Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Jobb i stockholm?

Tjena, Jag har funderat och sökt runt för att kanske hitta ett jobb på helger och kvällar.
Jag tänkte att man kunde fråga runt lite här på Sweclockers för att förbättra mina odds för ett jobb i framtiden. Jag vet att det är en rätt så liten chans att någon behöver mer personal, men varför inte

Det här är min tanke, Någon av er som läser detta, det vill säga någon i Stockholm-området, kanske behöver lite personal?
Jag blir nöjd av vilket jobb som än finns.
Jag är 17-18 år och Studerar och har alltid haft enkelt för mig att lära sig nya saker, klarar av stress etc.

Är någon intresserad men ändå tvekar kan jag skicka CV till den personen, eller arbeta 1-2 veckor gratis bara för att visa vad jag går för.

Tror jag fick med allt, Tack och hej

AMD Athlon II X4 630, GA-970A-D3
Gigabyte 6990, 6gb ddr3
Corsair PowerSupply 750w 80+, 750gb hdd
Antec Kuhler H2O 620 V4
Benq G2220HD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Teleförsäljare alt. snabbmatsresätauang.

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av werty999:

eller arbeta 1-2 veckor gratis bara för att visa vad jag går för.

Försvinn!

EDIT: Ok, nu har jag lugnat mig. Vad jag menar är att du inte ska arbeta gratis. Det förstör för dig, för mig och i stort sett förstör för alla utom din direkta arbetsgivare.
Istället för att något desperat sälja dig på Swec så kan du skriva om ditt arbetssök på facebook, din linkedin och alla dylika platser, tjata på polarna om att du söker jobb, fysiskt ta dig till de butiker och affärer du skulle kunna tänka dig jobba helg på och även undersöka städjobb och annat skitgöra. Finns på det hela många fabriker som ständigt är i behov att arbetskraft för hjärndöda uppgifter som ingen står ut med under speciellt lång tid.
Och dra inte gamla floskler som stresstålig och bra på att lära sig nya saker. De fungerar på vissa, skrämmer bort andra.

EDIT2: Men sök först och främst det generella du kan tänka dig att arbeta med. Om du inte fastnar som telefonförsäljare så kan det vara en meritpoäng när du söker jobb som kräver fingertoppskänsla i möte med människor. Bara ett exempel men jag är säker på att du förstår.

EDIT3: CSM101 föreslog restaurangbiträde. Om du slår dig in på den vägen så rekommenderar jag att du tidigt visar intresse för restaurangens eventuella vidareutbildning inom ekonomi och ledarskap. Det smäller skyhögt och kommer delvist ge dig gratis vad andra utbildar sig för med hjälp av lån.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Citat:

Vad jag menar är att du inte ska arbeta gratis. Det förstör för dig, för mig och i stort sett förstör för alla utom din direkta arbetsgivare.

Instämmer! T ex: nästan alla deltidsjobb har tagits över av bemanningsbranschen som oftast inte ger mer än ca 100-115kr/h. Varför det? Inte för att de inte har råd, för de debiterar uppåt 300kr/h för ditt arbete. För att folk inte begär mer! Begär du mer tar de in någon som begär mindre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Med att arbeta gratis menar jag "praktisera"...

Gigabyte 6990, 6gb ddr3
Antec Kuhler H2O 620 V4
Benq G2220HD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Alakai:

Försvinn!

EDIT: Ok, nu har jag lugnat mig. Vad jag menar är att du inte ska arbeta gratis. Det förstör för dig, för mig och i stort sett förstör för alla utom din direkta arbetsgivare.
Istället för att något desperat sälja dig på Swec så kan du skriva om ditt arbetssök på facebook, din linkedin och alla dylika platser, tjata på polarna om att du söker jobb, fysiskt ta dig till de butiker och affärer du skulle kunna tänka dig jobba helg på och även undersöka städjobb och annat skitgöra. Finns på det hela många fabriker som ständigt är i behov att arbetskraft för hjärndöda uppgifter som ingen står ut med under speciellt lång tid.
Och dra inte gamla floskler som stresstålig och bra på att lära sig nya saker. De fungerar på vissa, skrämmer bort andra.

EDIT2: Men sök först och främst det generella du kan tänka dig att arbeta med. Om du inte fastnar som telefonförsäljare så kan det vara en meritpoäng när du söker jobb som kräver fingertoppskänsla i möte med människor. Bara ett exempel men jag är säker på att du förstår.

EDIT3: CSM101 föreslog restaurangbiträde. Om du slår dig in på den vägen så rekommenderar jag att du tidigt visar intresse för restaurangens eventuella vidareutbildning inom ekonomi och ledarskap. Det smäller skyhögt och kommer delvist ge dig gratis vad andra utbildar sig för med hjälp av lån.

Tror du missuppfattade mig en aning, jag tänkte inte jobba gratis på det sättet, jag pratar om att jag skulle kunna praktisera på det stället och om allt går bra, så får jag eventuellt en anställning

Gigabyte 6990, 6gb ddr3
Antec Kuhler H2O 620 V4
Benq G2220HD