Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Har ett problem nu, kan inte intstallera varken utorrent eller bittorrent, installationsprogrammet bara försvinner och det går heller inte att avinstallera det.

Nu helt plötsligt så blev det installerat

Efter ett par dagars användande, ja grafiken är buggig i spel, annars flyter det på bra, Chrome crashar imellanåt och allmänt lite småbuggigt windows 8.

Förhoppningsvis löser det sig med framtida uppdateringar. En störig bugg som jag har nu är att när jag högerklickar i någon mapp så hänger sig hela utforskaren

En stor eloge till webhallen som vill kompensera mig för den röda lysande pixeln
Kommer definitivt att handla mer grejer där i fortsättningen!

En röd pixel har jag för mig kallas för en låst pixel, dvs det finns en möjlighet att få den att "släppa". Kör program som i snabb takt växlar färger.
Finns program där man kan sätta en "behandlingspunkt" på skärmen och sedan pressar den pixeln maximalt genom intensiva färgväxlingar.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Skrivet av Robsch:

En röd pixel har jag för mig kallas för en låst pixel, dvs det finns en möjlighet att få den att "släppa". Kör program som i snabb takt växlar färger.
Finns program där man kan sätta en "behandlingspunkt" på skärmen och sedan pressar den pixeln maximalt genom intensiva färgväxlingar.

Ja precis. Prova UDPixel för detta. http://udpix.free.fr/index.php?p=about

Vet inte om det funkar med Windows 8 men testa.

Permalänk
Medlem

Yes, har provat massera, knacka och så har jag kört detta m.m. http://flexcode.org/lcd.html

Men änsålänge ingen förändring

Permalänk
Medlem

Den såg vettig ut. Har det inte löst sig till imorgonbitti, är pixeln nog körd.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Har kört blinkprogrammet i flera timmar nu i morse och ingen förändring änsålänge.

Har ytterliggare ett bekymmer med datorn, kan inte längre justera ljusstyrkan, varken med snabbknapparna eller i inställningarna.

Permalänk
Medlem

Låter skumt. Borde inte bara lägga av sådär. Testa att köra en systemåterställning till en tidigare punkt och se om det blev avhjälpt. Tror jag smällt in alla uppdateringar och det har inte lagt av (...än) För övrigt avinstallerade jag en del "smörja" och drog några upprensningar av registret och temp-filer i CCleaner.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Har kört blinkprogrammet i flera timmar nu i morse och ingen förändring änsålänge.

Har ytterliggare ett bekymmer med datorn, kan inte längre justera ljusstyrkan, varken med snabbknapparna eller i inställningarna.

Har du installerat beta rutinen till grafikkortet? Läste tidigare i tråden att det kunde påverka ljusstyrkan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjoll:

Har du installerat beta rutinen till grafikkortet? Läste tidigare i tråden att det kunde påverka ljusstyrkan

Skickades från m.sweclockers.com

Detta känns som orsaken. Samma hände för mig efter jag installerat de nya Beta drivisarna, 310.70.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjoll:

Har du installerat beta rutinen till grafikkortet? Läste tidigare i tråden att det kunde påverka ljusstyrkan

Skickades från m.sweclockers.com

aaa där har vi det!

Permalänk
Medlem

Har även för mig att de skrev att efter omstart av datorn så ställdes den "nya" ljusstyrkan in

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte Y500 nu till min tjej. Vi beställde bara för några dagar sedan men lyckligtvis ser det ut som att en är på väg nu.

Hon spelar mest WoW så tror maskinen kommer vara alldeles utmärkt för det, sen tror jag att utseendet på burken
kommer tilltala henne väldigt mycket.

Men kul att se så mycket bra feedback här ändå.

Permalänk

Hejsan allihopa jag registrerade mig precis för att efter c.a en vecka kollat denna tråden varje dag och jag udrar en del saker om lenovon
Jag har precis konsumerat två datorer en helt okej laptop och en 10 årig sken staionär. men nu har min pappa lovat mig en gaming dator som jag kan spela och gör skolarbete på. så jag skulle vara ytters tacksam om någon kunde ge mig en sammanfattning på hur den är och svara på frågorna nedan ;D Tack på förhand.
1 Hur sköter den spel ?
2 blir den lätt överhettad så man måste ha kylplatta med sig till LAN

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Hejsan allihopa jag registrerade mig precis för att efter c.a en vecka kollat denna tråden varje dag och jag udrar en del saker om lenovon
Jag har precis konsumerat två datorer en helt okej laptop och en 10 årig sken staionär. men nu har min pappa lovat mig en gaming dator som jag kan spela och gör skolarbete på. så jag skulle vara ytters tacksam om någon kunde ge mig en sammanfattning på hur den är och svara på frågorna nedan ;D Tack på förhand.
1 Hur sköter den spel ?
2 blir den lätt överhettad så man måste ha kylplatta med sig till LAN

kolla längre bak i tråden

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Skrivet av Neroscar:

Nu vet jag inte säkert, men det är väll klart det bör gå?

Vet någon förresten hur mycket minne windows 8 kräver på hårddisken ?

Jaghar kollat och det är 16GB för 32-bit versionen och för 64-bit versionen som dom säger att man får installerad på datorn är det 20GB

Permalänk

någon som håller koll på när nästa laddning kommer kanske ska skaffa en

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

någon som håller koll på när nästa laddning kommer kanske ska skaffa en

2013-01-13.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Skrivet av J.Hilleskog:

Hejsan allihopa jag registrerade mig precis för att efter c.a en vecka kollat denna tråden varje dag och jag udrar en del saker om lenovon
Jag har precis konsumerat två datorer en helt okej laptop och en 10 årig sken staionär. men nu har min pappa lovat mig en gaming dator som jag kan spela och gör skolarbete på. så jag skulle vara ytters tacksam om någon kunde ge mig en sammanfattning på hur den är och svara på frågorna nedan ;D Tack på förhand.
1 Hur sköter den spel ?
2 blir den lätt överhettad så man måste ha kylplatta med sig till LAN

1. Den sköter spel väldigt bra om spelet har SLI stöd, BF3 flyter på bra vid High settings och 1080p, Skyrim flyter på bra med allt på Ultra, blir drops till runt ~40 fps vid snö som täcker hela skärmen etc. Se till att ha nätadaptern inkopplad vid spel, annars lägger den sig i batterispar läge och det verkar inte gå att komma ur det.
2. Den har en otroligt aggressiv fläktkurva, högsta jag sett på GPUerna är 65 respektive 67, se bara till att ha ett plant underlag (bord etc). Den låter dock en hel del vid spelande. Har inte testat Furmark eller Prime95, så absoluta maxtemps kan jag inte svara på (Furmark bör ej användas på bärbara).

Slutsats så skulle jag ge datorn en 4 av 5.

+ Bra spelprestanda.
Bra byggkvalité.
Skönt tangentbord.
Bakgrundsbelysningen för tangentbordet kan stängas av. (Finns 3 lägen, av, "medel" och "hög")

- Utblås rakt åt höger där man har mus vid spelande, hur tänkte dom där?
Batteritiden, men det är förväntat p.g.a prestandan.
Ljudnivå. (dock tyst vid surf etc)
Drivrutinerna är väldigt färska för GT 650M SLI för tillfället känns det som, men det fixas nog i mån tid.

Permalänk
Medlem

borde det inte gå att köra world of tanks med 1080p med allt på max med denna dator? få bara 30fps med allt på lägsta i 1080P

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

borde det inte gå att köra world of tanks med 1080p med allt på max med denna dator? få bara 30fps med allt på lägsta i 1080P

Spelet måste stödja SLI för att det ska dra nytta av båda GPU-enheterna väll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbreeze:

Spelet måste stödja SLI för att det ska dra nytta av båda GPU-enheterna väll?

ändå ska det inte prestera sämre än en gammal amd X2 4800+ med 4gb ram och ett X1950 pro 256mb hoppas jag. där ligger jag runt 42 fps med allt på lägsta i 1080p

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

borde det inte gå att köra world of tanks med 1080p med allt på max med denna dator? få bara 30fps med allt på lägsta i 1080P

Nja, dina siffror ser ut att kunna stämma bra med verkligheten: http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic...

Verkar som att World of Tanks är tämligen krävande, eller dåligt optimerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V.V.S.:

Nja, dina siffror ser ut att kunna stämma bra med verkligheten: http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic...

Verkar som att World of Tanks är tämligen krävande, eller dåligt optimerat.

Måste vara väldigt dåligt optimerat. Installerade de nyaste drivrutinerna från nvidia. Lagga så fort jag kommer till spel menyerna.

Men company of heroes fungera utan lagg med allt på max i 1080P

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Ser nu att det bara är det ena graffikkortet som jobbar i spel . även då SLI är aktiverat :/ och inget av kortet står på physx

EDIT: löst, var tvungen att lägga till spelet i nvidia controll center, och aktivera/ deaktivera diverse funktioner, så nu ligger man runt 40 FPS med allt på high i 1080P,

dock utan AA aktiverat

VSYNC på

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

Har haft min dator ett antal veckor nu. En fråga bara, hur använder ni eran SSD-disk till datorn??

Permalänk
Skrivet av ATP-Grinolle:

Har haft min dator ett antal veckor nu. En fråga bara, hur använder ni eran SSD-disk till datorn??

Använder den som cache som den var inställd till från början. 16bg är inte tillräckligt för att lagra program på så cache är antagligen dess enda användning och den fungerar helt okej som det.

Permalänk
Skrivet av vmattsson:

Använder den som cache som den var inställd till från början. 16bg är inte tillräckligt för att lagra program på så cache är antagligen dess enda användning och den fungerar helt okej som det.

Annars så köper man till en mSATA SSD och lägger in hela operativsystemet på den. Så blir det riktig fart på den.

Permalänk
Medlem

Är grafiken snabbare på denna jämfört med GTX 660m?

Har beslutsångest mellan denna Lenovo och https://www.inet.se/produkt/1969551/asus-g55vw

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Är grafiken snabbare på denna jämfört med GTX 660m?

Har beslutsångest mellan denna Lenovo och https://www.inet.se/produkt/1969551/asus-g55vw

Dubbla 650m har ungefär samma prestanda som 670MX. Så ja, Lenovon har bättre grafik (dock bara i spel som stödjer SLI, vilket det flesta stora titlar gör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Dubbla 650m har ungefär samma prestanda som 670MX. Så ja, Lenovon har bättre grafik (dock bara i spel som stödjer SLI, vilket det flesta stora titlar gör!)

Är det möjligt att ersätta den vanliga 5400rpm disken till en 2.5" SSD?

Tänkte köra med den inbyggda 16gb msata SSDn och 1st 256gb vanlig SSD

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Är det möjligt att ersätta den vanliga 5400rpm disken till en 2.5" SSD?

Tänkte köra med den inbyggda 16gb msata SSDn och 1st 256gb vanlig SSD

Vet inte, har inte denna datorn