Surfa med mobilen via blåtand

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Surfa med mobilen via blåtand

Jag vill köpa en surfplatta med 3G men hittar ingen med vettig modell som har allt jag vill ha. Men om jag köper denna Asus Transformer Pad Infinity TF700T 64GB så får jag allt jag vill ha förutom 3G uppkoppling. Min fråga är då, kan jag använda min Htc oneX som mobil surfpunkt? Jag använder min Htc som surfpunkt till min asus med windows7 och det funkar ju men funkar det lika bra till android?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Jag har använt min Samsung galaxy s3 som ett portabelt Wifi eller vad det nu kallades som jag kopplade upp min iPad på och det funkade. Dock så funkade det inte med bluetooth men jag misstänker att det var för att Apple inte är så bra med Bluetooth och har en hel del begränsningar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av malmas:

Jag vill köpa en surfplatta med 3G men hittar ingen med vettig modell som har allt jag vill ha. Men om jag köper denna Asus Transformer Pad Infinity TF700T 64GB så får jag allt jag vill ha förutom 3G uppkoppling. Min fråga är då, kan jag använda min Htc oneX som mobil surfpunkt? Jag använder min Htc som surfpunkt till min asus med windows7 och det funkar ju men funkar det lika bra till android?

Det fungerar alldeles utmärkt, men jag tror att det är lättare med wifi-surfpunkt Bara att slå pådet på telefonen, och ansluta till nätverket med plattan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dark Side Of The Moon
Registrerad
Okt 2011

Du startar Mobil surfpunkt på din one X, så blir det en wifi uppkoppling mellan enheterna.

Edit: slagen med några sekunder med svaret hehe

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4820K @ 4,6 GHz Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus GTX 1070 Strix Hårddiskar: Intel SSD 530 240Gb (OS) Intel SSD 320 120Gb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: 3 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 7 Ultimate 64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Tack för snabba svar, då kan man kanske slå till på en platta tillslut.