Call of Duty: Black Ops II Total FLOPP

Permalänk
Skrivet av Uvania:

håller med men LAN? really? känns lite gammaldags i dagens samhälle och speciellt i sverige där det finns bredband överallt i princip

Nej bara nej, det där sa du inte. LAN är verkligen inte gammaldags, nu menar jag inte att lana utom supporten till det.

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem

På tal om noll&inget

Nån hära som kör SLI & spelar de ?

för mig så används bara ett grafikkort,
de roliga är att när man är i menyn / när den laddar en karta så använder den båda korten, men så fort ja kommer in i spelet så går andra kortet ner i 300mhz & vilar som en boZZ :S

inte nu för att man kanske behöver de med tanke på att ja har stadiga 120fps maxat, men bara kul att veta om andra har samma problem

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem

Spelet funkar inte riktigt 100 när det släpps och folk spammar sönder hela steam forumet. Man skulle kunna tro att folk som köper cod serien gör det för första gången. Det är samma visa vart år.

Och det som stör mig mest är att folk som inte få spelet att fungera på datorn springer iväg och köper en kopia till någon av konsolerna.

Permalänk

Det vore kul om folk kunde utveckla varför spelet suger istället för att skriva något i stil med "sämsta skiten jag köpt".

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

De släpper samma spel varje år och det mest sorgliga är att folk köper skiten.

True story...

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Är det inte härligt när en tråd skapas och man ska prata om ett spel. Det kommer sågningar från folk som aldrig har spelat spelet, det kommer sågningar från folk som aldrig kommer att spela spelet. Vi har fått in en jämförelse med BF3.... Vi fick t.o.m med in Apple och deras iphone i det här. Vad ligger nivån på?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Har kört lite Campaign och Zombies än så länge och kan säga att det är riktigt bra! Under den korta tid jag suttit med det får jag känslan av att det är det mest genomarbetade CoD-spelet hittills. Sen har Treyarch även gjort en ansiktslyftning på grafiken!

Det enda negativa jag kan säga just nu är att Zombieläget känns lite rörigt. Men jag tycker ändå att det är ett solklart köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-black-ops-ii

Är det så dåligt?. Alla varningsklockor ringer ju med tanke på hur dåligt MW3 var. Önskar att jag aldrig hade köpt det. På UK Game stats kan man även se att ingen spelar MW3 längre och BF3 är ungefär 8 gånger så stort spelar mässigt. Vad tycker ni som hämtat ut era BOII´s?

Citat:

Metacritic användarbetyg 0/0

I'm too lazy to even download the game and that would give her the money for it of course tin ... 1) Graphics in 2007 (2012 crying). 2) no destruction. 3) Flora stachichna. 4) The sound unreal. 5) Multiplayer captain slag which I do not understand how you have not tired of it. In general, I'm shocked how many sick people! and most importantly that each year sell more and more, people videm degrade. Collapse

Vänta med och dra slutsatser tills den sidan som du gillar kommer med en recension istället. Men det är väl ingen högodsare om vad innehållet i spelet kommer vara

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av Juicis:

Är det inte härligt när en tråd skapas och man ska prata om ett spel. Det kommer sågningar från folk som aldrig har spelat spelet, det kommer sågningar från folk som aldrig kommer att spela spelet. Vi har fått in en jämförelse med BF3.... Vi fick t.o.m med in Apple och deras iphone i det här. Vad ligger nivån på?

va

Tekniskt sett har jag spelat det, då jag faktiskt äger MW2 och Black Ops (inte spelat de så mycket då det är kasst). Jag vet mycket väl att det är samma spel, bara att de adderat en tvåa nu i stället efter Black Ops och säljer på det. Mitt hjärta gör ont när jag ser hur CoD alltid blir en #1 top seller varje år då det i praktiken är samma spel på samma gamla spelmotor.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

va

Tekniskt sett har jag spelat det, då jag faktiskt äger MW2 och Black Ops (inte spelat de så mycket då det är kasst). Jag vet mycket väl att det är samma spel, bara att de adderat en tvåa nu i stället efter Black Ops och säljer på det. Mitt hjärta gör ont när jag ser hur CoD alltid blir en #1 top seller varje år då det i praktiken är samma spel på samma gamla spelmotor.

Påläst ser ja? Frostbite motorn är ju oxå samma gamla motorn fast de adderat en 2 nu istället...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

va

Tekniskt sett har jag spelat det, då jag faktiskt äger MW2 och Black Ops (inte spelat de så mycket då det är kasst). Jag vet mycket väl att det är samma spel, bara att de adderat en tvåa nu i stället efter Black Ops och säljer på det. Mitt hjärta gör ont när jag ser hur CoD alltid blir en #1 top seller varje år då det i praktiken är samma spel på samma gamla spelmotor.

Meh... hur kan man resonera så? Du behöver aldrig se en Bond film igen för tekniskt sett så har du redan sett den. Eller nån annan film för den delen för du har ju sett film förut.
Har också MW2, MW3, BO1 OCH BF3, inte går jag o säger att jag har "tekniskt sett" spelat dem och behöver inte spela några mer uppföljare.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Skrivet av Juicis:

Meh... hur kan man resonera så? Du behöver aldrig se en Bond film igen för tekniskt sett så har du redan sett den. Eller nån annan film för den delen för du har ju sett film förut.
Har också MW2, MW3, BO1 OCH BF3, inte går jag o säger att jag har "tekniskt sett" spelat dem och behöver inte spela några mer uppföljare.

Jag resonerar så för att det är så. Ditt resonemang förstår jag dock inte, varför jämför du filmer med spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

Jag resonerar så för att det är så. Ditt resonemang förstår jag dock inte, varför jämför du filmer med spel?

För ditt resonemang var lika korkat

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Hmm.. :-)

Skrivet av Extrapaj:

Med tanke på att dom bara gör spelen för att tjäna pengar så är det inte så konstigt.

finns det några företag som gör spel som inte gör det för pengarnas skull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

De släpper samma spel varje år och det mest sorgliga är att folk köper skiten.

Jag kommer att köpa det nu. Är hur trött som helst på BF3...
Det som gör mig trött på Bf3 är främst att M16A3 är överlägset alla andra vapen, och armored kill floppade helt...

Permalänk
Skrivet av Juicis:

För ditt resonemang var lika korkat

Go ahead, spendera, eller nej, slösa pengar på ett spel som du redan köpt förra året.

Permalänk
Skrivet av ltd74:

finns det några företag som gör spel som inte gör det för pengarnas skull?

Svårt att veta, men de flesta försöker, och lyckas, i så fall dölja det mycket bättre

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

De släpper samma spel varje år och det mest sorgliga är att folk köper skiten.

Dåligt argument.

Varje gång det kommer en ny WoW-expansion börjar flera miljoner spela igen.

Det är flera miljoner som spelar HoN/DotA2/LoL m.flera även att de alla är mer eller mindre kopia av DotA1.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ltd74:

finns det några företag som gör spel som inte gör det för pengarnas skull?

Alla gör det väl delvis för pengarnas skull, men vissa gör det nog för att de vill göra spel, exempelvis Torn Banner, Uber Entertainment etc.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Inför varje stort spelsläpp måste någon posta FAIL/TOTAL FLOPP/LULZ. Varför? Är det för att personen i fråga ska känna sig smart eller enbart för att få uppmärksamhet. Jag förstår verkligen inte. Det känns så otroligt...dumt,
COD serien säljer bra. Varför ska ett företag ändra på ett vinnande koncept?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ltd74:

finns det några företag som gör spel som inte gör det för pengarnas skull?

Vissa företag försöker ju faktiskt göra bra spel istället för att göra ett spel en gång i halvåret och försöka håva in så mycket pengar det bara går. Lite apple style, släpper samma skit med små förändringar så folk köper det bara för att det är nytt istället för att det är bra eller nåt dom behöver.

Permalänk
Skrivet av AntonAn:

Jag kommer att köpa det nu. Är hur trött som helst på BF3...
Det som gör mig trött på Bf3 är främst att M16A3 är överlägset alla andra vapen, och armored kill floppade helt...

Vänta tills MoH Warfighter blir patchat lite istället, eller skaffa det direkt. Du kan inte ha spelat BF3 på ett tag om du fortfarande tror M16A3 är bäst, M416 är helt klart den nya M16A3, till och med lägre rekyl än vad M16A3 hade förut, bara att den har lite lägre fire rate.

Rekommenderar MoH:W om du vill ha ett spel som känns lite nytt, där du faktiskt måste lära dig att skjuta på nytt, istället för att fortsätta som i BF3 och CoD där rekylen inte är mycket att tala om, och man inte behöver skjuta i salvor alls, och man kan hoppa mellan spelen utan några problem

Rätt hög inlärningskurva dock, så de första timmarna kommer säkert kännas som pest, sen när man fått lite koll på det blir det riktigt kul.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

någon som har koll ifall möjligheterna finns att tweaka spelet som i cod4? dvs bort med allt lull lull, och ifall det har klassisk server lista och inte xbox lobby systemet som infördes med mw2?

Permalänk
Medlem

Verkar som EA och Activision samarbetar. Här är deras senast kampanj. Köp två spel, men betala för ett.

http://www.gameranx.com/updates/id/10700/article/black-ops-2-pc-disc-2-is-apparently-mass-effect-2-m

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag blev lite besviken, kanske blir det lite bättre efter några patcher osv, men just nu ger jag Bo 2 6/10.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Jag litar mer på Gametrailers betyg:

Story 9.2
Design 9.7
Gameplay 9.3
Presentation 9.1

Overall 9.4

http://www.gametrailers.com/reviews/rg4wek/call-of-duty--blac...

Dold text

FÖr activision har ju inte alls pengar för att muta dem...

Permalänk

Tycker CoD: Back ops II var skit bra

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Skulle fortfarande ge diablo 3 3/10 idag, mycket tack vare att det inte finns LAN eller riktig singelplayer, och den saknar samma dragningskraft som D2.
Men det är såklart individuellt Måste dock erkänna att hardcore faktiskt blev rätt roligt med ML-10.

Det är inte individuellt. D3 är helt klart årtiondets mest överhypade nerdummade skitspel! Skulle man ta bort pay 2 win auction house och loot systemet så skulle det inte finnas något av värde kvar i spelet.
Kontrollerna, spel mekaniken, storyn, klasserna och karaktärerna är så dåligt gjorda att det finns många andra diablokloner som gjort det mycket bättre.

Activision Blizzard kan ta sina Call of Duty, Diablo och Starcraft och köra upp den där solen aldrig skiner! Aldrig mer att jag köper ett spel av dom.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är inte individuellt. D3 är helt klart årtiondets mest överhypade nerdummade skitspel! Skulle man ta bort pay 2 win auction house och loot systemet så skulle det inte finnas något av värde kvar i spelet.
Kontrollerna, spel mekaniken, storyn, klasserna och karaktärerna är så dåligt gjorda att det finns många andra diablokloner som gjort det mycket bättre.

Activision Blizzard kan ta sina Call of Duty, Diablo och Starcraft och köra upp den där solen aldrig skiner! Aldrig mer att jag köper ett spel av dom.

Vad har du då kvar att spela på PC?