Permalänk
Medlem

Ingen annan som fått "NVIDIA Windows Kernel Mode driver" kraschen alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjoll:

Ingen annan som fått "NVIDIA Windows Kernel Mode driver" kraschen alltså?

Jo fick den precis nu faktiskt :/

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Kanal 1, 6, 11 brukar vara dom mest använda i deafault settings, så jag skulle hellre rekommendera 7, 8, 9.

Ett tips. Har ni fler frågor om nätverket så ta dom i nätverks forumet där det sitter mycket kunniga medlemmar som kan hjälpa till om detta.
http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Notera att 1, 6 och 11 är dem enda "rena" kanalerna i 2.4Ghz nätet. Dem andra delar specra med dessa. Oftast får man bättre hastigheter i dessa kanaler trotts att de har betydligt fler i kanalen.

Permalänk
Medlem

Störigt att man har en pixel som lyser knallrött mot mörka bakgrunder, på en splitt ny dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Jo fick den precis nu faktiskt :/

Efter lite googlande hittade jag antingen att man skulle uppdatera drivrutiner eller att skiten var igendammat. Gissar att alternativ två inte är aktuellt.

Hittar dock inga uppdateringar, eller lär man ta någon beta rutin i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjoll:

Efter lite googlande hittade jag antingen att man skulle uppdatera drivrutiner eller att skiten var igendammat. Gissar att alternativ två inte är aktuellt.

Hittar dock inga uppdateringar, eller lär man ta någon beta rutin i så fall?

Hoppas det kommer en uppdatering, skulle detta komma vid spelande är det inte så kul.

Permalänk

Testat 310.70 beta? Det är nyaste drivarn till nvidia korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Hoppas det kommer en uppdatering, skulle detta komma vid spelande är det inte så kul.

Låter Bf3 laddas hem över natten så testar jag några timmar imorrn.

Permalänk

Haft datorn ett par timmar nu, hur nöjd som helst Inte kraschat en enda gång och prestandan är över förväntan 3DMark11 verkar inte reflektera över spelprestandan riktigt...

CS:GO flyter på med 16x vad-det-nu-är-för-sorts-AA i 100+ fps i stort sett överallt,
World of Warcraft rullar i 50-80 fps (Ultra utom Ground Clutter samt Shadows, 8x MSAA). (inte testat raids än dock)
Crysis vart jag lite besviken på faktiskt, det gick i ca 20-35 fps, körde dock inte en hel runda, så kanske blir bättre senare.
TESV: Skyrim sprang jag endast runt lite i staden, vad den nu heter, längesen jag spelade (Whiterun?) och det gick i 40-60 fps, inte orkat stänga av VSync än.

Körde precis en runda 3DMark11 och här är resultatet:

http://www.3dmark.com/3dm11/5216748 för er som är mer intresserade utav specifika delar av testet etc. (Kul att notera är att moderkortet står som LENOVO INVALID )
Mer att testa är Battlefield 3 och Just Cause 2, får se om det blir lite mer senare

Permalänk
Medlem

Precis kopplat upp och startat min nu. Tangentbordet var nordiskt med Å Ä Ö.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

ÅÄÖ

Nu har det löst sig med tangentbordet för min del. Var i kontakt med Webhallen och bokade en annan Y500 i närmaste butiken (som tur fanns en kvar), så jag åkte efter jobbet och byte ut den. Hur smidigt som helst. Tackar för det Webhallen!
Vi kikade på min låda (gamla) och på den var specificerad land: SE (samma som på den nya lådan), men tangentbordet var ändå engelsk. Så lådan var helt enkelt felpackad.

I alla fall, det var några som ville ha flera foto på datorn så här får ni en liten serie som togs igår:

Permalänk
Medlem

Nå hur fungera BF3/ Far Cry 3, etc ??????

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Störigt att man har en pixel som lyser knallrött mot mörka bakgrunder, på en splitt ny dator

Sjukt tråkigt..

Har man inte typ 14 dagars ångerrätt? Då kan du ju lämna tillbaka den och sen köpa en ny. Utan att nämna garantin

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av teh Vey:

Sjukt tråkigt..

Har man inte typ 14 dagars ångerrätt? Då kan du ju lämna tillbaka den och sen köpa en ny. Utan att nämna garantin

Kan man det fastän man har använt den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Nå hur fungera BF3/ Far Cry 3, etc ??????

Jag spelar Far Cry 3 nu på high settings och det flyter på mycket bra:-)

Skrivet av cklein:

Kan man det fastän man har använt den?

Nej, det brukar gälla obruten förpackning

Permalänk
Medlem

måste fråga, har beställt denna dator + 128gb msata SSD ( Har ej kommit än )

Och jag vill göra en " clean " ominstallation på SSD så fort jag får den.

Så vad behöver jag kopiera till USB för att göra en ren installation på SSD:n ?

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Kan man det fastän man har använt den?

Med telefoner brukar man få det iaf.. skicka iväg ett mail till webhallen och kolla Tror de säljer den vidare som ett vanligt demoexemplar.

Sen är det kanske lite fult att göra som jag föreslog, kanske kan rubricerade som bedrägeri eller nåt hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Skrivet av macbang:

måste fråga, har beställt denna dator + 128gb msata SSD ( Har ej kommit än )

Och jag vill göra en " clean " ominstallation på SSD så fort jag får den.

Så vad behöver jag kopiera till USB för att göra en ren installation på SSD:n ?

Det finns alltid en backup fil som man kan välja att bränna på skiva eller lägga in på usb sticka/disk. Och du väljer ju såklart det sistnämnda.

När du lägger in bakupen på SSDn så ta ur den andra disken sålänge så det inte lägger sig dolda systemfiler på den. Se till att formatera den gamla Disken också.

Lägger du in ett rent Windows så glöm inte att ha drivrutiner redo och börja alltid med Intel chipset först.

Permalänk

Har testat lite Battlefield 3 nu, rullar på i 40-50 fps med High preset i 1080p, runt 25-35 i Ultra preset även det vid 1080p. Inte börjat överklocka GPUerna ännu (hört att det ska vara relativt lätt att göra det på 650m, vissa verkar nå 1000MHz+ på coren)

Använder senaste beta drivrutinen från Nvidia, värt att notera är att även om frameraten i Battlefield 3 är acceptabel så fungerar det grafiskt sett inte bra... Mycket bugs, flickers etc, men 650m SLI är en lite ny lösning så det löser sig nog med lite bättre drivrutiner i framtiden.

Just Cause 2 drog jag på skojs skull (trodde jag) upp allt på Very High/High, satt igång alla extra lullull samt 16x AA och 16x AF, fick runt 40-45 average fps i Desert Sunrise vilket är helt otroligt om ni frågar mig Men satt på lite lägre settings, stängde av extra Nvidia grejerna och satt allt på High med 2x AA, så har i snitt 60-80 fps nu, vilket är mycket skönare att spela med.

Ska se vilka andra spel jag har som jag kan testa...

Permalänk
Medlem

Har ett problem nu, kan inte intstallera varken utorrent eller bittorrent, installationsprogrammet bara försvinner och det går heller inte att avinstallera det.

Nu helt plötsligt så blev det installerat

Efter ett par dagars användande, ja grafiken är buggig i spel, annars flyter det på bra, Chrome crashar imellanåt och allmänt lite småbuggigt windows 8.

Förhoppningsvis löser det sig med framtida uppdateringar. En störig bugg som jag har nu är att när jag högerklickar i någon mapp så hänger sig hela utforskaren

En stor eloge till webhallen som vill kompensera mig för den röda lysande pixeln
Kommer definitivt att handla mer grejer där i fortsättningen!

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever någon sorts skum stuttering då och då då jag kör bf3 i 1080p?
Kör jag med 1680x1050 så funkar det dock skitbra och inga probs alls.

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem

Nu har det hänt nåt skit med datorn, kan inte gå in på windows update eller windowsbrandväggen för då hänger sig utforskaren, kan inte högerklicka i mappar på hårddisken för då hänger sig utforskaren.

Någon som har några tips?

Permalänk
Medlem

Känns som att du fått ett riktigt otursexemplar cklein.. jag har inte av de problem i utforskaren som du beskriver det enda "problemet" jag har är att fläkten går i ganska högt varv i energisparläge.

Nu är jag ingen superexpert, men problemen du har i utforskaren känns ju lite mer windowsrelaterade och fler personer bör därmed ha haft dem, så du kanske kan hitta lösningar utanför användaregruppen för y500..

edit: lol bara för det så testade jag att gå in i windowsbrandväggen nu vilket resulterade i en krasch.. däremot har jag inte problem med att den dampar om jag högerklickar i utforskaren.

Har upptäckt lite saker som ajg stör mig på med datorn nu.

1. Jag gillar och hatar musgesterna. De är nice för att hoppa mellan facebook-messenger, skype och skrivbordet, men man kommer åt dem av misstag stup i kvarten (vilket antyder att de är känsliga) men ibland när man väl vill använda dem måste man swipe 2 ggr för att aktivera dem. Är inget direkt viktigt, men lite småstörigt sådär.

2. Om man trycker på locket så buktar det inåt.. det känns ju inte positivt.. eller?

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av teh Vey:

Känns som att du fått ett riktigt otursexemplar cklein.. jag har inte av de problem i utforskaren som du beskriver det enda "problemet" jag har är att fläkten går i ganska högt varv i energisparläge.

Nu är jag ingen superexpert, men problemen du har i utforskaren känns ju lite mer windowsrelaterade och fler personer bör därmed ha haft dem, så du kanske kan hitta lösningar utanför användaregruppen för y500..

Har upptäckt lite saker som ajg stör mig på med datorn nu.

1. Jag gillar och hatar musgesterna. De är nice för att hoppa mellan facebook-messenger, skype och skrivbordet, men man kommer åt dem av misstag stup i kvarten (vilket antyder att de är känsliga) men ibland när man väl vill använda dem måste man swipe 2 ggr för att aktivera dem. Är inget direkt viktigt, men lite småstörigt sådär.

2. Om man trycker på locket så buktar det inåt.. det känns ju inte positivt.. eller?

Japp, har kollat runt på nätet efter lösningar men hittar inget vettigt, känns nästan som något virus relaterat med tanke på att jag inte kommer åt windows update eller windowsbrandväggen heller.

Sluta tryck på locket , jag har inte alls tänkt på det förrän du skrev det

Nu verkar det funka, avinstallerade Utorrent och startade om datorn, någon som har några kommentarer på det?

Permalänk
Medlem

haha svårt att låta bli när man vet om det

Menar du att windowsbrandväggen slutade krångla när du installerade om utorrent??

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk

Någon annan som märkt att touchpadden beter sig otroligt konstigt om man håller in en tangent på tangentbordet? Lyckigtvis funkar mus ordentligt, så det är väl inte hela världen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av teh Vey:

haha svårt att låta bli när man vet om det

Menar du att windowsbrandväggen slutade krångla när du installerade om utorrent??

Ja efter avinstallation av utorrent så funkar det att komma åt windows update och windowsbrandväggen igen, att högerklicka i mappar funkar osså igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Någon annan som märkt att touchpadden beter sig otroligt konstigt om man håller in en tangent på tangentbordet? Lyckigtvis funkar mus ordentligt, så det är väl inte hela världen!

Yes, jag testade det nu. Känns inte som nåt problem för min del dock, vet inte varför man skulle vilja göra de två sakerna samtidigt.. Hur kom du ens på det?

edit: Jag kom på att det kanske är en palm check grej. Det gårnämligen inte att klicka på den heller när man skriver, förmodligen för att man inte ska komma åt den när man skriver..

Skrivet av cklein:

Ja efter avinstallation av utorrent så funkar det att komma åt windows update och windowsbrandväggen igen, att högerklicka i mappar funkar osså igen

Okej.. har du provat att installera utorrent igen? Om ja, vad hände?

Jag fick en blue screen idag med en ":("-gubbe och en felkod. Efter att datorn startades om så uppdaterades windows, jag antar att detta är för att windows update hänger sig om man har utorrent installerat..

Någon annan som råkat ut för det? Vi bör ju kontakta lenovo med alla småproblem

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem

Dom borde ha koll på en del av problem tycker man, iallafall idag har jag installerat nvidia beta driver och har änsålänge inte fått något felmeddelande som jag fick innan vid surfning på flashsidor, misstänker att den crashade grafikdrivern och chrome.

Drivern jag installerade är 310.70

En annan liten sak som jag noterat är att den släcker inte tangentbordet när man fäller ner skärmen.

Har inte provat installera utorrent igen, vad var det för felkod du fick? och vad var det för driver eller program som orsakade blåskärmen?

Permalänk
Skrivet av cklein:

En annan liten sak som jag noterat är att den släcker inte tangentbordet när man fäller ner skärmen.

Min MSI släcker inte heller tangentbordet utan jag får stänga manuellt på en knapp bredvid tangenterna om man nu vill spara lite ström när man stänger locket.