Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2012

bra amd proccesorer

vilka amd proccesorer är bra att spela på? för jag vill inte ha intel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av DaggarN:

1 fråga, varför i helvete vill du inte ha intel ? Är det pågrund utav din budget? Formulera dig bättre på den punkten tack

Sen, vad ska du spela? Formulera dig bättre där med , tack

Project Autumn Enthoo Primo - i7 5930k 4,2Ghz, 2x980ti, 32GB RAM, X99 SOC Force, 1x 256 GB Samsung 950, 2x Samsung 850 250 GB, 1x Intel 520 240 GB, 3x 3TB WD, Corsair AX 1500i. Full loop 1x360x45mm, 1x360x60mm alphacool,rigid tubing - ek parts. Asus ROG SWIFT PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av Axelind:

1 fråga, varför i helvete vill du inte ha intel ?

Kanske för att alla andra her det, lite ''svensson'' varning där

Det blir oftast lite mera pengar över till ett bättre grafikkort om man köper AMD, då det är billigare och bra nog till vanliga spel, om man inte ska ha värsting av allt.
Det är ju grafiken som behövs vid spel, då kan det vara bättre med ett kraftigare grafikkot och en processor i normalklass.
De sista fps-en är väldigt dyra.

GALLERI AMD_PERA | Define R2,R3,R4 & Mini | FD ARC & ARC Mini | Obsidian800D
Jag har bara bra skit: AMD, ASUS, Gigabyte, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Crucial, WesternDigital, Sapphire, XFX,
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu kommer det en del intel processorer också...intel_pera...kanske...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Axelind:

1 fråga, varför i helvete vill du inte ha intel ?

Vet inte om du är ironisk eller bara skojar men det kan nog finnas hur många anledningar som helst. Jag kan nämna några:

1. AMD ger mer för pengarna. Du måste inte ha en Intelprocessor för att kunna spela de senaste spelen. Köp en AMD-processor och lägg eventuella pengar som blir över på grafikkortet eller en SSD. En dyr Intelprocessor är egentligen bara nödvändig om du ska slå rekord i benchmarkresultat i Inteloptimerade benchmarkprogram.

2. Kanske är man less på hur Intel har betett sig genom åren genom att fullständigt bryta mot konkurrenslagstiftningen i USA, EU och Asien:
http://www.amd.com/us/aboutamd/corporate-information/fair-and.... Vem vill frivilligt sponsra sådana företag? Ja vissa kanske tycker det är värt det för att få bra poäng i benchmarkprogrammen.

3. AMD är kända för sin goda bakåtkompatibilitet och har längre livslängd än Intel för sina socklar vilket gör det billigare när man ska uppgradera framöver då man inte behöver införskaffa nytt moderkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av AMD_PERA:

Kanske för att alla andra her det, lite ''svensson'' varning där

Det blir oftast lite mera pengar över till ett bättre grafikkort om man köper AMD, då det är billigare och bra nog till vanliga spel, om man inte ska ha värsting av allt.
Det är ju grafiken som behövs vid spel, då kan det vara bättre med ett kraftigare grafikkot och en processor i normalklass.
De sista fps-en är väldigt dyra.

Skrivet av Viceroy:

Vet inte om du är ironisk eller bara skojar men det kan nog finnas hur många anledningar som helst. Jag kan nämna några:

1. AMD ger mer för pengarna. Du måste inte ha en Intelprocessor för att kunna spela de senaste spelen. Köp en AMD-processor och lägg eventuella pengar som blir över på grafikkortet eller en SSD. En dyr Intelprocessor är egentligen bara nödvändig om du ska slå rekord i benchmarkresultat i Inteloptimerade benchmarkprogram.

2. Kanske är man less på hur Intel har betett sig genom åren genom att fullständigt bryta mot konkurrenslagstiftningen i USA, EU och Asien:
http://www.amd.com/us/aboutamd/corporate-information/fair-and.... Vem vill frivilligt sponsra sådana företag? Ja vissa kanske tycker det är värt det för att få bra poäng i benchmarkprogrammen.

3. AMD har mycket längre livslängd än Intel för sina socklar vilket gör det billigare när man ska uppgradera framöver då man inte behöver införskaffa nytt moderkort.

Jo men det klart man vill ha intel, jag menar om nu inte intel har gjort honom nåt, varför skulle man inte vilja ha det ? Det klart, dom är dyrare och man kanske inte behöver det, jag är fullt medveten om det, men min fråga var varför han inte ville ha det, om han hade nån speciell anledning... Jag menar om man har budgeten till en intel så kan man väl köpa en intel core i5 3570 för 1700 kr ? Ni behöver inte ta min fråga med järnhand. Dessutom så kan jag se att ni båda är AMD fans och då när ni ser min fråga så förstår jag varför ni tar det så... Men tat lungt nu grabbar, har inget emot AMD alls, bara frågade TS varför, inte er.

Project Autumn Enthoo Primo - i7 5930k 4,2Ghz, 2x980ti, 32GB RAM, X99 SOC Force, 1x 256 GB Samsung 950, 2x Samsung 850 250 GB, 1x Intel 520 240 GB, 3x 3TB WD, Corsair AX 1500i. Full loop 1x360x45mm, 1x360x60mm alphacool,rigid tubing - ek parts. Asus ROG SWIFT PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Axelind:

Jo men det klart man vill ha intel, jag menar om nu inte intel har gjort honom nåt, varför skulle man inte vilja ha det ? Det klart, dom är dyrare och man kanske inte behöver det, jag är fullt medveten om det, men min fråga var varför han inte ville ha det, om han hade nån speciell anledning... Jag menar om man har budgeten till en intel så kan man väl köpa en intel core i5 3570 för 1700 kr ? Ni behöver inte ta min fråga med järnhand. Dessutom så kan jag se att ni båda är AMD fans och då när ni ser min fråga så förstår jag varför ni tar det så... Men tat lungt nu grabbar, har inget emot AMD alls, bara frågade TS varför, inte er.

No hard feelings. Tycker bara många missar fördelarna med AMD, för de finns och de är värda att påpekas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av DaggarN:

Valet beror på spel och budget. Men Phenom II X4 965 BE är väldigt prisvärd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2011

Som sagt AMD om man vill ha pengar över att lägga på GPU eller SSD, jag kör själv med INTEL, men har kört mkt med båda AMD och INTEL och i just spel så märker jag ingen direkt skillnad, Fördelarna med AMD var när man OCade och Benchade var att dom inte var lika vanliga och det blev lättare att ta poäng på HWbot

OT: Jag skulle säga en 965BE en riktigt trevlig CPU för typ inga pengar alls

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av Axelind:

Det kan finnas en nledning till att man väljer en viss sidhalva när det gäller allt i livet,
Påtryckningar från polare är en sådan viktig sak.
Jag har inga polare som är bättre än mig på datorer, så jag fick prova själv, och valde AMD för ett par år sedan, och det har alltid funkat för mig.
Lite synd att folk bara ser BMWar över allt men inte förstår att en VW kan vara nästan lika bra fast billigare
Oftast så råkar man på tråkmånsar i detta forum som är enkelspåriga för att man har ett visst märke.
Jag har väldigt många AMD datorer, som jag kan skifta nästan alla komponenter i, utan att behöva installera om Windows eller krångla med olika socklar.
Jag har det bästa själv, och sedan får ungarna och andra lösa släktingar låna eller köpa det som kommer lite längre ner på skalan, och jag kan alltid uppgradera åt tom för en billig peng, dom spelar som vanligt folk, och är nöjda.
Vanliga människor har inte så höga krav...
Ett bra exempel är att på 'jobbet så installerades Windows 7 på alla XP datorer i helgen, och det var kaos i måndags när alla kom till jobbet, kanske en på 10 klarade av att ställa in sina inställningar

Jag har bara bra skit: AMD, ASUS, Gigabyte, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Crucial, WesternDigital, Sapphire, XFX,
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu kommer det en del intel processorer också...intel_pera...kanske...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av AMD_PERA:

Det kan finnas en nledning till att man väljer en viss sidhalva när det gäller allt i livet,
Påtryckningar från polare är en sådan viktig sak.
Jag har inga polare som är bättre än mig på datorer, så jag fick prova själv, och valde AMD för ett par år sedan, och det har alltid funkat för mig.
Lite synd att folk bara ser BMWar över allt men inte förstår att en VW kan vara nästan lika bra fast billigare
Oftast så råkar man på tråkmånsar i detta forum som är enkelspåriga för att man har ett visst märke.
Jag har väldigt många AMD datorer, som jag kan skifta nästan alla komponenter i, utan att behöva installera om Windows eller krångla med olika socklar.
Jag har det bästa själv, och sedan får ungarna och andra lösa släktingar låna eller köpa det som kommer lite längre ner på skalan, och jag kan alltid uppgradera åt tom för en billig peng, dom spelar som vanligt folk, och är nöjda.
Vanliga människor har inte så höga krav...
Ett bra exempel är att på 'jobbet så installerades Windows 7 på alla XP datorer i helgen, och det var kaos i måndags när alla kom till jobbet, kanske en på 10 klarade av att ställa in sina inställningar

Jag gillar AMD också och funderar på att bygga ett AMD system som extradator, min farsa som har lett mig in i datorvärlden har nästan alltid kört på AMD, min första riktiga gamingdator innehöll en AMD Phenom 2 x4 945 på 3 GHz, en trogen vän som jag hade i över 4 år och körde hårt på, även bf3 så efter att ha haft AMD under en längre tid så bestämde jag mig för att satsa på Intel, och har aldrig varit mer nöjd Har aldrig krånglat, vilket inte min phenom gjorde heller men den orkade till slut inte köra bf3 och började tyvärr säcka ihop Har den i en liten monter

Så jag gillar AMD jag med, men har intel, och kommer alltid ha det i mitt main system

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Axelind:

Du får det hela att låta som en känslomässig preferens. Man kan undvika vissa bolag av mer intellektuella och objektiva anledningar än vad du hintar om.

Sedermera hjälpe jag till att besvara dina egna frågor genom att markera nyckelord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Är fotvarande nöjd med mina 1090t:D

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black] [WD Blue 1 TB]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync
Mobil Nexus 6P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av Axelind:

Jag gillar AMD också och funderar på att bygga ett AMD system som extradator, min farsa som har lett mig in i datorvärlden har nästan alltid kört på AMD, min första riktiga gamingdator innehöll en AMD Phenom 2 x4 945 på 3 GHz, en trogen vän som jag hade i över 4 år och körde hårt på, även bf3 så efter att ha haft AMD under en längre tid så bestämde jag mig för att satsa på Intel, och har aldrig varit mer nöjd Har aldrig krånglat, vilket inte min phenom gjorde heller men den orkade till slut inte köra bf3 och började tyvärr säcka ihop Har den i en liten monter

Så jag gillar AMD jag med, men har intel, och kommer alltid ha det i mitt main system

Då har jag många extradatorer
Har alltid gillat AMD för att sockeln AM2/AM3 nästan alltid har varit bakåtkompatibel.
När jag köpte min intel sokel 775, och skulle uppgradera, så hade dom bytt till en anna sockel.
Nu håller AMD oxå på att byta sockel stup i ett, FM1 förra året och nu FM2...
Har haft alla sorters Phenom II, och alla som har spelat i familjen har varit nöjda.
Ph II 965BE är en klippa, sålde min 140wattare, men har tre st 125wattare i olika burkar.
Dottern tykte att den var lite klen så hon fick en 1090T som hon var nöjd med.
Hon spelar alla möjliga spel som kräver mycket av datorn, Jag kann inte alla namn, men det brukar klagas på låga fps, då jag frågar henne så tycker hon att det funkar bra utan lagg mm, hon har ett HD6970 grafikkort, som fortfarande inte suger.
Grabben spelade WoW på sin Ph II 965BE,(som han har fortfarande), och ett HD5850, Jag vet inte vad WoW drar, men med alla sidoprogram samtidigt så kan Det bli svettigt för Cpun iallafall, men han brukar ha en hel drös med gubbar med högsta level igång samtidigt.
Mina barn säger att jag måste ha världens dyraste Mp3 spelare, för det är vad jag har min dator till oftast, Kul att bygga men inte att spela...
Forumet kräver ingen större datorkapasitet (kanske inte hjärnkapasitet heller, alla gånger