Villa olika windows 8 "pro" tablets finns det?

Permalänk
Medlem

Villa olika windows 8 "pro" tablets finns det?

Hej, titeln säger allt Kom gärna med förslag då jag vilk köpa en!:)
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Menar du Pro såsom i en x86 processor eller som i en intel i-core processor? (det finns x86 med atom processorer också)

Permalänk
Medlem

Han syftar nog enbart på x86 och inte ARM. Sedan vilken version av Windows eller hur kraftfull skrev han inte.

Windows RT är enbart för ARM, alla andra versioner är för x86. Har själv dock inget svar på frågan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag syftar på dem med full windows 8 på och samt med intel processor

Permalänk

Dell XPS10 kommer snart, Acer Iconia W510, HP Envy X2, Asus ska släppa Transformer book, Lenovo ThinkPad Tablet 2 och mer finns det.

Nu utgår jag från att du menar en platta med tillhörande dockningsbart tangentbord.

Sedan finns det ju mängder med Bärbara med tuch och vanliga bärbara.

Dell har ju sin XPS12 med roterbar skärm som man kan använda som platta men det hänger ihop med datorn.

MugiMugi: Jo, men dom finns med Atom också för x86 arkitektur och inte arm-arkitektur.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Jag har kollat på samsungs ativ smart pc pro Vad tror ni om den? Jag har en galaxy s3 som jag är supernöjd med så jag tänkte att samsung kan vara rätt för mig

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Ovan har också en lillebror med förra generationens i3 samt hd 3000 grafikkort för runt 5990 kr.

http://www.houseofjapan.com/electronics/fujitsu-new-windows-8...

Ingen verkar dock ha nämnt Fujitsu om jag förstått det rätt ska komma med en amd baserad x86 platta, tycker den borde dyka upp snart och jag tror den kan vara ett potentiellt intressant alternativ om den får bra integrerad grafik från amd och kanske 4g, kanske amd inte är intressant men bör nog iallafall finnas med i ett första urval då man ibland kan hitta rejäla rabatter på fujitsu produkter.

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Jag har kollat völdigt mycket på den med, det ända jag är besviken på är att den ej har någon dockbart tangentbord vilket jag behöver då jag tänkt skriva mina skoluppgufter med plattan Men tror du det kommer dockbart tangentbord till den? Plus den kan ju inte stå upp utan en fet docka :/