WoW Keybindings! Numpad problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

WoW Keybindings! Numpad problem

Hej,

Jag har lite problem när jag ska binda knapparna i WoW! Har precis köpt en Logitech G600 mus med 12st knappar på sidan! Dessa 12 knappar agerar "numpad", dvs att knapp 1 på musen är numpad 1 på tangentbordet. Problemet är att jag vill kunna använda Shift och sedan klicka på musen, men med Shift nedtryckt så ändras "Layouten" på numpad och det blir "End, Inset, Del, Home, etc...".

Så min fråga är om man på något sätt kan stänga av så Shift inte ändrar knapparna?

Ett exempel:

Ctrl + NUM 1 = "Ctrl-1"
Shift + Num 1 = "Shift-End"

Kan inte riktigt förklara det på något annat sätt!

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sörberge
Registrerad
Mar 2010

Du kan inte lägga så att alla musknappar är F1-F12?

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Jo funderade på att göra det. Men det är lite krångligt om jag t.ex. inte kan använda musen hos en polare. Då kan det va gött att ha numpad.

Om det inte finns något anant att göra så får jag nog köra med det. Har försökt leta upp inställningar i Windows men hittar inget. Vill helst inte använda ett 3e parts program för att få det att funka.

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011

Jag har satt mina macron på Ctrl+F8, Ctrl+F9 och Ctrl+F10 på min mus med 5 extra knappar, sen kör jag /kb och lägger till det på de abilities jag vill i spelet.

Har samma på tangentbordets 6 macroknappar, de kör Ctrl+F1 till F6, vilket är shapeshift som default, så jag använder det mest på mina druider, men det går ju att ställa om inuti spelet som sagt.

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: AMD A10-5800k Trinity, Asrock m-ITX, SUGO SG02, Samsung EVO 850 250GB SSD