Fotoredigering på Ipad

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Fotoredigering på Ipad

Jag har en skoluppgift där jag tagit ett foto och ska sedan rita av ett mönster i ett nytt lager och sedan ta bort orginalbilden och bara ha det utritade mönstret kvar, för att sedan använda det i ett program för bildanalys. Jag har dock insett att det skulle gå lättare att rita av det på en ipad än med musen på datorn. Därav behöver jag ett program som kan göra detta på ipaden.

Jag testade först med gratisversionen av artstudio till iphone men den stödjer inte tillräckligt hög upplösning och ipaden jag har tillgänglig är min mors som hon fått genom kommunen, så jag kan inte köpa hem program, så jag behöver/söker nu alltså ett alternativ som är gratis och som kan hämta bilderna från antingen camera roll, dropbox, skydrive, box eller google drive:)

Är det någon som känner till ett sådant program? (och om jag måste leta reda på en ipad för lån av någon annan, finns det då någon betalversion att föredra framför artstudio? Är adobe photoshop bättre?)

MVH Erik

Laptop: ASUS UL30VT CPU: Intel SU7300@1,9 GHz (stock 1,3 fabriksklockad till 1,7) GPU 1: Nvidia GeForce G210m @ 750/850 (stock 606/790) GPU 2:Intel GMA X4500MHD (växlingsbar grafik) RAM: 4 GB SSD: Crucial M4 128 GB OS: Windows 8.1 PRO N med fungerande växlingsbar grafik
Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbaka