Ang. "PayPal's conversion process"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Nov 2005

Ang. "PayPal's conversion process"

Sitter och ska utföra ett köp på eBay. Har aldrig haft några problem tidigare men nu när jag skulle köpa en mobiltelefon för €417 (enligt Google ~ 3572 SEK) så räknade Paypal ut att det skulle kosta 3727 SEK om man använde deras egna "PayPal's conversion process" istället för Visa's eller Mastercard's.

Jag blev väldigt förvånad att priset höjdes med nästan 150:- om man använde Paypals egna och då jag aldrig använt det andra alternativet vet jag inte riktigt om det är ett bättre alternativ? Blir det billigare än PayPals egna?

Har Swedbank och Mastercard.

Tack på förhand!

Corsair Obsidian 650D / Silverstone Strider 1200w / Intel 2600K / Corsair H100 / ASUS Sabertooth Z77 / Corsair Vengeance 1866mhz 16GB / 2x Intel 520 240GB Raid0 / 5x WD 3TB / 2x Seagate 4TB / 2x GTX 680 4GB SLI / Philips BDM4065UC
Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jul 2001

Valet avgör om Paypal skall debitera ditt kort i SEK eller Euro.. väljer du det senare får du istället betala Swedbanks valutaväxlingspåslag som är 1.5%, det blir alltså en hundring billigare.

Bienvenido a la maldad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Nov 2005

Har stött på ett problem i form av att av någon anledning, just precis nu, så kände Paypal för att införa en "Sending limit" på mitt konto så jag inte kan betala med mitt kort. Var bombsäker på att jag redan hade verifierat mitt kort (kontot är redan verifierat iaf).
Har nu skickat en "confirm my debitcard"-förfrågan vilket innebär att det kan ta några bankdagar för koden att synas på min internetbank..

Fråga;
Är det någon som vet om Paypal's "Guest checkout without Paypal-account" använder Paypals egna conversion process eller det blir Mastercards? Står absolut ingenstans och man får ej heller välja detta om man ska betala genom "Guest checkout".

Säljaren börjar bli måttligt irriterad på mig då han sitter och behöver pengarna för att köpa telefonen från Google Play Store om någon dag..

Corsair Obsidian 650D / Silverstone Strider 1200w / Intel 2600K / Corsair H100 / ASUS Sabertooth Z77 / Corsair Vengeance 1866mhz 16GB / 2x Intel 520 240GB Raid0 / 5x WD 3TB / 2x Seagate 4TB / 2x GTX 680 4GB SLI / Philips BDM4065UC
Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Electronova
Plats
Tallinn
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Electrix:

Har stött på ett problem i form av att av någon anledning, just precis nu, så kände Paypal för att införa en "Sending limit" på mitt konto så jag inte kan betala med mitt kort. Var bombsäker på att jag redan hade verifierat mitt kort (kontot är redan verifierat iaf).
Har nu skickat en "confirm my debitcard"-förfrågan vilket innebär att det kan ta några bankdagar för koden att synas på min internetbank..

Fråga;
Är det någon som vet om Paypal's "Guest checkout without Paypal-account" använder Paypals egna conversion process eller det blir Mastercards? Står absolut ingenstans och man får ej heller välja detta om man ska betala genom "Guest checkout".

Säljaren börjar bli måttligt irriterad på mig då han sitter och behöver pengarna för att köpa telefonen från Google Play Store om någon dag..

Hej där...

Kikar lite på dina trådar, som är intressanta. Men ser du råkat ut för märkliga saker med paypal vilket visar att dom har makten, och kunden ligger långt bakom. Det är mycket därför vi inte gillar dom dominanta betalaktörer, för dom gör efter deras egna tycken.

Kindly // David

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se