Permalänk
Medlem

Hackad:)

Nåja nu fick de jävlarna access till mitt account på något sätt också. Verkar vara någon hackerbot som random plockat allt från min gubbe/stasH/auctionhouse. För det lämnades några ok items samt followeritems. Måste fixa authenticator kanske..

Ni andra som hackats, hur långt har dom Rollback:at era konton? Dagar/veckor/månader?:)

mvh

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

De rollbackar nog bara tills precis innan de ser att hackaren loggade in, det lär synas genom att ett IP från annan ort har använts. Använd authenticator!

Permalänk
Medlem

Mjo jag får lösa det i slutet av månaden. Nåja, rollbackgudarna kanske är snälla

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Skrivet av r0ni:

Mjo jag får lösa det i slutet av månaden. Nåja, rollbackgudarna kanske är snälla

Varför vänta så länge, bara fixa autenticator till telefonen fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Varför vänta så länge, bara fixa autenticator till telefonen fungerar utmärkt.

jo om jag hade haft en smartphone... hehe:)

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ni:

jo om jag hade haft en smartphone... hehe:)

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Yes, jag bor fortf lite under en sten när det kommer till smartphone biten:)

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ni:

Yes, jag bor fortf lite under en sten när det kommer till smartphone biten:)

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

EDIT;

både cdon och webhallen har för några tior billigare

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

http://sv.wiktionary.org/wiki/pank

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

inte lätt och veta när du inte nämner att du är pank
Tänkte mer på att "orka fixa" biten hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ni:

Nåja nu fick de jävlarna access till mitt account på något sätt också. Verkar vara någon hackerbot som random plockat allt från min gubbe/stasH/auctionhouse. För det lämnades några ok items samt followeritems. Måste fixa authenticator kanske..

Ni andra som hackats, hur långt har dom Rollback:at era konton? Dagar/veckor/månader?:)

mvh

Kör du authenticator på ditt konto?
OK, läste nyss att du inte körde det. Fixa snarast tycker jag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kan du inte fixa fram 119kr så har du nog större problem än att du blivit hackad

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Kan du inte fixa fram 119kr så har du nog större problem än att du blivit hackad

Nej inga problem här inte, men vissa människor lever på marginalerna och så är det bara:) Ingen lust att gå in i en monetär diskussion hehe.

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera : http://code.google.com/p/winbma/
Fungerar superbra, har använt i ett år nu ca. Blev hackad en del innan men efter att la lagt till winbma, så nada. Se till att göra en säkerhetskopia på winbma (innuti programet) och spara på annan hdd/usb minne ifall något går sönder

Permalänk
Medlem

http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132 9,99 euro, gratis frakt. billigare än så tror jag inte att det blir, förutom om du åker till Blizzcon nästa år och får en gratis..

edit: eller kör på

Skrivet av DegJ:

Kan rekommendera : http://code.google.com/p/winbma/
Fungerar superbra, har använt i ett år nu ca. Blev hackad en del innan men efter att la lagt till winbma, så nada. Se till att göra en säkerhetskopia på winbma (innuti programet) och spara på annan hdd/usb minne ifall något går sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av DegJ:

Kan rekommendera : http://code.google.com/p/winbma/
Fungerar superbra, har använt i ett år nu ca. Blev hackad en del innan men efter att la lagt till winbma, så nada. Se till att göra en säkerhetskopia på winbma (innuti programet) och spara på annan hdd/usb minne ifall något går sönder

Intressant, ska kolla in det där, tack så hemskt mycket.

Visa signatur

dator yay

Permalänk

authenticator spelar ingen roll
ironin är hög när två stycken vänner med authenticator (både ena app och ena hårdvaru baserad från webhallen) blivit hackade, medans jag och min syster utan authenticator's spelat WoW sedan begynnelsen samt Diablo 2 och 3 utan blivit hackade.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

authenticator spelar ingen roll
ironin är hög när två stycken vänner med authenticator (både ena app och ena hårdvaru baserad från webhallen) blivit hackade, medans jag och min syster utan authenticator's spelat WoW sedan begynnelsen samt Diablo 2 och 3 utan blivit hackade.

Om de gör en man-in-the-middle attack så spelar auth ingen roll, så det gäller att ha bra koll på sitt nätverk också. MITM har blivit ganska populära på dåligt skyddade datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DegJ:

Om de gör en man-in-the-middle attack så spelar auth ingen roll, så det gäller att ha bra koll på sitt nätverk också. MITM har blivit ganska populära på dåligt skyddade datorer.

utveckla:) MITM?=)

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

Det är svårt inte omöjligt att hacka ett konto med authenticator. Ifall det händer är det oftast folk som har köpt guld och lämnat ut authenticator koden eller en man in the middle attack. Koden är bara gilitig i 30 sec och de kan inte ändra konto information.

Så authenticator är inte värdelöst.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Man in the middle attack

Funkar så här datorn är infekterad med virus. Du skriver in din authenticator kod viruset blockerar inloggningen till ditt konto och skickar vidare information till en server som har ett program som loggar in på ditt konto med den giltiga authenticator koden.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

authenticator spelar ingen roll
ironin är hög när två stycken vänner med authenticator (både ena app och ena hårdvaru baserad från webhallen) blivit hackade, medans jag och min syster utan authenticator's spelat WoW sedan begynnelsen samt Diablo 2 och 3 utan blivit hackade.

Authenticator är ingen ersättare till eget vett när det gäller sin dators säkerhet, men har man iaf lite koll på vad du sysslar med på nätet och inte sitter på ett öppet WLAN så är det i princip omöjligt att "hacka" ett konto och då ger authenticatorn ett extra lager av skydd, skriver "hacka" eftersom jag inte hört om ett enda fall där kontot faktiskt blivit hackat utan det handlar alltid om keyloggers eller phishing.

Kan ju säga att innan jag skaffade min authenticator så blev jag av med mitt konto en gång och det var för jag loggade in på battle.net forumet från en dator som jag själv inte hade koll på. Efter det så var det bara att fixa auth och sen har jag aldrig haft problem.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ni:

Yes, jag bor fortf lite under en sten när det kommer till smartphone biten:)

välkommen till klubben;);) haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ni:

Nåja nu fick de jävlarna access till mitt account på något sätt också. Verkar vara någon hackerbot som random plockat allt från min gubbe/stasH/auctionhouse. För det lämnades några ok items samt followeritems. Måste fixa authenticator kanske..

Ni andra som hackats, hur långt har dom Rollback:at era konton? Dagar/veckor/månader?:)

mvh

om jag inte missminner mig så ska det finnas en app och ladda ner till telefonen numera för authenticator så slipper du beställa och vänta 5 veckor på leverans.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

om jag inte missminner mig så ska det finnas en app och ladda ner till telefonen numera för authenticator så slipper du beställa och vänta 5 veckor på leverans.

Har du läst tråden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

Har du läst tråden?

Skickades från m.sweclockers.com

Ignorera alltid alla tidigare inlägg och svara direkt på OP!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Ignorera alltid alla tidigare inlägg och svara direkt på OP!

Ja men tänk så dåligt med nya posts det skulle bli om folk faktiskt läste allt innan dom svarade?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Jo, det hade varit nice om folk läste hela tråden eller om folk i allmänhet inte tog saker ut sin kontext.)

MEN jag fick tillbaka kontot senare samma natt, rollback till tidigare punkt. Förlorade bara tid samt en ring jag köpt på AH, fick dock Refund för den. Skall fixa Auth asap. Tack Alla för alla tipsen och kommentarer.

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Varför vänta så länge, bara fixa autenticator till telefonen fungerar utmärkt.

Funkar utmärkt till du blir av med telefonen eller måste återställa den... Då måste du skicka in bilder på ditt pass osv, för att komma in på kontot.

Jävligt ball.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk
Skrivet av kvicksilverfred:

Funkar utmärkt till du blir av med telefonen eller måste återställa den... Då måste du skicka in bilder på ditt pass osv, för att komma in på kontot.

Jävligt ball.

Har aldrig blivit av med en telefon och lyckas man återställa den utan att koppla bort autenticatorn först så är det nog dags att tänka till en gång till innan man gör saker i fortsättningen.

Sen finns ju den lilla risken att telefonen faktiskt skulle ge upp av en icke självförvållad anledning men den är rätt minimal.