Chivalry eller War of the Roses?

Permalänk
Medlem

Chivalry eller War of the Roses?

Har funderat på testa lite FPS medieval style

Chivalry eller War of the Roses är dom två alternativ som verkar vara trevligast.

Kikat lite på videos, och War of the Roses verkar ha bättre system för avståndsvapen medan Chivlary har bättre känsla för närstrider. Bägge ser helt oki ut.

Men frågan är vad andra personer har för åsikter ang de två olika spelen och varför.

Kommer säkert Streama, så även intressant och veta vad allmänheten föredrar.

Give me your feedback about the matter ;O)

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk

Chivalry är det solklara valet för mig. Intensiv, taktisk action när den är som bäst Har blivit en riktig nörd sista tiden

Såg denna video och bestämde mig för att slå till direkt! Har bara testat WOTR som hastigast efter ett impulsköp men fastnade aldrig då jag saknade intensiteten

martin303 heter jag i spelet

Permalänk
Avstängd

Jag säger också Chivalry.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Avstängd

Chivalry, även om melee striderna ser rätt dåliga ut.

War of the Roses ifall de lyckas fixa större kartor och tar bort superOParmor2honehitweapons.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jag spelade betan till War of the Roses och lyckades vinna en nyckel till Chivalry.

Chivalry är mer (tok)snabb, intensiv action.
Känns som lite mer djup och taktikupplägg i WotR, definitivt långsammare tempo.

Lyckades inte riktigt fastna för något tyvärr. Vet inte varför.

Min känsla är att WotR kommer att utvecklas mer och under längre tid, och gillar man större slag med lite mer taktik och samarbete är det helt rätt, annars Chivalry.

Permalänk
Medlem

Båda spelen har 50% rabatt på steam just nu.

Permalänk
Medlem

Det blev en kopia Chivalry för mig i helgen och jag måste säga att det var den bästa spel-investeringen jag gjort på länge!

Finns en hel del kvar för dem att slipa på, men de har hittat känslan som jag eftersökt i alla MMO jag spelat i mina dagar samt hastigheten från ett FPS, 100% Spelgläjde!!

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Chivalry är roligare än War of the Roses, tycker jag. Och sen så är War of the Roses tredjepersons och inte FPS.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC