Webhallen.com i Malmö

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2010

Webhallen.com i Malmö

Webhallen butiken i Malmö så sjukt otrevlig personal som jobbar där. När man frågar om hjälp så tittar dom snett på en och tror man är dum i huvudet, och dom kan verkligen inte rekommendera nån pryl alls. Frågar man dom nåt så vet dom ingenting, och dom säger att allt är skit. Man blir bemött extremt dåligt, och deras snea jävla blickar på en får en och spy. Kan dom inte byta ut personalen på hela butiken i Malmö, eller är det bara jag som fått uppleva sjukt jävla dryg och otrevliga folk som jobbar där?

Dessutom vägrar dom visa eller öppna en vara i butiken, och det finns ingen bytesrätt fast dom lovar det innan dom säljer!

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

Först möter du en dryg frisörska som portar dig från en frisörsalong i Malmö och nu är hela Webhallens personalstyrka i Malmö otrevliga, dryga och bemöter dig dåligt.

Har du funderat på om felet kanske ligger hos dig?

|| SWECLOCKERS.COM || uberklass@sweclockers.com ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Hur har de lovat dig bytesrätt och sen nekat dig?

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2009

Tycker personalen på webhallen i Malmö är helt okej. Den unga killen med lite halvlångt hår är riktigt trevlig att prata med, han har ganska bra koll också. De andra kan vara lite korta i tonen och inte väldigt intresserade av att diskutera för och nackdelar etc, men de gör sitt jobb bra.

Jag tror Überklass är något på spåren...

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Twister86:

Webhallen butiken i Malmö så sjukt otrevlig personal som jobbar där. När man frågar om hjälp så tittar dom snett på en och tror man är dum i huvudet, och dom kan verkligen inte rekommendera nån pryl alls. Frågar man dom nåt så vet dom ingenting, och dom säger att allt är skit. Man blir bemött extremt dåligt, och deras snea jävla blickar på en får en och spy. Kan dom inte byta ut personalen på hela butiken i Malmö, eller är det bara jag som fått uppleva sjukt jävla dryg och otrevliga folk som jobbar där?

Dessutom vägrar dom visa eller öppna en vara i butiken, och det finns ingen bytesrätt fast dom lovar det innan dom säljer!

Det är bara du som är lite omtwistad

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Okt 2005

dom har varit trevliga mot mig när jag varit där och handlat

ASUS ROG Strix GL702VM| Intel® Core™ i7-6700HQ|NVIDIA GeForce GTX1060 6 GB |Samsung SSD 960 EVO 500 GB NVMe M.2|17,3 1920x1080 Gsynk skräm 75hz | DDR4 2133mhz 16 gb ram |
Razer Mamba |Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

De gångerna som jag har vart där så har de vart trevliga.

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Inget jag märkt. Har nog handlat där 50 gånger senaste åren utan några problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerberget, Skåne
Registrerad
Jul 2008

Även jag har bara blivit trevligt bemött.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skurup
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Twister86:

Tycker inte heller att de är otrevliga. Tycker likadant som en annan här att den yngre killen är mer pratsam än den andra som som säger bara hej, ok, hejdå men otrevliga är de i alla fall inte.

CPU: i7-2600K @ 3.4GHz MB: m-ATX Z77 Gigabyte G1.Sniper M3 Mem: Corsair Vengeance Low Profile 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING HDD: Samsung 840 SERIES 240 GB HDD: 2TB HDD Case: Fractal Design Arc Mini R2 PSU: CoolerMaster 620W OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

Inga problem med dem de gånger jag varit där.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

Håller med de flesta andra, aldrig upplevt problem på webhallen heller. Sannolikheten att alla man möter är idioter är ganska liten...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Mjo, Först problem med frisöern nu webhallen. Kanske du som gör något feL?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005

Jag har inte haft några problem dom gångerna jag varit där. Fick extremt bra hjälp när jag hade problem med en kaffekokare som gått sönder inom garantitiden. (Gick ut med en helt ny) . Angående kunskapen dom har vet jag dock inte lika mycket då jag brukar själv ha kollat upp exakt vad jag ska ha innan jag går dit. Men brukar oftast få trevlig helg osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Überklass:

Först möter du en dryg frisörska som portar dig från en frisörsalong i Malmö och nu är hela Webhallens personalstyrka i Malmö otrevliga, dryga och bemöter dig dåligt.

Har du funderat på om felet kanske ligger hos dig?

Gjorde min dag.. Tackar vi för!

Spelburk; CPU Intel Core i7 6700K @ Stock kyls av en Be Quiet! Dark Rock PRO 4 -|- Moderkort MSI Z170A Gaming M7 -|- Minne 16GB 4x4 Corsair LPX 2133Mhz -|- PSU Corsair RM650i -|- Boot disk Samsung 970 EVO 250GB m.2 -|- SSD 1 Samsung 850 EVO 250GB -|- SSD 2 Samsung 750 EVO 500GB -|- SSD 3 LITEONIT LGT256M6G 256GB m.2 -|- HDD WD Green 1TB -|- GPU EVGA GTX 1080 SC -|- Chassi Fractal Design Define C TG

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2009

Vem har du raggat på nu då..

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av frillan125:

Tycker personalen på webhallen i Malmö är helt okej. Den unga killen med lite halvlångt hår är riktigt trevlig att prata med, han har ganska bra koll också. De andra kan vara lite korta i tonen och inte väldigt intresserade av att diskutera för och nackdelar etc, men de gör sitt jobb bra.

Där finns en kille där som är ganska trevlig och hjälpsam , om han är den yngre vet jag inte. Jag tycker han ser äldst ut iallafall.

Hur kan det vara jag som gör fel? OM man går dit och inte säger nåt, och bara frågar en normal fråga.
Tillomed mina kompisar som följt med mig dit har reagerat på hur dåligt bemöten man blir där, man får helt annan positiv respons från t.ex om man handlar på Kjell o Co.

Leon: Lägg ner!

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Jag har alltid haft positiva erfarenheter av webhallen i malmö.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Har varit på webbhallen i Malmö ungefär 3 gånger och varje gång har dom varit trevliga och hjälpsamma.
Sist så frågade jag om headset och när jag gick in på lite djupare detaljer så var dom lite osäkra men det är inget man direkt kräver att dom ska kunna i huvudet.

EDIT: Ganska kul med den här tråden är att man ser hur många från Sweclockers som bor nära en xD

"There's no such thing as real life. Only AFK."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Finns det en Webhallen i Malmö? Så bra koll har tydligen jag...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Galactica
Registrerad
Feb 2005

Har aldrig haft problem med personalen där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Morpiha:

Har varit på webbhallen i Malmö ungefär 3 gånger och varje gång har dom varit trevliga och hjälpsamma.
Sist så frågade jag om headset och när jag gick in på lite djupare detaljer så var dom lite osäkra men det är inget man direkt kräver att dom ska kunna i huvudet.

Ja mina frågor har dom inte kunnat svara på iallafall, och om jag frågat om nån pryl eller spel så har dom sagt att den suger, det rekommenderar dom inte!
Ska inte klaga på att dom är okunniga... det är inte det jag stör mig på. Det är bara deras dåliga bemötande med snea blickar, samt att man inte får lov och byta grejer där eller se på varan i förväg.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Twister86:

Det är nog bara du. Jag har fått riktigt bra service där, allttid tillmötesgående och hjälpsamma. Hjälpt mig med returer och garantier utan krångel och konstiga frågor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Twister86:

Där finns en kille där som är ganska trevlig och hjälpsam , om han är den yngre vet jag inte. Jag tycker han ser äldst ut iallafall.

Hur kan det vara jag som gör fel? OM man går dit och inte säger nåt, och bara frågar en normal fråga.
Tillomed mina kompisar som följt med mig dit har reagerat på hur dåligt bemöten man blir där, man får helt annan positiv respons från t.ex om man handlar på Kjell o Co.

Leon: Lägg ner!

Vad är då detta för "normal" fråga?

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2010

Har varit på Webhallen i Malmö ett tjugotal gånger. Inga problem någon gång. Kan snacka spel eller vad fan som helst med personalen... Tror det är du som ser farlig ut.

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Simcon:

Finns det en Webhallen i Malmö? Så bra koll har tydligen jag...

Ligger på Djäknegatan. Man brukar kunna parkera precis runt hörnet och knata in och hämta de prylar man har bokat.
Tycker att personalen är trevlig där, har iofs inte haft några långa filosofiska diskussioner med dem, men som sagt, trevliga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Twister86:

Ja mina frågor har dom inte kunnat svara på iallafall, och om jag frågat om nån pryl eller spel så har dom sagt att den suger, det rekommenderar dom inte!
Ska inte klaga på att dom är okunniga... det är inte det jag stör mig på. Det är bara deras dåliga bemötande med snea blickar, samt att man inte får lov och byta grejer där eller se på varan i förväg.

När jag var där sist så frågade jag om headsets, ett Corsair Vengance 2000 wireless för att vara exakt. Och jag frågade lite och om hur lång batteri tid det hade osv. Sen när jag frågade om dom kunde rekommendera det så sa han bakom disken att han inte hade testat det själv och kunde därför inte säga om det är bra eller dåligt. Han nämnde också att man har öppet köp om man inte är nöjd. Så med mig har dom varit ärliga och schysta

Snea blickar har jag inte fått heller. Alltid bemöt mig med ett leende :3

"There's no such thing as real life. Only AFK."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Är du säker på att du inte åkt på nån typ av nackspärr så allt du ser är snett? Kanske därför allas blickar mot dig är "snea"?

Asus Maximus IV Gene Z77 | Intel 2500K | GTX 980 Ti 6GB + H2O | Corsair 32Gb 1600Mhz | A-Data 120gb x2 Raid0 | Temjin TJ08B-E | Corsair AX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Vilket ställe är det fel på nästa gång då?

| i7 4770k | VI Hero | 780 Classified | AX860 | XL2420T |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Jag har varit där inne och kikat en gång, ville inte ha något utan bara glo lite.
Fick ett trevligt samtal med en anställd, sen tackade jag för mig och gick till bussen