LG premiärvisar Nexus 4 i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Har du sett en SGS3 tappats i backen på ett normalt sätt så som telefoner verkligen tappas och inga YouTube klipp vs en iPhone? Att glaset går sönder är helt beroende på hur den landar och vart stöten tar, SGS3 är mycket ömtåligare på det planet

Skickades från m.sweclockers.com

Har ägt många telefoner, med alla dess olika tillverkningssätt.
Vist beror fallet mycket på hur telefonen kommer hålla men av alla telefoner jag haft har Samsung S2/S3 och LG Optimus 2x varit dom som tålat mest stryk.
Och då menar jag inte vanligt småtapp ibland, jag är inte aktsam om min grejer och varje telefon har nog varit med om fall över 1m kring 100 gånger. Och på alla dess olika underlag som finns.
Även Nexus 7:an har tålt väldigt mycket stryk både från mig och min 1,5åriga dotter.
Telefoner med Alu/Titan hölje har för mig bucklats en hel del och passformen blivit dålig rätt omgående.
Plast är flexiblare, lättare och billigare. Så jag föredar fortfarande plast då dess metall motsvarighet inte känns speciellt mycket bättre och i slutändad är kvalitetsmässigt sämre.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Hade jag varit ute efter ny teflon i dagsläget så hade det varit ett enkelt val: köpa!

Men SGS 2 duger fortfarande gott.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Blir definitivt en sådan för att ersätta min SGS2 Får sälja av luren, betala av abonnemanget och sedan teckna ett nytt. Halebop rubbet + denna mobil blir 345:- i månaden. Comviq har också bra erbjudande, men jag tror mer på Halebop efter Telia.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Så glasbaksida är helt plötsligt bra då det är Android??

Är väl inte så svårt på en så orobust plastbit

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske för att den kan ta foton som man kan titta runt i? Glasbaksida är föresten fortfarande korkat, men i det här fallet väger det fort upp.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

16GB, nej då är jag mer nöjd med min s3'a med ett sd kort på 64GB för totalt 80GB minne (64+16), det är liiite mer det!

Kostnaden man behöver lägga ut för extern lagring är dessutom långt ifrån oskälig och blir bara billigare med tiden!
Ett 64GB minneskort får man idagsläget för under 500:- så prioriterar man minne kan man har ett stort sådant till rimlig peng utan att för den delen behöva punga ut 2000:- spänn eller dylikt (som är fallet med iphone om man vill få 48GB extra, dvs 64 istället för 16GB, sjukt...)

Slutsats: att ej ha minneskortplats är bara dumt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Blir definitivt en sådan för att ersätta min SGS2 Får sälja av luren, betala av abonnemanget och sedan teckna ett nytt. Halebop rubbet + denna mobil blir 345:- i månaden. Comviq har också bra erbjudande, men jag tror mer på Halebop efter Telia.

Har svårt att förstå hur man fortfarande inte kan vara nöjd med SGS2. Speciellt när officiell JB release ligger runt hörnet. Men håller man inte på och rootar sin telefon och lägger in custom rom kan jag förstå att man vill ha en Nexus4. Eller att man verkligen känner att man behöver det nyaste. Är den så pass mycket bättre än SGS2, troligtvis inte.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Citat:

Rekommenderade pris är enligt företaget 4 990 kronor inklusive moms för modellen med 16 GB lagringsutrymme, vilket till viss del kan jämföras med 349 Euro för samma telefon genom Google Play i Tyskland.

Hur jämför man €349 med 4990kr?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av znarkus-o:

Hur jämför man €349 med 4990kr?

Inget som tittat på prisjakt länken?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1484309

Den finns redan listad hos flera återförsäljare för 4600kr.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

hade nog varit lockande med en import av denna lur, men glasbaksida? usch, nej tack.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Den kostar 3000 kr (inkl svensk moms) om man bor i USA, ungefär det samma i UK och Tyskland. Här i sketna Sverige 4600 (från respektabel butik). Nä tack LG! Snacka om att känna sig lurad. Då köper jag hellre en S3:a.

Blir svårt att importera om man inte känner någon som man litar på i något land där man kan köpa den från Google Play. Vad jag vet säljs den inte, i sådana länder, på annat sätt (till bra pris).

Permalänk
Medlem
Skrivet av znarkus-o:

Hur jämför man €349 med 4990kr?

Jämför? Leta upp vad kursen för Euro är och gånga det med 349 så har du ditt svar?

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

bra hårdvara,synd att den ej är 4G,då går det bort direkt för mig!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Har du sett en SGS3 tappats i backen på ett normalt sätt så som telefoner verkligen tappas och inga YouTube klipp vs en iPhone? Att glaset går sönder är helt beroende på hur den landar och vart stöten tar, SGS3 är mycket ömtåligare på det planet

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har sett väldigt många spräckta iphones, både bak- och framsida. Däremot har jag aldrig sett en spräckt Galaxy-telefon. Och som säljare i mobilbutik ser jag många telefoner Men det säger sig självt att plast klarar smällar bättre än glas.

Permalänk
Sötast

La just min beställning på https://www.handyshop.de/
3 719 KR draget från banken för 16GB

Permalänk
Medlem

Hur gör man om man vill hålla på med luren medan den laddar och ändå kunna hålla den i handen?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur gör man om man vill hålla på med luren medan den laddar och ändå kunna hålla den i handen?

Då laddar man med en vanlig kabel?

Permalänk
Medlem

Lumia 920 lockar klart mer än denna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Denna lockar klart mer än Lumia 920!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Mjukvaran får vi nog skylla på Google här iaf. De behöver inte försöka sälja filmer och böcker i enbart de 50 staterna och distriktet Columbia. Du har inte ens Googles filmtjänst i Puerto Rico som tillhör staterna. Rebrandandet av Android Market slår inte så bra när de flesta territorier bara har program-delen. Inte musik, film och bokbutikerna. Att ha massor appar och tjänster som bara fungerar i USA eller enstaka länder känns lite fel på något som ska vara rent från bloatware.

Det är sådant som måste rensas bort från avbilderna/uppdateringarna de skickar ut till svenska användare OTA. De borde istället installera dessa via Play Store för användarna som kan använda dessa istället för att försöka baka in grejerna. Det är lite väl amerikacentrerat också. Apple tjänster fungerar iaf delvis i stora delar av världen.

Fast som svensk eller världsmedborgare rent allmänt är det appar/hacka in Flash Player för att använda andra tjänster som gäller.

Att det kostar något mer kan man ta, men är det krångligt och dyrt så köper man ju hellre en egen-brandad enhet från tillverkarna. LG vill säkert sälja Optimus G, men de tjänar ju pengar vilket som och förstärker bara deras varumärke om de säljer grejer som fungerar bra. Att de enbart säljer 16GB versionen för Norden betyder ju färre skus, så de borde kunna ha ett hyfsat pris om de vill.

Permalänk

Köper den för 2395kr eftersom det är det som den ska kosta.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ignostic:

Lumia 920 lockar klart mer än denna

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan inte se fördelarna som Lumian har över denna, Nexus 4 har väl vassare hårdvara, skulle isåfall vara att man är helt tokig i WP8.
Ett operativsystem som inte ens är släppt än....

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så glasbaksida är helt plötsligt bra då det är Android??

Är väl inte så svårt på en så orobust plastbit

Skickades från m.sweclockers.com

De är då bara Nokias mobiler som klarar allt tappande och bankande som en del gör nu.
Frågan är: hur är det möjligt att tappa en mobil minst 1 gång varje dag!?

Permalänk
Medlem

Känns prisvärd för 349 Euro, är lite drygt 3100kr vilket känns bra. Iofs lite högre moms i Sverige men under 3500kr borde den kosta. Trevligt med ren Android och förhoppningsvis snabba uppdateringar. Dock är den nog lite i största laget för min del då jag föredrar formatet på telefoner med drygt 4" skärm.

Eller så får man göra som kollegan och springa runt med Note 2...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Köper den för 2395kr eftersom det är det som den ska kosta.

Fast det är utan moms, man anger alltid amerikanska priser utan moms eftersom att det skiljer sig mellan olika delstater.
Jag håller dock med dig lite, vi borde få samma pris som i Tyskland, vilket är ungefär 3000kr för 16GB versionen. (Med tysk moms inkluderad, som nästan motsvarar svensk moms.)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frodda:

Jämför? Leta upp vad kursen för Euro är och gånga det med 349 så har du ditt svar?

Knappast! Kursen är inte på över 10 kr för 1 euro. kolla in valutaomvandlaren hos tex forex så får du se. summan blir ca 3100kr vilket innebär att man skor sig på oss i sverige av någon konstig anledning. Skulle rekommendera att köpa den via nätet inom EU om de svenska butikerna inte sänker priset...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Köper den för 2395kr eftersom det är det som den ska kosta.

Jaså? Har dom hämtlager på google store helt plötsligt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Har du sett en SGS3 tappats i backen på ett normalt sätt så som telefoner verkligen tappas och inga YouTube klipp vs en iPhone? Att glaset går sönder är helt beroende på hur den landar och vart stöten tar, SGS3 är mycket ömtåligare på det planet

Skickades från m.sweclockers.com

Skitsnack. Brorsans har haft tre iphones.. och alla har spruckit.. En pga. kylan och två pga. att de fallit i backen. Samtidigt är min SGS2 nästan i nyskick trots över ett år av användande.. Har fått sig en liten stöt i hörnet men det är allt. Brorsans tjej har en SGS3 och den har fallit i marken ett antal gånger. Fungerar felfritt medan brorsans hänger sig och har sig.

Skrivet av Frodda:

Jämför? Leta upp vad kursen för Euro är och gånga det med 349 så har du ditt svar?

Ta och ta en titt själv? Euron ligger på 8,60 skr. Den har inte varit över 10 kronor på över 3 år..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Oh nej, den är fyrkantig. Nu kommer apple stämma dom.

Permalänk
Skrivet av guos89:

16GB, nej då är jag mer nöjd med min s3'a med ett sd kort på 64GB för totalt 80GB minne (64+16), det är liiite mer det!

Kostnaden man behöver lägga ut för extern lagring är dessutom långt ifrån oskälig och blir bara billigare med tiden!
Ett 64GB minneskort får man idagsläget för under 500:- så prioriterar man minne kan man har ett stort sådant till rimlig peng utan att för den delen behöva punga ut 2000:- spänn eller dylikt (som är fallet med iphone om man vill få 48GB extra, dvs 64 istället för 16GB, sjukt...)

Slutsats: att ej ha minneskortplats är bara dumt!

Haller med, aldrig forstot varfor dem tar bort den moligheten, kor sjalv med 128gb - dem 16 I po min Note

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Allexz:

La just min beställning på https://www.handyshop.de/
3 719 KR draget från banken för 16GB

Den är på tyska och min tyska är inte så bra.

Finns den i lager och hur funkar de att skicka med dhl etc? säkert?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"