Nexus 7 Tråd - Se film, hur? - NAS/Dropbox/Drive eller andra alternativ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2010

Nexus 7 Tråd - Se film, hur? - NAS/Dropbox/Drive eller andra alternativ?

Har köpt en Nexus 7 surfplatta (super nöjd! Ingen USB 2.0 dock)

Vill ligga i sängen och njuta av ett avsnitt av en serie eller dylikt, men har inte kommit på något vettigt sätt att göra det ännu. Har testat via Google Drive, att lägga in ett avsnitt där, men sen tar det ungefär 5 minuter att få igång serien då den måste streamas ner på plattan.

Tänker mig att jag får samma effekt även om jag skaffar mig en liten NAS server.

Har vi nå roliga alternativ? Finns små 2.5" externa HDD till nexus 7? Har jag missuppfattat micro USBs funktion?

PS. Vill helst inte lägga över filmer/serier manuellt på plattan.

Mvh
Simon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i din garderob
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Simoneriksson:

Har köpt en Nexus 7 surfplatta (super nöjd! Ingen USB 2.0 dock)

Vill ligga i sängen och njuta av ett avsnitt av en serie eller dylikt, men har inte kommit på något vettigt sätt att göra det ännu. Har testat via Google Drive, att lägga in ett avsnitt där, men sen tar det ungefär 5 minuter att få igång serien då den måste streamas ner på plattan.

Tänker mig att jag får samma effekt även om jag skaffar mig en liten NAS server.

Har vi nå roliga alternativ? Finns små 2.5" externa HDD till nexus 7? Har jag missuppfattat micro USBs funktion?

PS. Vill helst inte lägga över filmer/serier manuellt på plattan.

Mvh
Simon

Netflix fungerar fint på Nexus 7. Om du vill "streama hemifrån" kanske VLC for Android är ett alternativ, men jag har inte testat det själv.

Bilanaloger är som Volvo — varenda svenne kör med dem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

Tror jag gjort något liknande genom att bara dela ut filmerna på nätverket, ansluta med ett smb kompatibelt program på surfplatta och köra. Vill dock minnas att det var strul med något visst format, kommer tyvärr inte ihåg vilket eller varför.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2009

Plex

Kör plex på barnens kinaplattor och min galaxy tab och streamar all fim och musik från en dator som kör plex media server, funkar kanon både över Wifi men även över 3g.

Går att ställa vilken kvalite man vill streama, upp till 20mbps i hemnätverket, lägre via 3g om man önskar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gällivare
Registrerad
Jan 2006

kör via nätverket es fileexplorer. spela upp via vlc, diceplayer, bs player eller min favorit mx player. vill du ansluta en hårdisk/usb minne så behöver du en otg adapter. och importera filerna via Nexus media Importer eller Stick mounth kräver root

Vardagsrumsdator: [Node 202] [I7 7700] [16gb2400] [ASUS GTX1080ti turbo] [LG65"4K]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Streamar all film från min dator via programmet EMIT. Enkelt att sätta upp och fungerar klockrent.

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2010

Detta ska kollas upp! Tackar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2010

Fastnade för emit, så tänker jag testar det lite snabbt.

Man kan inte göra annat än tacka och buga för tipset, fungerar 100% as grymt. Tack för alla hjälpsamma inlägg.

Mvh
Simon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Filserver + XBMC for Android, men den senare är väl inte färdig för prime time ännu riktigt...

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

Ni som kör emit, har ni fått problemet att plattan står och blinkar lite när man klickar och vill in i en katalog på servern. Sen händer inget och den säger att det verkar vara tomt?

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Holic:

Ni som kör emit, har ni fått problemet att plattan står och blinkar lite när man klickar och vill in i en katalog på servern. Sen händer inget och den säger att det verkar vara tomt?

Nej har inte haft det problemet (Har använt i ca 1 månad). Kan det vara att anslutningen bryts?

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av ZaRreE:

Nej har inte haft det problemet (Har använt i ca 1 månad). Kan det vara att anslutningen bryts?

Vet inte. Provade på ifånen och det var hur smidigt som hellst. Men på plattan krånglar det

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm bålsta
Registrerad
Okt 2002

Har ni provat imediashare? Kommer åt mycket med det programmet.

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

Ska testa det, för verkar som EMIT har problem med wifi hos andra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

BS Player + NAS funkar fint.