Fungerar allt som det ska i windows 8

Permalänk
Medlem

Fungerar allt som det ska i windows 8

Tjena SweC.
Har funderat på att skaffa windows 8 för jag är en av dom få som verkar gilla modern UI eller vad det heter men det jag undrar är funkar dom flesta spel,program,drivare till windows 8.

MVH//

Permalänk
Medlem

Japp. Något speciellt program du tänker på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Japp. Något speciellt program du tänker på?

tänker på specielt spel som wow,bf3 och mohw men även program som dxtory och sony vegas

Permalänk
Avstängd

jag slängde in 8an trots jag egentligen ogillar skiten.. tack vare lite mod program fick man bort metro skiten o nu funkar det helt ok..

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

jag slängde in 8an trots jag egentligen ogillar skiten.. tack vare lite mod program fick man bort metro skiten o nu funkar det helt ok..

fungerar alla program/spel du använder?

Permalänk
Avstängd

ja .. samt att typ alla drivisar finns de stöd för .. automatiskt. bara grafikdrivrutinen jag uppdaterade manuellt

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad till Windows 8-forumdelen.*

Kan passa på att nämna att för min del så var det enda som inte ville fungera från början Corsairs drivers till Vengeance 1500.
Det gick dock att lösa med efter en hel del trixande med kompatiblitetslägen och annat, och vid det här laget har de säkert fixat nya ändå.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Gjorde själv en uppgradering till Windows 8, det enda som helt inte funkade var drivrutiner till min gamingpad, Razer nostromo. Annars har det varit frid och fröjd rent funktions mässigt.

Mvh J.w

Permalänk
Medlem

Installerade windows 8 men ett litte skumt problem jag har är att jag inte ser vilka uppdateringar jag kan installera det står 13 uppdateringar tillgängliga men när jag ska titta vilka uppdateringar det är så är det helt blankt där men jag kan fortfarande installera dom.

Permalänk

E sugen på en razer nostromo gamepad men hur funkar den nu med win 8? Vad jag läst ska det ju strula lite men den infon är inte purfärsk. Nya drivers som funkar? Någon som har nostromo och w8 som kan bekräfta?

Tack!

Permalänk

Många spel och program kan komma att bugga vid nya patchningar osv, men det är sådant som kommer med ett sprillans nytt OS.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Jag har inte stött på något som inte fungerar ännu. För er som har lite strul, testa kompatibilitetsläge för windows 7 om det fungerade där.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Jag har inte stött på något som inte fungerar ännu. För er som har lite strul, testa kompatibilitetsläge för windows 7 om det fungerade där.

AMD's nya drivrutin bugga i Win 8
Crusader Kings 2 multiplayer fuckade ur när hosten körde Win 8

Det enda jag stött på hittils (utan att använda Win 8)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|