punkt. Förlorade bara tid samt en ring jag köpt på AH, fick dock Refund för den. Skall fixa Auth asap. Tack Alla för alla tipsen och kommentarer.

dator yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av lanbonden:

Funkar utmärkt till du blir av med telefonen eller måste återställa den... Då måste du skicka in bilder på ditt pass osv, för att komma in på kontot.

Jävligt ball.

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av kvicksilverfred:

Funkar utmärkt till du blir av med telefonen eller måste återställa den... Då måste du skicka in bilder på ditt pass osv, för att komma in på kontot.

Jävligt ball.

Har aldrig blivit av med en telefon och lyckas man återställa den utan att koppla bort autenticatorn först så är det nog dags att tänka till en gång till innan man gör saker i fortsättningen.

Sen finns ju den lilla risken att telefonen faktiskt skulle ge upp av en icke självförvållad anledning men den är rätt minimal.