Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Grafik från vart?

Allo allo emliga armén!

Har tänkt inhandla grafikkort i slutet av månaden, tror jag hittar rätt kort, och självklart är det billigare online än på Inet (dit jag snabbt kan ta bilen). Föredrar alltid att handla saker i affär, + att inet är en jäkla bra affär.

På cdon och komplett kostar kortet 4100 kr, på inet nästan 4700 kr. Vilket är en stor skillnad för SAMMA kort imo.

Läste dock lite tråkiga kommentarer om komplett och cdon att kundservice ska vara JÄTTE dålig på cdon, och reklamationer är väldigt långsamma på komplett (om det skulle skita sig menar jag).

Handlat en skärm från komplett en gång, det gick snabbt och bra och funkar perfekt, men man vill ju inte sitta hemma en vecka utan dator för ett kort gått sönder.

Självfallet vill jag hitta kortet så billigt som möjligt, men är det värt de om de skulle skita sig?

Vart tycker ni jag ska handla kortet ifrån?

CPU: 8700K - Kylning: Captain 240 RGB - Motherboard:Aorus K3 - GPU:1080 - SSD: 500Gb 850 Evo Minne:16gb 3000Mhz - PSU: EVGA G2 750W Ljud: Andersson CDH 3.5 AE Monitor: Asus MG248Q Tangentbord: Två av de billigaste mekaniska du kan hitta i Sverige ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2010

Bara för att Inet's support är bättre så tycker jag inte att komplett har dålig support.
Jag hade köpt det från komplett om det är så mycket billigare.

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av WijK:

Bara för att Inet's support är bättre så tycker jag inte att komplett har dålig support.
Jag hade köpt det från komplett om det är så mycket billigare.

Sa inte att det var därför, just detta med att det tar tid, säger inte att kompletts support är DÅLIG.

CPU: 8700K - Kylning: Captain 240 RGB - Motherboard:Aorus K3 - GPU:1080 - SSD: 500Gb 850 Evo Minne:16gb 3000Mhz - PSU: EVGA G2 750W Ljud: Andersson CDH 3.5 AE Monitor: Asus MG248Q Tangentbord: Två av de billigaste mekaniska du kan hitta i Sverige ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2010

Att du får sitta en vecka utan dator ifall något går sönder kommer du nog inte undan. Med tanke på att det tar frakten minst 3 arbetsdagar. Så en vecka hade jag varit nöjd med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av WijK:

Att du får sitta en vecka utan dator ifall något går sönder kommer du nog inte undan. Med tanke på att det tar frakten minst 3 arbetsdagar. Så en vecka hade jag varit nöjd med.

Lite därför jag faktiskt har inet i tankarna bara att sticka ner och få nytt kort på en kvart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2010

Men de ska nog prova produkten först. Tror inte de ger dig ett nytt kort direkt. I värsta fall skickar de vidare kortet...
När jag skulle byta ett moderkort på webhallen i malmö så var de tvungna att skicka det till stockholm för att testa skiten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av drakelito:

Lite därför jag faktiskt har inet i tankarna bara att sticka ner och få nytt kort på en kvart.

Om tillverkaren av produkten har som policy att allt ska skickas direkt till en av deras representanter, så blir det inget bättre att handla i butik. Det kan t.o.m. ta längre tid (om butiken agerar mellanhand).

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Du kan ju alltid gissa
Registrerad
Maj 2012

Om det inte är för mycket pengar extra så kör jag hellre på en Inet butik eftersom det
är enklare att bara dra till butiken och snacka mellan fyra ögon istället för igenom en lur
då det oftast blir mer gjort då. Har god erfarenhet av Inet service. Men vet inte
hurivida cdon är dålig, har köpt mycket där men aldrig haft problem hittills.
I alla fall så tycker jag att det är bättre att ha en butik nära, då blir det mer gjort,
oavsett vem det är, om det är Elgiganten, Siba eller Inet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jun 2010

Jag köpte ett 6950 för ett par år sedan. Då var komplett ca 400 billigare än Inet. Jag mailade inet och då ändrade dom priset till samma som komplett så det blev ett enkelt val

Påtala för inet att dom är dyrare och se vad sim händer. Min erfarenhet är att deras kundservice är top-class så jag handlar helst där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av mekken:

Jag köpte ett 6950 för ett par år sedan. Då var komplett ca 400 billigare än Inet. Jag mailade inet och då ändrade dom priset till samma som komplett så det blev ett enkelt val

Påtala för inet att dom är dyrare och se vad sim händer. Min erfarenhet är att deras kundservice är top-class så jag handlar helst där.

Ja menar de, har själv jobbat på supporten på inet ett kortare tag så visst är de nice