Retur Plasma-TV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LA
Registrerad
Mar 2004

Retur Plasma-TV

Någon som vet om Posten ombesörjer med spännband vid retur av TV som ska lastas på pall!?

Undrar även om Posten gör en upphämtning hemma eller om man måste lämna den till närmsta postombud?

Storleken på TV:n är 50-tum.

Tack på förhand.

Med vänliga hälsningar / Best regards
SilverPower

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av SilverPower:

Någon som vet om Posten ombesörjer med spännband vid retur av TV som ska lastas på pall!?

Undrar även om Posten gör en upphämtning hemma eller om man måste lämna den till närmsta postombud?

Storleken på TV:n är 50-tum.

Tack på förhand.

Med vänliga hälsningar / Best regards
SilverPower

Funerar itne postens hemsida? Posten står endast för transport från postställe/ombud när det gäller privatpersoner.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Du måste ringa, så kommer dem med en lastbil. Du måste även ha en pallet och spänna fast tvn.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Posten står inte med ett dugg DU måste skaffa ALLT dvs pall (om du ska använda det) kartonger,spänband eventuella stötdämpande material som kan behövas.

Ska man hårddra allt så ska du ha allt ståendes fgärdigpackat utanför dörren när dom kommer för dom ska igentligen inte behöva hämta något innanför dörren.
Och med dörren menar ytterdörren på ditt hus heller porten på hyreshuset.
För postens "dörr till dörr" är egentligen inte dörr till dörr utan mer tomtgräns till tomtgräns.

Sen ska du ju vara där när posten bestämmer sig för att hämta för även om ni gör upp en viss tid som dom ska komma på är det långt ifrån säkert att dom kommer just då dom kan lika gärna komma 3 timmar tidigare heller nästa dag.

Särkilt om man INTE bor i dom 5-6 största städerna i sverige så är det oftas billigast (dvs man slipper vara hemma i 4 dagar med 4 dagars mindre lön och vänta på att dom dyker upp) att låna en bil,kärra och lämna in tv'n på posten själv.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LA
Registrerad
Mar 2004

Joo det känner jag igen dels när Posten leverera TV:n då sa de mellan kl. 8.00 och 16.00.

Man kan inte bestämma med Posten att de ringer typ 30 minuter innan?

Det är ju svårt hinna med och fixa allt och ha det färdigpackat omgående....

Pall har jag kvar och originalförpackning och återförsäljaren ska skicka returfraktsedlar.

spännband har jag inte, någon som vet billigt var dessa går att köpa eller kan man fixera det på ett annat sätt?

Skrivet av grizzly666:

Posten står inte med ett dugg DU måste skaffa ALLT dvs pall (om du ska använda det) kartonger,spänband eventuella stötdämpande material som kan behövas.

Ska man hårddra allt så ska du ha allt ståendes fgärdigpackat utanför dörren när dom kommer för dom ska igentligen inte behöva hämta något innanför dörren.
Och med dörren menar ytterdörren på ditt hus heller porten på hyreshuset.
För postens "dörr till dörr" är egentligen inte dörr till dörr utan mer tomtgräns till tomtgräns.

Sen ska du ju vara där när posten bestämmer sig för att hämta för även om ni gör upp en viss tid som dom ska komma på är det långt ifrån säkert att dom kommer just då dom kan lika gärna komma 3 timmar tidigare heller nästa dag.

Särkilt om man INTE bor i dom 5-6 största städerna i sverige så är det oftas billigast (dvs man slipper vara hemma i 4 dagar med 4 dagars mindre lön och vänta på att dom dyker upp) att låna en bil,kärra och lämna in tv'n på posten själv.

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Spännband finns på närmaste Clas Ohlson, Jula, Bauhaus eller liknande affär.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av oobum:

Spännband finns på närmaste Clas Ohlson, Jula, Bauhaus eller liknande affär.

eller troligtvis till och med okq8,shell,statoil osv....