Permalänk
Medlem
Skrivet av hanky123:

sry dum fråga men inte någon stjärna när det gäller datorer.
Är det i "Energialternativ - Avancerade inställningar - Energisparafunktioner för processorn - kylning för dator"
jag ska ställa in Passiv för vid batteridrift och nätansluten?

Ja, men du kan också kolla i BIOS för att se om du kan ställa in "Fan mode". Brukar finnas val mellan normal/silent.

Permalänk
Medlem

Köpte en åt grabben UH572 och upptäcker när jag packar upp den att tangentbordet är löst i mitten och att touchpadden inte fungerar. Den ser ut som den är uppböjd framifrån plattan flyter inte jämt med chassit.

Hur ser eran platta ut flyter den jämt? och är tangentbordet löst för er också? måste nog vara det sämsta tangentbord jag sett.

Permalänk

NU får den ta och komma in igen som erbjudande tycker jag.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Kan man köpa vilket WWAN kort som helst till den? Finns för 15$ (typ Sierra MC8775) medan det som Fujitsu sätter i (Sierra Wireless Gobi3000) kostar 85$ som billigast. Kontakterna för antenn ser likadan ut och båda är mini pci-e...

Och bör man installera Windows på den stora SSD:n eller den lilla? Vilken har bäst prestanda? Känns som det är den stora...?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

har problem med svtplay och liknande buffringsidor,

länk #13026204

någon annan som köpt denna med liknanade problem eller funkar det perfekt för er. Lite trist då jag den typ används till skola, surf och lite slötittande med på svt.

Permalänk
Medlem

Wwankort

[QUOTE="tooobe;13024907"]Kan man köpa vilket WWAN kort som helst till den? Finns för 15$ (typ Sierra MC8775) medan det som Fujitsu sätter i (Sierra Wireless Gobi3000) kostar 85$ som billigast. Kontakterna för antenn ser likadan ut och båda är mini pci-e...

Var hittar du Sierra MC8775 för 15$? Jag har kikat runt litet via Google men hittar uteslutande diskussioner kring kortet ingen som faktiskt säljer.

Visa signatur

/znip

Permalänk

eBay. Någon som vet huruvida det faktiskt fungerar med ett annat kort än det Fujitsu sätter i själva?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Undrar lite samma sak om Sierra kortet. Vad jag förstår är det ett sånt här kort som sitter i datorn (om man köper med 3g modul) http://www.ebay.com/itm/Unlocked-HP-UN2430-Sierra-Wireless-Go... . Här finns en 8775 för 17$ http://www.ebay.com/itm/IBM-Lenovo-MC8775-WWAN-CARD-4-X61-T61...

Permalänk
Medlem

Någon som har gjort någon skärmprofil för att göra färgåtergivningen mer naturlig. Vore gött om nån ville dela med sig!
Nöjd med datorn nu så här efteråt. Datorn ihop med windows 8 är riktigt trevligt, touchpaden funkar precis som jag vill.
Högtalarljudet är verkligen dåligt, ska de inbyggda användas rekommenderar jag att man sänker 2kHz och 4kHz på Eq:n, då låter det lite bättre.

Permalänk

Kan återkomma med ett sent besked - fick följande svar från Fujitsu på min fråga om WWAN kort:

"Hej

Även MC8305 finns till maskinen. Dock kan du själv inte eftermontera och få det att fungera då moderkkortet måste flashas med något speciel programvara som verkstaden har.

Med vänliga hälsningar
Supportkillen"

Han skrev även i mailet efter att man kunde maila verkstaden för att få offert på att eftermontera WWAN kort, men det har jag inte gjort - blir nog dyrt känner jag på mig.

Kan ju vara bullshit, men känner inte för att chansa. Någon som känner för att riskera en hundralapp på att köpa ett WWAN-kort själv och montera?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Kan återkomma med ett sent besked - fick följande svar från Fujitsu på min fråga om WWAN kort:

"Hej

Även MC8305 finns till maskinen. Dock kan du själv inte eftermontera och få det att fungera då moderkkortet måste flashas med något speciel programvara som verkstaden har.

Med vänliga hälsningar
Supportkillen"

Han skrev även i mailet efter att man kunde maila verkstaden för att få offert på att eftermontera WWAN kort, men det har jag inte gjort - blir nog dyrt känner jag på mig.

Kan ju vara bullshit, men känner inte för att chansa. Någon som känner för att riskera en hundralapp på att köpa ett WWAN-kort själv och montera?

Har eftermonterat både WWAN och LAN kort på både Dell och HP maskiner utan att någon speciell firmware ska behövas. Låter som skitsnack i mina öron.

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Har eftermonterat både WWAN och LAN kort på både Dell och HP maskiner utan att någon speciell firmware ska behövas. Låter som skitsnack i mina öron.

Visst gör det? Har dock tight med pengar just nu, har inte ens en hundring över

Men vore kul om någon testade! Som sagt finns för ca 110 kr på http://www.ebay.com/itm/IBM-Lenovo-MC8775-WWAN-CARD-4-X61-T61...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Hej,

Kanske lite senkommet svar, men jag har fått detta WWAN-kort att fungera i UH572. Det behövs inga särskilda drivrutiner för själva datorn. Däremot tog det mig lite tid att klura ut vilka drivrutiner och program som fungerar.

Så här får du igång kortet, som till priset är ett klipp:

Hämta drivrutinerna för kortet hos Lenovo här: http://support.lenovo.com/en_US/detail.page?LegacyDocID=MIGR-...

Du behöver även AirCard Watcher. Den finns en version hos Fujitsu Siemens som inte funkar, lägg istället vantarna på Sierra Wireless geneiska variant som som egentligen är avsedd för AirCard 875: http://www.sierrawireless.com/en/Support/Downloads/AirCard/Le...

Det finns en överkurs också... Om du, som jag, vill uppdatera kortets firmware att klara 7,2 Mbit/s så hittar du den instruktionen här: http://3g-modem.wetpaint.com/page/Sierra+Wireless+MC8775+%26+...

Lycka till!

/Per

Permalänk
Medlem
Skrivet av perea:

Hej,

Kanske lite senkommet svar, men jag har fått detta WWAN-kort att fungera i UH572. Det behövs inga särskilda drivrutiner för själva datorn. Däremot tog det mig lite tid att klura ut vilka drivrutiner och program som fungerar.

Tack för att du delade med dig med passande drivrutiner!

Jag köpte 3G-kortet på Ebay-länken som förekom tidigare i tråden, men när jag ska ansluta så står det att kortet är "MEP locked" (operatörslåst antar jag) och en specialkod måste matas in. Hade du också samma problem och hur tar man sig runt det?