Spelveckan: Grand Theft Auto V, Halo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Goggla och du ska finna det du söker!

Eftersom att det inte står något om gears of war till pc på internet så tar jag det som att du var ironisk om det?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Eftersom att det inte står något om gears of war till pc på internet så tar jag det som att du var ironisk om det?

Du måste suga på att Goggla min vän

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Du måste suga på att Goggla min vän

Låt mig hjälpa dig!

http://expertscolumn.com/content/gears-war-2-pc-version-confi...

Du måste har problem med läskunnigheten min vän

Låt mig hjälpa dig!

"Gears of War 2 PC release date was mentioned as December 4, 2009". Det där var för tre år sen. Och det var så långt ifrån en bekräftelse på spelsläpp som möjligt, det var ju bara att en affär hade lagt upp spelet. Om det är en bekräftelse så är ps3, xbox 720, half life 3 och många andra spel redan bekräftelse. Läs igenom länkar du postar innan du postar dem!

Edit: Ser att du tog bort länken.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nej, varför skulle jag skämta? PC porten var rätt bra.

Jag har en annan åsikt om den saken. Delvis pga mina egna erfarenheter, men också pga alla tusentals inlägg jag har sett på olika forum där det beskrivs precis samma sak. Portningen är allt annat än bra gjord. Vissa har blivit tvungna att genomgå rätt sjuka grejer för att få skitspelet att ens starta. Flera av Rockstars 'lösningar' på problem har varit att ändra i registret i Windows för att spelet ska fatta att det är en PC du spelar på, typ. Japp, bra port minsann...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Kan det vara så att du tycker spel är fula för att du sitter på ett 9800gt? För det är inte i närheten av att maxa dagens spel... Vist, konsolerna håller tillbaka i grafiken i en del spel idag, men det är inte så att de inte blir snyggare, för det blir dom.

Eller är det bara att du inte vill tappa dit streak i klagande i nyhetstrådar?

Struntprat. För det första klagar jag aldrig om det inte finns något att klaga på, för det andra är det rätt creepy att du sitter och håller koll på vad jag kommenterar på och inte. För det tredje så är har 9800GT DX10-stöd, och vad jag vet finns använder fortfarande en majoritet av spelen DX9 pga konsolerna. Dessutom ser jag inget fel i att uttrycka min besvikelse över att det blir en portning. Förhoppningsvis kan de optimera den hyffsat, men en port är en port är en port. Lite lustigt att du _klagar_ på att jag klagar förresten.. Inte för att jag vill vara så'n, men... Lite kul är det allt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Struntprat. För det första klagar jag aldrig om det inte finns något att klaga på, för det andra är det rätt creepy att du sitter och håller koll på vad jag kommenterar på och inte. För det tredje så är har 9800GT DX10-stöd, och vad jag vet finns använder fortfarande en majoritet av spelen DX9 pga konsolerna. Dessutom ser jag inget fel i att uttrycka min besvikelse över att det blir en portning. Förhoppningsvis kan de optimera den hyffsat, men en port är en port är en port. Lite lustigt att du _klagar_ på att jag klagar förresten.. Inte för att jag vill vara så'n, men... Lite kul är det allt.

Versionen av dx är inte allt. Det finns många snygga dx 9 och dx 10 spel. Så även fast ditt kort har dx 10 så betyder det inte att det går att spela på höga/snygga inställningar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag har en annan åsikt om den saken. Delvis pga mina egna erfarenheter, men också pga alla tusentals inlägg jag har sett på olika forum där det beskrivs precis samma sak. Portningen är allt annat än bra gjord. Vissa har blivit tvungna att genomgå rätt sjuka grejer för att få skitspelet att ens starta. Flera av Rockstars 'lösningar' på problem har varit att ändra i registret i Windows för att spelet ska fatta att det är en PC du spelar på, typ. Japp, bra port minsann...

Jaha.. Då vet du saker jag inte vet. Du behöver inte vara så negativ om det..
Enligt det jag sett och upplevt så verkar det vara en bra port, men det betyder ju inte att alla andra får samma upplevelse.

Din första kommentar(till mig) fick det att låta som att du bara snackade om spelet, inte om portningen..

Permalänk
Medlem

Måste boka in semester inför GTA V släppet.
Ser ut att kan kunna bli riktigt skoj liksom tidigare gta spel.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Det känns som att det är dax att ge upp pc spelandet snart eftersom de flesta spel som släpps är dåliga portar. Jag förstår inte riktigt varför Nvidia släpper en ny generation grafikkort snart när spelutvecklarna till 99 % mest satsar på konsoler.
Jag funderar på att köpa nästa generation konsol och en riktigt fet tv istället för att hålla på med pc gaming. Pc gaming verkar ju dö ut eller vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jaha.. Då vet du saker jag inte vet. Du behöver inte vara så negativ om det..
Enligt det jag sett och upplevt så verkar det vara en bra port, men det betyder ju inte att alla andra får samma upplevelse.

Tag dig en titt på diverse olika spelforum så får du se själv hur mycket problem det har varit med spelet. Det är minst sagt pinsamt att såna problem ens existerar. Väldigt många av problemen är just pga att spelet är portat och att det saknas stöd för många grundläggande saker. Jag blir lätt negativ när ett av mina största intressen blir förstört av oseriösa företag som inte bryr sig om att leverera kvalitet längre. Det är bara våra pengar som är intressanta. Skit samma om produkterna är skräp så länge du tjänar på dem. Servicekänsla och yrkesprofessionalitet existerar inte längre.

Skrivet av Sears:

Din första kommentar(till mig) fick det att låta som att du bara snackade om spelet, inte om portningen..

Ja, jag kan erkänna att jag borde ha varit tydligare i mitt första inlägg.

Skrivet av landahl:

Det känns som att det är dax att ge upp pc spelandet snart eftersom de flesta spel som släpps är dåliga portar. Jag förstår inte riktigt varför Nvidia släpper en ny generation grafikkort snart när spelutvecklarna till 99 % mest satsar på konsoler.
Jag funderar på att köpa nästa generation konsol och en riktigt fet tv istället för att hålla på med pc gaming. Pc gaming verkar ju dö ut eller vad säger ni?

Instämmer helt. Jag sa det nyligen att nästa uppgradering blir min sista, men jag är inte säker på om jag ens tänker uppgradera igen. Orkar fan inte med det här längre.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det känns som att det är dax att ge upp pc spelandet snart eftersom de flesta spel som släpps är dåliga portar. Jag förstår inte riktigt varför Nvidia släpper en ny generation grafikkort snart när spelutvecklarna till 99 % mest satsar på konsoler.
Jag funderar på att köpa nästa generation konsol och en riktigt fet tv istället för att hålla på med pc gaming. Pc gaming verkar ju dö ut eller vad säger ni?

Lustigt, har släppts fler PC-exklusiva i år än vad det har gjorts på väldigt många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Lustigt, har släppts fler PC-exklusiva i år än vad det har gjorts på väldigt många år.

Visst, men hur många av dem har varit bra då?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Visst, men hur många av dem har varit bra då?

Jag har då gillat otroligt många av dom. Speciellt ett spel som överraskat mig positivt är Planetside 2. Natural Selection 2 som släpptes alldeles nyligen är helt fantastiskt, bara för att nämna några få exempel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Det går redan nu att boka på PC så visst släpps det på PC också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676503

Förhandsboka kan du sedan 5 November, men det gäller Xbox 360 och PS3

http://www.rockstargames.com/newswire/article/45951/grand-the...

Som det står så är ingen PC version inplanerad i daxläget, så det blir jävligt svårt att förhandsboka det

http://www.rockstargames.com/newswire/article/46011/grand-the...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Jag har då gillat otroligt många av dom. Speciellt ett spel som överraskat mig positivt är Planetside 2. Natural Selection 2 som släpptes alldeles nyligen är helt fantastiskt, bara för att nämna några få exempel.

Jag vet inte, jag har väl helt annan smak än majoriteten då, men jag tycker att allting är en enda upprepning av samma gamla urholkade koncept. Det var väldigt länge sedan jag spelade något som verkligen kändes genuint välgjort dessutom. Jag börjar kanske bli för gammal och blir inte imponerad lika lätt längre.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Vad är det som är konsloligt med Max Payne 3? Finns hur många grafikinställningar som helst att leka med inklusive antialiasing. Dessutom är det ett av de snyggaste spelen på PC och det är även väldigt bra optimerat för PC.

Menyerna är ju direkt från konsol, går ju knappt att använda en mus till dom. Och sen är ju gameplayet typiskt konsoligt, hjärndöd action från A till B med inga personliga val alls, du kan inte ens välja att hoppa över cut scenerna

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Visst, men hur många av dem har varit bra då?

Håll dig borta från AAA titlarna, där är det bara konsol skit . Men det finns många små företag som gör bra spel.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Menyerna är ju direkt från konsol, går ju knappt att använda en mus till dom. Och sen är ju gameplayet typiskt konsoligt, hjärndöd action från A till B med inga personliga val alls, du kan inte ens välja att hoppa över cut scenerna

Jag tycker det där med hjärndöd action inte går att skylla på konsoler. Det kan man skylla på att det är vad breda massan vill ha. Det är något som säljer väldigt bra, även på pc.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Menyerna är ju direkt från konsol, går ju knappt att använda en mus till dom. Och sen är ju gameplayet typiskt konsoligt, hjärndöd action från A till B med inga personliga val alls, du kan inte ens välja att hoppa över cut scenerna

Bättre du gör som alla andra och spelar BF3 istället, det är ju inte nå hjärndött, en helt suverän story som går ut på...ja, va fan går den ut på?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Versionen av dx är inte allt. Det finns många snygga dx 9 och dx 10 spel. Så även fast ditt kort har dx 10 så betyder det inte att det går att spela på höga/snygga inställningar.

Jag har klarat mig bra i de spel jag har i alla fall. Jag HOPPAS såklart att GTA V kommer vara en fantastisk upplevelse både spel- och grafikmässigt men jag tror det blir svårt i och med att det är en portning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av LessIsMoore:

Hur kan man göra en så stor satsning som GTA V och begränsa sig till konsoler där bäst före datumet utgått sen länge?!

Har nog inte gått ut än när ersättare inte finns än, må vara gammalt men det är faktiskt det senaste.

Finns det någon datum när nästa xbox eller ps4 släpps?

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag har klarat mig bra i de spel jag har i alla fall. Jag HOPPAS såklart att GTA V kommer vara en fantastisk upplevelse både spel- och grafikmässigt men jag tror det blir svårt i och med att det är en portning.

...för att?! Alla de tidigare har fungerat klockrent och sett bra ut trots att det varit portningar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

"Lanseringen är planerad tidigt 2013 till spelkonsolerna Xbox 360 och Playstation 3. Ingen PC-version är planerad i dagsläget"

Vad är det här för trams?

GTA är just sådant spel som ska spelas på PC, och inte konsol. Man blir så förbannad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Berätta igen hur många som spelar Wow, Diablo 2-3, Lol och andra MMo spel på konsol

MMO spel är det mest populära genren som finns just nu! Och det spelas 90% på PC!

Tror nog endast WOW spelarna är fler än konsolspelarna tillsammans

Diablo 3 såldes i fler exemplar än vad något annat kosolspel såldes i....

PC spel köps mer än vad PS3 spel gör...

Anledningen att GTA kanske inte kommer till PC är att dom är för lata för att utveckla det till mycket mer avancerade system...

Sjukt att det finns 12milj! spelare på Wow!

Sen ytterligare 5milj som skaffat det illegalt!

''World of Warcraft: Cataclysm, såldes i 3,3 miljoner exemplar under första dagen på marknaden''

Herregud vad efterbliven. MMO finns inte till konsol. WoW, Diablo eller vilket sådant spel som vi än snackar om FINNS INTE PÅ KONSOL!
När vi snackar Rockstars GTA, Call Of Duty och Battlefield 3 till exempel är detta spel som finns till alla plattformrar,
då är det alltid fler spelare på konsolversionen. Du kan ju inte räkna med ett spel som inte finns på konsol.

Edit: WoW har 10 milj. aktiva spelare. Detta är inte äns nära mängden konsolspelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

"Lanseringen är planerad tidigt 2013 till spelkonsolerna Xbox 360 och Playstation 3. Ingen PC-version är planerad i dagsläget"

Vad är det här för trams?

GTA är just sådant spel som ska spelas på PC, och inte konsol. Man blir så förbannad!

Gta är just ett sånt man ska sitta i en soffa med en handkontroll och spela, sen om man gör det via pc eller konsol är en annan sak. GTA har även varit en konsolserie sedan gta 3 så det är ingen överraskning.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det finns faktiskt inga belägg på det. Använd ditt eget huvud någon gång. PC är den största plattformen om du nu inte räknar causalspel på iOS.

Vem är det som ska använda huvudet? Du kan ju inte jämföra med spel som inte finns på konsol men som finns på PC.
I så fall skulle PC få alla MMO, gratis internetspel (som faktiskt miljontals spelar) strategispel osv.
Nej du måste jämföra med spel som finns på både PS3 Xbox360 och PC

Skrivet av Atlas Tasume:

"En mäniskas öga kan ändå inte se mer än 9,3436 FPS!11!!"

9,343691 för att vara mer exakt!!!

Permalänk
Medlem

Flera av mina kompisar och jag själv som tänkt köpa detta GTA direkt utan att prova eller nånting... Provar på något sätt det flesta spel innan jag bränner pengar på dom med undantag av typ BF3..

Om det inte kommer till PC kommer jag inte vilja veta av det överhuvudtaget. död åt konsolerna.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Vem är det som ska använda huvudet? Du kan ju inte jämföra med spel som inte finns på konsol men som finns på PC.
I så fall skulle PC få alla MMO, gratis internetspel (som faktiskt miljontals spelar) strategispel osv.
Nej du måste jämföra med spel som finns på både PS3 Xbox360 och PC

Just multiplattform-spel är ofta dåligt portade och därav säljer inte lika mycket till PC, generellt sett. Sen finns det givetvis undantag som Skyrim, det säljer massor till PC. Man kan visst jämföra spel med spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pantern1337:

"Lanseringen är planerad tidigt 2013 till spelkonsolerna Xbox 360 och Playstation 3. Ingen PC-version är planerad i dagsläget"

Vad är det här för trams?

GTA är just sådant spel som ska spelas på PC, och inte konsol. Man blir så förbannad!

...och det har gått samma väg varenda gång med exakt samma ord "för tillfället är ingen PC version planerad", sen kommer den inom 1 år, fan tragiskt att människor fortfarande inte lärt sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av landahl:

Det känns som att det är dax att ge upp pc spelandet snart eftersom de flesta spel som släpps är dåliga portar. Jag förstår inte riktigt varför Nvidia släpper en ny generation grafikkort snart när spelutvecklarna till 99 % mest satsar på konsoler.
Jag funderar på att köpa nästa generation konsol och en riktigt fet tv istället för att hålla på med pc gaming. Pc gaming verkar ju dö ut eller vad säger ni?

Nej för guds skull, allt annat än fet ska tv'n vara. Dagens konsoler kanske ser ok ut på 32", om man sitter ett par meter bort, men där går smärtgränsen.

Skrivet av flyawaynille:

Gta är just ett sånt man ska sitta i en soffa med en handkontroll och spela, sen om man gör det via pc eller konsol är en annan sak. GTA har även varit en konsolserie sedan gta 3 så det är ingen överraskning.

Trodde jag också en gång i tiden, och eftersom jag för en gångs skull hade både konsol och PC när fyran släpptes, blev det konsolversionen.

Ett par år senare köpte jag det även till PC, då blev det plötsligt underhållande, när man slapp allt jävla autoaim eller sikta med små spakar.
Nej, kontrollmässigt tycker jag faktiskt dom lyckats riktigt bra med PC-portningen, trots att trean och uppåt är rätt uppenbart gjorda med gamepad i tanken.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*