Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Men det skulle ju ha gått ut 14/7 ? Det var ju 6 dagar sen ?

Kör dom fortfarande det priset för att sälja ut varan eller liknande ?

Verkar som att man fortfarande kan köpa det, förmodligen säljer dem ut dessa då nya modellen kommer snart med 750m grafikkortet.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Verkar som att man fortfarande kan köpa det, förmodligen säljer dem ut dessa då nya modellen kommer snart med 750m grafikkortet.

Om erbjudandet står kvar kanske det blir ett köp.. 650 är väl ändå inte ett dåligt kort?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ygd3n:

Om erbjudandet står kvar kanske det blir ett köp.. 650 är väl ändå inte ett dåligt kort?

Jag är tyvärr inte rätt man att svara på det men jag tror inte det, nej

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Vad tror folk om denna http://www.siba.se/product/13758629/g580-i7-8gb-1tb ? Ska användas som surf och skoldator

Visa signatur

[]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceddan93:

Vad tror folk om denna http://www.siba.se/product/13758629/g580-i7-8gb-1tb ? Ska användas som surf och skoldator

Jag hade också tänkt på en g580 men den har problem med wifi http://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-3000-and-Essential/G580-Li...

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av amanito:

Jag hade också tänkt på en g580 men den har problem med wifi http://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-3000-and-Essential/G580-Li...

Det finns lösningar till det, bara att googla på det, tror inte det ska vara något större problem. Drivrutiner saknades på win8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robsch:

För att flasha moddad system- och gpubios + mjukvarutrimma 650m korten

1. Ta ned "allt-i-ett" paketet här http://www.filedropper.com/y500

2. Sätt i en USB sticka i den högra USB-porten

3. Ladda ned Rufus v1.34 http://rufus.akeo.ie/downloads/rufus_v1.3.4.exe
* Skapar en bootbar flash-sticka
* Starta .exe filen (ingen installation behövs)
* Välj filsystem "FAT32" och sätt "MBR partition scheme for BIOS or UEFI computers"
* Välj att skapa för "MS-DOS" (inga externa imagefiler eller liknande behövs)

4. När Rufus är klar, packa upp filen "Y500.zip" till rotkatalogen på stickan

5. Läs nu vidare i textfilen "\Y500\readme_guide.txt" och följ steg-för-steg

En notis. När allt är klart, glöm inte ändra tillbaka från "legacy" till "UEFI" i boot-inställningen i BIOS.

Fråga om det är något. ALLT fixande med detta sker på EGEN RISK.

Hej, kunde ej ladda ner detta paket, måste man ha inlogg?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna ladda ner alla filer som behövs för y500 bios mod 2.04 med sli 650gt detta gäller dem som har tillgång till techinferno forum. Man behöver tydligen ha några godkända poster för att man ska kunna ladda ner och admin måste godkänna det. Jag har skrivit några för flera dagar sedan men admin verkar inte ha godkänt dem än.

Finns det ingen som har tillgång till tech-inferno? Skulle behöva alla filer och verktyg för att uppgradera bios.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Har nu lagt in en 250gb Msata och fört över windows 8 från min gamla hårddisk till den. Jäklar vilken skillnad det blev, allting öppnas sjuksnabbt, spelen laddas också mycket snabbt. I Windows index får jag nu 8.1 på hårddisken

Så ni som har denna laptop borde verkligen satsa på en msata, den var lite dyr men jag är mycket nöjd

Permalänk
Medlem

Har någon testat beställa sin Y500 ifrån Tyskland?
Ser ut att ligga på ~7700:- istället för ~10 000:- här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sigata:

Nu har Komplett kommit med ett preliminärt datum för 750m SLI versionen, utmärkt :>

Vilket datum är detta måntro?

Permalänk
Medlem

Vem av er har bytt ut Wireless korten och vilka kort har ni använt? Vill gärna byta ut den då den är kass som kommer med och vill ha bättre hastigheter. Och ja jag vet att man måste köra bios som tillåter alla kort

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har dragit upp ett Y500 paket igen: http://www.filedropper.com/y500v3

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att batteriet ligger och tjuvdrar när den ska vara avstängd?
På 15-20timmar så drar den 50% och det låter väl jävligt skumt?! Mvh

Permalänk
Medlem

japp samma sak hos mig, batteriet tar slut snabbt.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Hur varm blir y510p under spelande etc?

Permalänk

Tjena!
Min Y500 vill inte längre duplicera bildskärmen när jag kopplar in en extern bildskärm (eller TV i detta fallet). Brukar koppla in datorn via hdmi på kvällarna och kolla på netflix, HBO etc. Min TV visar endast 720p så jag tappar lite bild när datorn skickar 1080P, ex hörnen på webfönster, vissa videospelarkontroller som ligger långt ner i hörnen etc. Det har alltid fungerat utmärkt tidigare, både på min monitor och på Tvn men igår när jag skulle kolla så dog laptopens bildskärm när den kände av TVn och det funkar helt enkelt inte längre att duplicera bildskärmen. Jag ändrar inställningarna i den menyn som kommer fram när man drar musen till höger, går till enheter, andra bildskärm och klickar på duplicera bildskärm men det går inte. Om jag gör inställningen duplicera och sedan kopplar in hdmi så går bilden över till TVn och laptopens skärm dör, sedan när jag drar ut hdmi ärinställningen på endast datorskärm igen. Det funkade för två dagar sedan, laptopen har stått orörd, avstängd och helt plötsligt kan den inte duplicera? Någon som vet vad det kan vara och hur man fixar det?

Edit; var inne i nvidias kontrollpanel nu och lyckades hitta "klona skärm" och det fungerar.
Det känns som det var innan men är det rätt? Har inte varit inne i de inställningarna och ändrat tidigare faktum är ju att datorn varit avstängd. Kan det ändra sig "av sig själv"? Ja det låter tard men vad ska man tro?

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Tjena!+
Min Y500 vill inte längre duplicera bildskärmen när jag kopplar in en extern bildskärm (eller TV i detta fallet). Brukar koppla in datorn via hdmi på kvällarna och kolla på netflix, HBO etc. Min TV visar endast 720p så jag tappar lite bild när datorn skickar 1080P, ex hörnen på webfönster, vissa videospelarkontroller som ligger långt ner i hörnen etc. Det har alltid fungerat utmärkt tidigare, både på min monitor och på Tvn men igår när jag skulle kolla så dog laptopens bildskärm när den kände av TVn och det funkar helt enkelt inte längre att duplicera bildskärmen. Jag ändrar inställningarna i den menyn som kommer fram när man drar musen till höger, går till enheter, andra bildskärm och klickar på duplicera bildskärm men det går inte. Om jag gör inställningen duplicera och sedan kopplar in hdmi så går bilden över till TVn och laptopens skärm dör, sedan när jag drar ut hdmi ärinställningen på endast datorskärm igen. Det funkade för två dagar sedan, lapopen har stått orörd, avstängd och helt plötsligt kan den inte duplicera? Någon som vet vad det kan vara och hur man fixar det?

Har du provat att trycka in Fn+F2 eller F3 (knappen med bildskärmsymboler) knapparna som brukar växla bildskärmarna ?

Sen kan du gå in och skala bilden i Nvidia kontrollpanel för att få ut hela bilden på tvn.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Har du provat att trycka in Fn+F2 eller F3 (knappen med bildskärmsymboler) knapparna som brukar växla bildskärmarna ?

Ja, de är som en genväg till den menyn jag snacka om. Funkade inte med dem heller men jag har löst det nu tror jag. Blir inte klok på datorer. Tack för snabbt svar.

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Ja, de är som en genväg till den menyn jag snacka om. Funkade inte med dem heller men jag har löst det nu tror jag. Blir inte klok på datorer. Tack för snabbt svar.

Editerade mitt tidigare inlägg om skalning för att få rätt bildformat som du kan testa.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Editerade mitt tidigare inlägg om skalning för att få rätt bildformat som du kan testa.

Tack ska testa!

Permalänk
Medlem

Hej. Någon som har tips på ett billigt tyg -case/sleeve som passar y500? Stilrent ska drt vara.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Red Beaver:

Hej. Någon som har tips på ett billigt tyg -case/sleeve som passar y500? Stilrent ska drt vara.

Nu vet jag inte vad du anser som billigt men kan ändå rekommendera Wenger Legacy sleeve 16". Den finns på clasohlson för 299kr.
Har haft ett sånt till min tidigare dator och det verkligen bra kvalitet, stilrent också den enda som finns är det lilla wenger märket.
Inuti så är materialet typ "bubbligt" och ska på något sätt ta emot stötar bra, har själv tappat datorn när den låg i sleeven och det var ingen fara alls. Ska själv dra och köpa en till min dator nu.

Permalänk
Avstängd

Själv är jag ute efter en bra kylare till min y510p, vill helst att man skall kunna ställa upp det som i ett ställ så det hamnar mer närmare i höjd med den externa skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altec:

Någon som har problem med att batteriet ligger och tjuvdrar när den ska vara avstängd?
På 15-20timmar så drar den 50% och det låter väl jävligt skumt?! Mvh

Nu har problemet tagit en annorlunda vändning, det är fortfarande som så att batteriet drar ström, men när jag inte har strömkabeln inkopplad så laddas batteriet ur sakta men säkert, och nu när jag satte in strömkabeln i kontakten igen så står det att den är ansluten men att den laddas inte??!
Hur gör jag för att han ska laddas upp igen då?

Mvh

Permalänk
Medlem

Dra ut kabeln och stoppa in den igen annars starta om datorn

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ny till tråden, med två frågor:

Hur är byggkvaliteten på Lenovos laptops? Bra, dålig, varierar?

Hur är kylningen? Ljud stör mig inte så mycket, vill bara att grejerna ska hålla en acceptabel temperatur. Det alternativ jag lutar mest åt just nu är en Y510, känns som att 1000kr mer är värt pengarna mot Y500...

Visa signatur

Intel Core i7 920 @ 2.66Ghz | EVGA X58 SLI LE | 6x Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600Mhz 1Gb | 2x Saphire Radeon HD4870 1GB GDDR5 Vapor-X Edition (Crossfire) | OCZ Agility Series 60Gb | 2x Western Digital Velociraptor 150Gb | Western Digital Caviar Black 500Gb | Samsung SH-S223L/BEBE | Corsair HX 750W PSU | Silverstone Fortress FT01B

Permalänk
Skrivet av Notosai:

Ny till tråden, med två frågor:

Hur är byggkvaliteten på Lenovos laptops? Bra, dålig, varierar?

Hur är kylningen? Ljud stör mig inte så mycket, vill bara att grejerna ska hålla en acceptabel temperatur. Det alternativ jag lutar mest åt just nu är en Y510, känns som att 1000kr mer är värt pengarna mot Y500...

Byggkvalitén är helt okej på lenovos datorer. Du får det du betalar för helt enkelt. De äger ju gamla IBM ThinkPad vilket är väl de datorer med bäst byggkvalité i världen så erfarenhet har dem.

Kylningen på y500 är otroligt bra i sett med dess storlek. Däremot är det fortfarande inga höjdar temperaturer. De ligger runt 55-70 grader på grafikkorten och 70-80grader på processorn under hög användning. Under lätt användning ligger dem runt 40grader.

Kylningen i y510p verkar däremot vara aningen sämre. Enligt notebookchecks recension ligger processor och grafikkort på 90grader under hög användning. Vid stresstest blir den så varm att processorn måste klocka ner sig till 800mhz.

Skulle fortfarande tro att y510p är ett bättre altenativ om nu lenovo fixar processor problemen. Likt att inte y500's grafikkort klarar dynamisk överklockning fast dem ska det (fixades aldrig), fungerar inte den dynamiska överklockningen på y510p's processor och du får endast ut 2.4ghz från den som max. Detta leder till att processorkraftiga spel kör sämre på y510p än y500. Om inte de fixar detta är jag osäker om y510p verkligen är värd pengarna då grafikkorten flaskas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toptre:

Nu vet jag inte vad du anser som billigt men kan ändå rekommendera Wenger Legacy sleeve 16". Den finns på clasohlson för 299kr.
Har haft ett sånt till min tidigare dator och det verkligen bra kvalitet, stilrent också den enda som finns är det lilla wenger märket.
Inuti så är materialet typ "bubbligt" och ska på något sätt ta emot stötar bra, har själv tappat datorn när den låg i sleeven och det var ingen fara alls. Ska själv dra och köpa en till min dator nu.

Har den bra passform till Y500? Den får inte vara mycket större än själva datorn för då får den inte plats i väskan.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB