var köpa stark ketchup och stark senap?

Permalänk
Medlem

var köpa stark ketchup och stark senap?

Någon som vet något bra märke och var man kan köpa dessa? Har testat några olika senaper men hittar ingen som är speciellt stark. Vad gäller ketcup har jag testat "stark" ketchup och chilisås men inga av dessa var starka enligt mig.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Musikälskare

Brukar blanda vanlig ketchup med random starksås och kör på Johnnys senap

gg wp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Johnnys senap är riktigt god, framförallt den söt-starka.
Apoteket brukar ha en väldigt god och väldigt stark klassisk senap runt jul, men vet inte om dom slutat med det nu när det är privatiserat.

Heinz hot chili sauce är ju rätt god och rätt stark men inte direkt HOT om det är det du är ute efter.

När jag googlade efter namnet på en chilisås jag glömt hittade jag en bloggpost som tog upp båda dom sorterna jag hade tänkt tipsa om:
http://omvardagsmat.wordpress.com/2012/07/24/riktig-chilisas-...

Ayam Brand finns även utan vitlök...

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Brukar blanda vanlig ketchup med random starksås och kör på Johnnys senap

gg wp

Brukade också blanda ketchup med stark sås innan men det är enklare om man bara kan spruta på på kroven utan att behöva blanda den i en skål först. Johnny's senap är rätt god vill jag minnas men inte speciellt stark? Det var ett tag sedan jag åt den.

Skrivet av Kilroy:

Johnnys senap är riktigt god, framförallt den söt-starka.
Apoteket brukar ha en väldigt god och väldigt stark klassisk senap runt jul, men vet inte om dom slutat med det nu när det är privatiserat.

Heinz hot chili sauce är ju rätt god och rätt stark men inte direkt HOT om det är det du är ute efter.

När jag googlade efter namnet på en chilisås jag glömt hittade jag en bloggpost som tog upp båda dom sorterna jag hade tänkt tipsa om:
http://omvardagsmat.wordpress.com/2012/07/24/riktig-chilisas-...

Ayam Brand finns även utan vitlök...

Ska kolla in de två chilisåserna som nämns i bloggen.
Heinz chilisås tycker jag inte är speciellt stark. Jag är ute efter HOT.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Johnnys senap är nog den enda jag kan rekommendera. Den är förbannat god och är den enda senapen jag ätit de senaste tio åren. Slotts hade en helt okej stark senap förr, men jag vet inte om den finns kvar. Angående ketchup vet jag däremot inte. Är inte så stort fan av just ketchup, så jag har bara heinz vanliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonno:

Heinz chilisås tycker jag inte är speciellt stark. Jag är ute efter HOT.

Nä, jag tycker deras vanliga är god men det är ju inte direkt stark öht.
Har du provat deras starka varianter? Men dom är ju inte direkt HOT heller, även om dom är lite starka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Apoteket är lika statligt som SJ.

Förövrigt har jag slutat med ketchup och håller mig till heinz chilisås då ketchup innehåller alldeles för mycket ättika.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonno:

Någon som vet något bra märke och var man kan köpa dessa? Har testat några olika senaper men hittar ingen som är speciellt stark. Vad gäller ketcup har jag testat "stark" ketchup och chilisås men inga av dessa var starka enligt mig.

Jag såg att dom på ICA Maxi hade fått in en senap med sitt egna märke med chili smak. Sen hur "stark" den nu är, det ska vara osagt från min sida.
Men jag tänkte ändå tipsa dig om den, om du inte redan kände till den.

Kan ju kanske vara värt att testa den, om inte annat.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ta en flaska valfri ketchup, skruva av korken och droppa i valfri mängd med death sauce. Märk ketchup flaskan med en varnings etikett.

Permalänk
Medlem

Västervikssenap

Permalänk
Medlem

http://www.grillhouse.se/marinadsenap/hot-headz-smoky-chipotl...

SVINGOD!

Permalänk
Musikälskare

För den vanliga svensson är Johnny's senap riktigt stark imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Kan nog inte annat hålla med om att just "Johnny's senap", att den är riktigt trevlig. Men bara för den saken skull så skulle så kan jag inte heller sticka under stolen med att den kunde ha varit "lite" starkare.

Men god, det är den.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Jag såg att dom på ICA Maxi hade fått in en senap med sitt egna märke med chili smak. Sen hur "stark" den nu är, det ska vara osagt från min sida.

Ska kolla upp den.

Skrivet av Kryll:

Ta en flaska valfri ketchup, skruva av korken och droppa i valfri mängd med death sauce. Märk ketchup flaskan med en varnings etikett.

Kanske kan testa en Mega death sauce dock var den dyr.

Skrivet av flashen:

Är inte svensk så det kanske är därför den inte är stark.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonno:

Är inte svensk så det kanske är därför den inte är stark.

Haha, lite kul det där.
En kompis gjorde en pyttipanna med lite chili i.
Jag tyckte det var en hint av hetta, han tyckte den hade "smak", en annan tyckte det var skitstarkt och en tredje tyckte det var oätbart...

Det är väldigt mycket snack om Johnnys, men vilken pratar ni om?
Standard, söt-stark, grov stark eller vad dom nu heter? Finns ju flera olika, den söt-starka är som sagt min favorit av dom Johnnys jag provat, vilka kör ni andra med?

Permalänk
Entusiast

http://extremefood.se/

Där har du alla starka såser du någonsin kan behöva med alla nivåer av styrka.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonno:

Den är grymt dryg, såvida du inte har omänskliga smaklökar och dricker brinnande diesel till frukost
Räcker med ett par droppar i en ketchup flaska för att den skall bli "stark".
Synd att du inte bodde i Göteborg annars hade du kunnat knallat in i den lilla butiken och provsmaka lite såser.

Permalänk
Föredetting

Texas Longhorn har ju sin Jalapeñoketchup lite här och var. Inte jättemycket ös, men definitivt mer än genomsnittet.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Mitt fel. Det var inte alls ICAs egna märkte som jag fick det till att det skulle vara fick jag se nu.
Men vilket fall som helst, den kan ändå vara värt att prova på kanske.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://img687.imageshack.us/img687/5629/senap.jpg

Mitt fel. Det var inte alls ICAs egna märkte som jag fick det till att det skulle vara fick jag se nu.
Men vilket fall som helst, den kan ändå vara värt att prova på kanske.

Var nyss inne på Maxi, synd att jag inte tänkte på att kolla bland senaperna. Får göra det imorgon och hoppas att de har en med 5 chilifrukter på bilden och inte 3.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonno:

Jag tror inte riktigt du förstår just HUR starka dessa såser är.
Den har över 1 000 000 scoville.
Dvs minst 400 gånger starkare än Tabasco...

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonno:

Var nyss inne på Maxi, synd att jag inte tänkte på att kolla bland senaperna. Får göra det imorgon och hoppas att de har en med 5 chilifrukter på bilden och inte 3.

Jag stod faktiskt och kollade om det fanns med 5 chilifrukter. Men det ända jag kunde hitta, det var den här med 3 chilifrukter på. Men det är ju inte helt omöjligt att jag kan ha missat något.

Det har hänt tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Noxxer:

Jag tror inte riktigt du förstår just HUR starka dessa såser är.
Den har över 1 000 000 scoville.
Dvs minst 400 gånger starkare än Tabasco...

Instämmer, de starkare i den serien är INTE en ersättare till ketchup då de är för starka. Jag har en flaska Pure Death som är mycket snällare än Mega Death och den är på gränsen av vad som går att använda på mat. Några droppar och en tallrik mat blir stark. Har inte testat alla men min erfarenhet är att de såserna är rätt syrliga utöver styrkan. Finns mycket roligare såser att köpa med bättre smak. Blairs kör mer på styrka än smak tycker jag. Har en flaska Marie Sharp Habanera Pepper Sauce som är riktigt fin. Stark men inte så stark att den inte går att äta rakt av. Finns ett märke som heter Clemente Jacques som har en plastflaska med Jalapenos som är grymt god. Ser ut lite som bostongurka fast det är jalapeno istället. Finns en likadan tub med en schyst chipotle också men den tycker jag är lite för stark för att ha direkt på mat men helt grym att ha i mat.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hur länge håller en öppnad mega death i kylen om den är öppnad utan att den blir dålig? Det verkar som att det tar ett tag innan den tar slut om den är så stark.

Vilken är godast av Blair's Mega Death, Blairs Sudden Death Sauce och Blair's Ultra Death?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bonno:

Hur länge håller en öppnad mega death i kylen om den är öppnad utan att den blir dålig? Det verkar som att det tar ett tag innan den tar slut om den är så stark.

Vilken är godast av Blair's Mega Death, Blairs Sudden Death Sauce och Blair's Ultra Death?

Många månader. Har haft min i ett år eller nåt utan problem. Så mycket ättika och konserveringsmedel att inget överlever.

Har inte testat Blairs extremare såser men med tanke på hur lite en normal människa kan använda av dem tror jag inte man märker så stor skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inga av de tre såserna jag skrev ovan har över 1 000 000 på scoville även om den ena påstås ha det. Kom dock inte ihåg källan. Såserna verkar ligga mellan 400 000 och 600 000. Lär dock säkert räcka rätt bra. Tänkte köpa en flaska Mega Death på Teknikmagasinet imorgon och göra en dipp med lite sånt i.
@ Zotamedu, tack då vet jag.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Johnnys senap är inte stark. Vill du ha något som smakar ta då Slotts Stark. Johnnys är fin men saknar styrkan enligt mig.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

När jag var i Chile för ett antal år sen fanns där alltid Aji Chileno på varje matställe. Asgod chiliketchup, men tyvärr köpte jag bara med mig en tub hem som jag brukade ha på t ex lasange - den höjde upp smaken helt otroligt. Den är inte superstark, men väldigt god. Jag har aldrig sett den i Sverige dock.
Kan har varit den här: http://www.amazon.com/JB-Aji-Chileno-240-grs/dp/B005F5ZHTE

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Har testat Da Bomb Ground Zero och Beyond Insanity som varierar mellan 1xx.000scoville och 2xx.000 och jag kan inte direkt säga att det är någon skillnad, Båda är potenta om vi säger så
Stekte kött med båda och det kändes mindre bra att stå i köket trots att jag bara använde en tesked...stekoset var rena pepparsprayen Kan nog bli bra krut i en vanlig ketchup om man blandar i lite, skulle tro att en tesked jävligt stark sås räcker gott och väl till en flaska ketchup.

Permalänk
Medlem

Blandar alltid heinz ketchup med tabasco, asgott! ^^

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]