Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Nov 2011

Bökigt att byta pasta på bärbar?

Hej, Jag har en HP bärbar dator som ja nyss köpte. Billig som fan för annars skulle ja inte köpa en HP (Varm och fläktarna lever om)

Men nu undra ja om de är bökigt att byta pasta på en HP 530?

Skulle gärna byta ut fläkten om de gick på nå vis också. Men iaf prova byta pasta.

Tack i förhand.

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av racefactory:

Hej, Jag har en HP bärbar dator som ja nyss köpte. Billig som fan för annars skulle ja inte köpa en HP (Varm och fläktarna lever om)

Men nu undra ja om de är bökigt att byta pasta på en HP 530?

Skulle gärna byta ut fläkten om de gick på nå vis också. Men iaf prova byta pasta.

Tack i förhand.

Jag har plockat isär ganska många laptops och tycker inte det är särskilt svårt. Man får dock räkna med att det tar sin lilla tid. Har du försökt rengöra fläkten/kylflänsen? (tryckluft på burk)
http://www.insidemylaptop.com/disassemble-ho-530-notebook-pc-...

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av screamin-daemon:

Jag har plockat isär ganska många laptops och tycker inte det är särskilt svårt. Man får dock räkna med att det tar sin lilla tid. Har du försökt rengöra fläkten/kylflänsen? (tryckluft på burk)
http://www.insidemylaptop.com/disassemble-ho-530-notebook-pc-...

Okey. Nä har ej provat rensa den

De såg jävlict bökigt ut

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Dec 2003

Om du skruvar isar allting sa kan du plocka bort allt damm som formodligen fastnat vid flaktar osv. Att byta kylpasta kanns helt onodigt.

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic