Cooler Master släpper HAF XB – liggande ATX-chassi för högt luftflöde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandsu:

Bara jag som tänker typ fyttlåda? ;P

Lådan saknar Chiquita-logon på sig för att få tankarna på det

Ot:
Ser precis lika cyborg ut som alla andra i det här lägret med plastfront

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

ser ut som en förvuxen original xbox

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Fulsnyggt! Synd på fönstret i ovansidan bara, jag gillar inte fönster. Är det bärhandtag på sidorna? Det är ju en praktisk finess i så fall för jag har ofta svårt att f grepp om datorlådan när den ska flyttas. Typ som en gammaldags drickaback. Men håller med om att det är för få hårddiskplatser.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ronnylov:

Fulsnyggt! Synd på fönstret i ovansidan bara, jag gillar inte fönster. Är det bärhandtag på sidorna? Det är ju en praktisk finess i så fall för jag har ofta svårt att f grepp om datorlådan när den ska flyttas. Typ som en gammaldags drickaback. Men håller med om att det är för få hårddiskplatser.

Exakt. Ett HAF X på en 30 kg är tamefan ett helt projektarbete att flytta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

*klickar på nyheten*
*ser bild*

- En videobandspelare?

Permalänk

Grr! Sexigt ju!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johan_Carlsson71:

Fick en idé om en HTPC/LAN-dator...

var en grotesk htpc isf

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Skippa 5.25" platserna och in med 6x 2.5" eller 6x 3,5" Hotswap i fronten istället, så hade det varit något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

minichassi? det här var då allt annat än ett litet chassi med måtten 442*330*423cm.

Absolut, snarare friggebod.
(förlåt, kunde inte låta bli )

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Avstängd

Jag vill ha mina chassin som jag vill ha mina brudar, kurviga Slå det argumentet om ni kan FD fans

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Jag tyckte inte de såg så bra ut ståendes, och detta... ack o ve

Permalänk

Tyckte det såg helt okej ut, med en bra kylförmåga. För den som vill se en review på chassit, finns det på youtube, dock endast en video är tillgänglig ännu http://www.youtube.com/watch?v=BVMkGv1uXTE&feature=g-all-u

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

Välkommen till 2012

Där alla har något att klaga på
Jag dömer det först när jag ser en mer detaljerad recension samt fler bilder. Än så länge ser det någorlunda intressant ut och kanske kan leverera bättre än va man tror!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Varför kan inte Cooler Master släppa fler chassin baserade på ATCS designen? Så jäkla trött på deras plastiga haf serie.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk

Jag vill ha ett EATXchassi på 33x33x25cm typ Jag kan bygga ett, men det blir så fult att göra det för hand av spånskiva.

Annars ett trevligt chassi för alla som vill ha ATX i kubformat, men enligt mig är det något för stort. Vore det mindre hade jag köpt omedelbart samt ljudisolerat.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Gillar att det kommer såna här chassin, något som sticker ut lite, konceptet är coolt men måste tyvärr säga att chassit i sig är väldigt fult. Gäller hela HAF serien..

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk

fräsig låda. hade varit kul att se en recension av Jonas von skägg

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Blev långt ifrån förälskad i utseendet, men vill ändå ha det. Jag förvirrar mig själv. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Inget fönster på ovansidan, är 200mm fläktplats.

Skrivet av Hotcpu6:

Skippa 5.25" platserna och in med 6x 2.5" eller 6x 3,5" Hotswap i fronten istället, så hade det varit något

Är två st 3,5" hotswap, går ju att stoppa i hotswap-bays i de två 5.25" platserna om man inte behöver de för DVD eller fläktkontroller.

Skrivet av ggustavsson:

Ser hemsk ut, men annars rätt ok idé, dock utsida och insida ska vara stilrent och i aluminium
inga 5,25 eller 2,5 slottar på framsidan där ska det bara finnas plats för fläktar gärna modell stora, max moderkortsstorlek mATX

Och självklart ska ju ett chassi som använder eller har plats för 80mm fläktar vara banlysta i lag

Två 80mm fläktar i bottenkammaren för att kyla 2.5" diskar, det räcker gott och väl, 120mm fläktar behövs inte för sådant.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Gillar konceptet men inte designen!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Satt faktiskt och funderade på hur en sån här lösning skulle fungera igår kväll. Men tydligen var man inte först där heller.

Permalänk
Medlem

Inte vacker men en väldigt intressant låda dock. Inte alls något jag normalt hade skaffat men den här kan kanske komma att hamna hos mej

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Jag gillar designen på mitt härligt gröna HAF X 942 Nvidia edition som man kan se i min avatar. Så jag gillar lite fräsiga chassin som står ut. Men detta chassi gillar jag inte. Tycker om den övre delen som ser ut som en högtalare, men den nedre delen förstör looken totalt. Sen så gillar jag att ha mitt chassi uppställt på skrivbordet och detta chassi passar då inte in. Så detta får tummen ner från mig!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jättesnyggt var det ju inte. Men kul idé och grundidén har ju sjuk potential för radiatorer!

Tänk två horisontella (240/360 mm) staplade på varandra i sidan med utblås och två/tre bredvid varandra i taket.

Det blir ju löjligt stort kanske. Men då får man plats med massor av hårddiskar under moderkortet till exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Hjälpsam

Måste vara en fördel med liggande moderkort för de med astunga kylare på CPUn eller grafikortet.
Inte snyggt men manligt, skulle gärna se en militärgrön variant.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

Har en svag nerv för HAF serien och jag gillade lådan starkt. Men 80 mm fläktar hör hemma tidigt 2000 tal..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Den får plats i min TV bänk så den är, perfekt för att ersätta min NZXT Rogue som är ett mATX chassi

Blir att uppgradera datorn när chassit kommer ut

Permalänk
Medlem

hmm, ser ut till att passa hyfsat in som HTPC med några Krell mono block...

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Snusfri

Ser faktiskt helt okej ut för att vara ett HAF chassi.
Det är råbarkat men ändå rätt cleant.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

Kan någon berätta för CM att deras HAF-chassin ser för jävliga ut och bara p12or köper dem?

Visa signatur

Citera!