Point of View ProTab 3 XXL 10,1

Permalänk
Medlem

Point of View ProTab 3 XXL 10,1

Tjena,

Köpte en Nexus 7 när den kom och har nu blivit av med den då de andra familjemedlemmarna använder den nästan jämt.

Tänkte köpa en till till mig själv men kom över denna som är på 10". På pappret verkar den ganska bra till samma pris som en ny Nexus 7 här i Sverige.
JellyBean var ju en positiv grej också. Någon som har något att säga, erfarenheter? Andra alternativ? Det som lockar är 10" med bra specs till bra pris.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

1200x800...

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

1200x800...

Menar du att du tycker det är bra eller vad menar du? Det är upplösningen...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Menar du att du tycker det är bra eller vad menar du? Det är upplösningen...

1200x800

Visst, -99 var det bra:)

Nejmen, den ser väll hyffsad ut förrutom upplösningen

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

1200x800

Visst, -99 var det bra:)

Nejmen, den ser väll hyffsad ut förrutom upplösningen

Jo men alltså, hur många 10" för runt 2-3k har högre upplösning än så? Man måste väl upp i runt 5k för att få en med full-hd eller mer. Då är det absolut inte värt det i min värld. Då är det en helt annan liga vi pratar om.

För mig står det mellan denna och en Nexus 7.

Hittade även denna:
Cube U30GT

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jo men alltså, hur många 10" för runt 2-3k har högre upplösning än så? Man måste väl upp i runt 5k för att få en med full-hd eller mer. Då är det absolut inte värt det i min värld. Då är det en helt annan liga vi pratar om.

För mig står det mellan denna och en Nexus 7.

Hittade även denna:
Cube U30GT

Tycker nästan att den första ser mysigare ut.
Anledningen till att jag reagerar på 1200x800 är inte för att det är dåligt för 2000sek utan för att jag tror att du kommer störa dig på deti längden (och sen komma på att du borde köpt en dyrare platta direkt).

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Bara 8GB? Skulle ta en Nexus 7 eller vänta på Nexus 10.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Den har kortläsare, så det räcker med 8 GB.
Jag velar också om jag ska ta en lite större kinaplatta typ Cube U30GT, Window N101 eller en Nexus 7.
ProTab:en verkar ju ha helt ok spec, men det är lite tunnt med recensioner.

Jag är rädd att jag ska tycka Nexusen är för liten, vad tycker du som har en?

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Svanto:

Den har kortläsare, så det räcker med 8 GB.
Jag velar också om jag ska ta en lite större kinaplatta typ Cube U30GT, Window N101 eller en Nexus 7.
ProTab:en verkar ju ha helt ok spec, men det är lite tunnt med recensioner.

Jag är rädd att jag ska tycka Nexusen är för liten, vad tycker du som har en?

CubeU30GT är inte värt pengarna verkar det som, kasst ljud och som jag fattat det så följer inte laddaren med. Sen verkade den också ha problem med spel som hackade, det kan förvisso vara mjukvarurelaterat men nej den är inte värt sitt pris.

Jag är sugen på en 10" av just den anledningen att jag tycker att nexus 7 är aningen liten i vissa avseenden men i andra helt perfekt. Det beror alltså helt enkelt på vad man ska använda den till. Hemma kan jag lika gärna ha en 10" och på resan kan jag ha en på 7", så känns det.

Att en Nexus 7 skulle vara överflödig om man har en stor mobil är verkligen fel enligt mig, jag har en Galaxy Nexus och det är två helt olika enheter storleksmässigt. Även om man har en stor telefon så är dom en nödlösning när det kommer till att surfa och att skriva på, eller inte nödlösning kanske utan en kompromiss för att man ska få med den vart man än går utan att behöva ha jättefickor. En enhet på 7" är för stor för de flesta fickor men passar fint i en innerficka på jackan.

Så för mig är det telefon som alltid kan vara med, 7" med i jackfickan, 10" att ha hemma framför soffan eller på köksbordet istället för en bärbar dator.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Tack för utförligt svar!
Ja det optimala hade ju varit både en 10" och en 7", men som det ser ut nu så har jag inte möjlighet att skaffa båda.
Lutar åt en Nexus 7 trots allt. Ska främst använda den hemma, men även på resa till dottern att titta på film och spela på.
Eftersom det är en Google så får man ju dessutom alltid senaste mjukvaran när den släpps.

Ändå är jag lite sugen att prova nåt billigt från Kina först, och sen skaffa nåt bättre när jag har mer att spendera. I-landsproblem, jag vet.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.