Google Nexus 7 eller Ipad mini ?

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Hur kan man se det som en STOR fördel? Laddar du ner torrents på din padda eller? För vanligt surfande lär hastigheten som Nexus kör på räcka långt o väl(egen erfarenhet).

Det är väl en stor fördel med att surfa snabbare och att ladda ner program snabbare, snabbare för streaming.

Men du är väl sån som hade varit nöjd med 56k modem.

Alla vill väl ha snabb hastighet, själv hade jag inte sagt nej till 1000 Mbit/s.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Det är väl en stor fördel med att surfa snabbare och att ladda ner program snabbare, snabbare för streaming.

Men du är väl sån som hade varit nöjd med 56k modem.

Alla vill väl ha snabb hastighet, själv hade jag inte sagt nej till 1000 Mbit/s.

Hahaha jo det gör säkert JÄTTE stor skillnad när du surfar på websidor och det är definitivt något alla användare som köper Nexus 7 eller kör 2.4 Ghz nätverk kommer störa sig MYCKET på.

Nä ärligt, jag märkte ingen skillnad när jag testade, finns det en skillnad så är den mindre än 1 sek (generella sidor).

Det är ganska stor skillnad mellan 56k modem och 2.4 Ghz trådlöst. Du vet desto bättre saker blir desto mindre skillnad blir det generellt, jämför så ska du få se

Men ska vi hårddra marginaler så kan vi ju konstatera att IPad mini med 32 GB minne(16 är definitivt minsta laget) kostar 1500 kr mer än vad Nexus 7 32 GB gör och det är ganska stor prisskillnad med tanke på att Nexus 7 kostar 2300 kr. Det tycker jag är en stark punkt för Nexus 7.

Jag tycker också multianvändare är extremt bra på Nexus 7, alla har sin egen facebook, IMG, Twitter och mail konton. På iallafall den IPad 2 vi har så är det en användare som gäller och det är drygt om någon anann skulle vilja in o kolla sina saker.

Och nä jag är ingen fanboy, jag lämnade faktiskt tillbaka Nexus 7an och köpte en IPad 2 till familjen och det handlar endast om apparna/spel, själva systemet skulle jag inte ge mycket för.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att prova en Nexus 10 kommer du se stor skillnad på det allmänna flytet jämfört med Nexus 7, om det beror på hårdvaran eller på Project Butter vågar jag inte svara på, men har sett några jämförelse-videos på YouTube där man tydligt ser skillnad i t.ex app-menyn.

Försökte hitta videon, men lyckades inte.
Dock tror jag inte flytet i webbläsaren kan förbättras utan bättre kod helt enkelt.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT