CM Storm tillkännager Quick Fire TK med mekaniska brytare

Permalänk
Medlem

Vill ha ett tangentbord som är helt svart tills man slår på bakgrundsbelysningen, så när man sitter vid burken ser man asball ut då tangenterna är helt svarta, men ändå är flickväns-vänligt då man slår på bg-belysningen. :]

Permalänk
Medlem

"Cooler Master med gamingvarumärket CM Storm presenterar ett nytt tangentbord särskilt framtaget för den som har det trångt på skrivbordet eller i väskan."

Ta bort det onödiga numpad skräpet som bara tar upp extra bredd, har inte använt det på 10 år anyway

Permalänk
Entusiast

Så vilken är målgruppen? De som älskar de sönderkomprimerade laptoptangentborden där alla knappar ligger på varandra men samtidigt vill ha mekaniska brytare? Det är ju inget man vill spela med, eller jobba med. Så vad är det kvar?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Har kört med ett Roccat Arvo i några år nu, och det har "samma" layout som det här. Har funkat bra för mig. På Arvo:t togglar man mellan numpad-läge och pil/home/end/del-läge genom en knapptryckning så man kan både äta kakan och behålla den. Tycker det här verkar schysst, fast jag skulle nog köpa en TKL nästa gång jag köper tangentbord. Sweet med bakgrundsbelysningen dock.

Permalänk
Avstängd

Vad många klagar på att det inte finns piltangenter? hur ofta används dom i spel eller surf?

Permalänk
Skrivet av huttala:

Förstår inte varför så många är anti denna layout, den har ju precis allt man behöver men med lite mer kompakt layout. Piltangenterna kommer du åt på numpaden, de är tom upplysta, sen kommer det garanterat finnas ett läge för att låsa piltangenter och FN knappen så att man slipper använda FN samtidigt för att trycka på vissa knappar.

Jag gillar verkligen denna layout rent användarmässigt, men den ser ut som stryk. Men det är ju en helt annan sak. Tycker iaf att det är kul att CM valde att producera detta tangentbord då det funnits i kina ett tag under ett annat namn.

Håller med.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Jag tycker det verkar vara ett helt ok tangentbord för dem som har lite plats.
Men om man har lite plats köper man vell föregångare? som inte har numpad alls.
Rätta mig om jag har fel, men detta är vell ett tangentbord för gamers?
Den enda gången jag använder min numpad är när jag ska betala fakturor på nätet!

Permalänk
Medlem

Detta är enligt mig den ultimata layouten. Perfekt

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Jag gillar layouten, ganska bra kompromiss som är nog i det närmaste perfekt för oss vänsterhänta om man ofta använder numpaden i spel.

Det enda jag rakt av inte gillar är led belysningen för scroll/caps/numlock, verkar ju rent av korkat att placera de i hörnet på ett redan bakgrundbelyst tangentbord..

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Vad många klagar på att det inte finns piltangenter? hur ofta används dom i spel eller surf?

Dom används i alla spel.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Ser coolt ut men jag är tveksam till layouten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Dom används i alla spel.

I de flesta spelen används väl ändå wasd? Och om inte så kan man ju förhoppningsvis ändra till wasd.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oTiuZ:

Dom används i alla spel.

så om du spelar wow eller BF3 så använder du piltangenterna?

Permalänk

Jag vill ha ett med bruna brytare, kan man få bruna LEDs då?

Permalänk
Medlem

Såg ju nice ut, skönt med lite nytänk.

Använder ändå aldrig piltangenterna så dom är bara slöseri med utrymme, fast man vill ju ändå ha dom för typ BIOS. Numpad är ju inget man absolut behöver men om man har vant sig vid att använda en så är det ju tråkigt att man hittils behövt skippa den om man tänkt skaffa sig nåt så kompakt som tenkeyless. Men med denna konfiguration så har dom slagit två flugor med en smäll.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Både piltangeterna och keypaden använder jag till binds i spel. De behövs. Men jag är bra sugen på ett mekaniskt.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk

Hur kan folk inte använda numpaden? Sitter ni aldrig på banken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Hur kan folk inte använda numpaden? Sitter ni aldrig på banken?

Dom flesta som inte tycker numpaden är att ha är förmodligen lite yngre folk som aldrig betalt räkningar, haft en budget etc.
Sitta och skriva tal på tal utan numpaden är ju väldigt svårt.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Dom flesta som inte tycker numpaden är att ha är förmodligen lite yngre folk som aldrig betalt räkningar, haft en budget etc.
Sitta och skriva tal på tal utan numpaden är ju väldigt svårt.

Nope,numpad är bara onödig på ett spel t-b.När jag behöver skriva siffror så använder jag ett sånt här .

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Entusiast

Har en filco majestouch utan numpad utav anledningen att jag har dåligt med utrymme på skrivbordet och att det känns mer ergonomiskt för att spela med händerna närmare varandra. Jag saknar dock numpadden, så kanske köper mig ett sådant här framöver.

Trevligt att de fyller en plats för oss som vill ha numpad men samtidigt kortare tangentbord.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Öh hur fan tänkte dom nu?
Gamingtangentbord Utan piltangenter??

(För dom som undrar så är det vanligt att vänsterhänta använder piltangenterna eftersom dom kör musen med vänstern. det är för övrigt ganska vanligt med vänsterhänta i Asien.)

Permalänk

Nix, tack och hej.

När jag köper mig ett mekaniskt tangentbord så vill jag ha ett härligt fullt och klumpigt sådant. Det är halva grejen med dom, i min värld iaf. I mer avancerade spel så är de väl markerade pil-tangenterna fortförande mycket funktionella, plus att man behöver numpaden för annat.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Nope,numpad är bara onödig på ett spel t-b.När jag behöver skriva siffror så använder jag ett sånt här .

hehe ja eller varför inte ha ett speltgb, ett skrivtgb, ett snyggt designat tgb och ett med upplysta knappar och så byter man bara vid de olika tillfällena? Kanske är det så att man inte vill böka med såna saker så fort man ska slå in ett telefonnummer eller logga in på sin internetbank.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Ett tgb räcker.........om man köper rätt

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

så om du spelar wow eller BF3 så använder du piltangenterna?

Bf3?Ja, absolut, så fort man sätter sig i ett flygplan eller en helikopter är det WASD och piltangenter som gäller.

Permalänk
Skrivet av Lordsqueak:

Öh hur fan tänkte dom nu?
Gamingtangentbord Utan piltangenter??

(För dom som undrar så är det vanligt att vänsterhänta använder piltangenterna eftersom dom kör musen med vänstern. det är för övrigt ganska vanligt med vänsterhänta i Asien.)

Låter ju dumt att använda piltangterna. Kommer ju knappt åt några andra knappar då. Hade nog hellre använt OKLÖ eller PLÖÄ istället då. Nu är jag dubbelhänt dock så slipper bry mig =P

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Avstängd

mjaa, tror nog ett dycky TKL är prisvärdare (dock är det här priset ok med tanke på belysning och pris)

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

om den kommer med svarta brytare blir det kanske ett köp. Använder aldrig mig av numpad och piltangenterna ändå.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Vad många klagar på att det inte finns piltangenter? hur ofta används dom i spel eller surf?

Skrivet av Bakgrund:

I de flesta spelen används väl ändå wasd? Och om inte så kan man ju förhoppningsvis ändra till wasd.

Skrivet av JSvanberg:

så om du spelar wow eller BF3 så använder du piltangenterna?

Skrivet av tEan:

Nope,numpad är bara onödig på ett spel t-b.När jag behöver skriva siffror så använder jag ett sånt här .

Skrivet av Tenkai Star:

Låter ju dumt att använda piltangterna. Kommer ju knappt åt några andra knappar då. Hade nog hellre använt OKLÖ eller PLÖÄ istället då. Nu är jag dubbelhänt dock så slipper bry mig =P

Finns väldigt många som använder piltangenterna i FPS spel:)

Kevin "ex6tenz" från VG har av vana att ha det ibland bla:)
http://www.ckras-gaming.com/upload/gallery/thumb/verygames--i...
http://www.ckras-gaming.com/gallery/pic/1928
Han är en av flera som jag har sätt spela på det sättet faktiskt.

Bara binda om knapparna, dock så funkar det ju inte att ha den setupen utan numpad.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Ärkepuckad layout. Om man vill ha kompakt mekaniskt tangentbord med MX-brytare är det bättre att kolla in Filco. Annars är Unicomp fantastiska om man kan tänka sig buckling spring.