Samsung smart pc pro eller Acer W700?! Behöver tips!

Permalänk
Medlem

Samsung smart pc pro eller Acer W700?! Behöver tips!

Hej!
Jag var nästam säker på att jag ville ha en Samsung smart pc pro... MEN... så kom priset i sverige fram... 13999 på dustin home... känns väldigt för högt :/ Jag gillar specsen i den, jag gillar tangent bords dockan iden och pennan är rätt cool...MEN jag har kollat runt och det verkar som att kvaliten är rätt så usel, och plastig... För 13999kr vill man gärna ha en väl gjord platta...
Men sen så såg jag en tråd om Acer w700 här på sweclockers...
Jag sökte runt på internet och youtube och den verkar vara mycket bättre Kvaliten verkar super, inte plast Och priset är awsome, 7999kr på komplett Det är 5000kr billigare för en platta med bättre kvalite och med samma specs
Men jag tycker ändå att något är konsigt... hela 5000kr billigare... verkar för bra för att vara sant... är det något "sämre" med acer w700 eller är drt bara så att samsung har gjort den väldigt overpriced?
Vad tror ni??
Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon snäll som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Samsung lite overpriced, Acer har inte stylus (den kan ha samma slags stylus som finns till Ipads). Samsung har en tangentbordsdocka Tyckte inte att samsungen kändes platstig när jag tog på den i en affär.

Men jag tror att acer är ett bättre köp just nu. Om du överväger samsungen så skulle jag i alla fall vänta och se pris/spec på MS surface pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTH:

Samsung lite overpriced, Acer har inte stylus (den kan ha samma slags stylus som finns till Ipads). Samsung har en tangentbordsdocka Tyckte inte att samsungen kändes platstig när jag tog på den i en affär.

Men jag tror att acer är ett bättre köp just nu. Om du överväger samsungen så skulle jag i alla fall vänta och se pris/spec på MS surface pro

Jag tror att det kommer att komma tangentbords docka till acer w700 med så frågan är om stylus pen är värt 5000kr :/
Vart kände du på den föresten? Har för mig att den inte finns i sverige än :S

Permalänk
Medlem

Jag tror tyvärr inte att det kommer en tangentbordsdocka till den. en bundlas med ett tangentbord och en docka i USA. Jag kände på samsungen i Singapore, vilket jag inte tror hjälper dig så mycket

Jag är själv kluven om jag ska skaffa mig en w700, stylus är riktigt trevligt men inte en chans att jag lägger så mycket extra för samsungen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTH:

Jag tror tyvärr inte att det kommer en tangentbordsdocka till den. en bundlas med ett tangentbord och en docka i USA. Jag kände på samsungen i Singapore, vilket jag inte tror hjälper dig så mycket

Jag är själv kluven om jag ska skaffa mig en w700, stylus är riktigt trevligt men inte en chans att jag lägger så mycket extra för samsungen.

Precis så jag känner Kommer nog inte använda pennan så mkt förutom typ rita när jag är uttråkad xD
Vill kunna använda min platta precis som min skol laptop(som suger) fast med mkt bättre prestanda och portabilitet(vet ej om det heter så)