Surfplatta för nöjen och lättare jobb

Permalänk
Medlem

Surfplatta för nöjen och lättare jobb

Har försökt söka runt i denna djungel av surfplattor och jag känner mig vilse. Kan ju börja med vad jag söker.
Är på jakt efter en surfplatta för att kunna se film på samt koppla plattan till tven via Hdmi och spela upp filmen på tv. Förutom film ska den även kunna användas till förenings jobb så som scheman och kalender och anteckningar.

Jag har funderat på Tab 2 10.1 mest att priset känns lagom men jag är lite fundersam över prestandan. Finns det nån som tipsa om det är värt köp eller om man ska lägga extra pengar på Note 10.1 eller nån asus platta? Eller är windows 8 plattorna vettigare i mitt syfte?
Kan tilllägga att 3g eller 4g på plattan är ointresant då den ska mest användas hemma eller jobbet där wifi finns samt har telefon hotspott (s3a)

hoppas nån kan ge mig ett bra tips på en platta eller ge mig nått råd att gå efter.

Tack på förhand

Permalänk
Inaktiv

Nexus 10 är väl den bästa androidplattan som ger bäst upplevelse.

Vet inte om WinRT-plattorna klarar av all funktionalitet du vill ha.

En billigare bra androidplatta om Nexus 10 är för dyr:

http://cdon.se/hemelektronik/asus_eee_pad_transformer_prime_t...

Permalänk
Medlem

En platta jag själv tittat lite på är Acer w510. Har ungefär samma behov som dig, har dock inte kommit några ordentliga recensioner på den än. Vet bara att jag vill ha en platta med W8, tangentbord och i rimligt pris. Någon som har erfarenhet av denna eller läst någon recension?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1449816

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Hittar inte nexus 10 :/ är jag bara klantig på att söka eller? hittar massa tillbehör dock. nån som vet vart jag kan hitta lite info om den?

Kollade på den dära ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201 32GB och den såg trevlig ut. men hur är det med android 3.2? såg att nyare plattor med lägre prestanda har android 4. nån som vet om det går att uppgradera isf?
kollade lite granna på tillbehör såg att de felsta samsung plattor inte har hdmi ut men det finns adapter för detta. nån som vet hur de funkar? om de ger bra kvalite?

jag vet jag har nog många dumma frågor men känner att jag vill hitta en bra platta som passa mig

Har kollat runt nu och det blir en ASUS Eee Pad Transformer Prime för mig tack för tipsen

Permalänk

Rekommenderar en iPad då den är allmänt bra. Sitter på en nu.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

Har funderat på en ipad med men dels så har asusen hdmi kontakt inbygd så behöver ingen hdmi adapter för att få den till tven.
sen såg jag att på pricerunner hittade jag ipad 4 med 16gb för 4349kr och asusen ligger lite lägre och har 32gb
dock verkar ipaden har bättre batteri men man får prioritera vad som är viktigt och jag välljer att gå med asusen

Permalänk

Kan rekomendera en iPad, du har ju en iPad2 du kan välja om det funkar med lite sämre prestanda och ej retina skärm. Sitter på en trea själv och är väldigt nöjd, har dessutom adaptern för HDMI och ger bra bild, märker ingen försämring. Sen överlag tycker jag att iPad känns mer gedigna och bättre byggkvalité. Tycker ofta att många andra plattor känns plastiga och klena.

Sen har du ju fler appar till en iPad och apples egna pages för att skriva/redigera dokument som är väldigt bra. Finns en uppsjö appar för att streama eller spela upp filmer. Kan rekomendera Air Video samt AVPlayerHD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Sen har du ju fler appar till en iPad

http://www.phonearena.com/news/400000-apps-in-the-App-Store-h...

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Vadå hur kan du rekommendera Nexus 10? Den är ju inte ens släppt i Sverige än.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Så må det vara men sen har du ju den faktan att många appar till Android inte är anpassade på en platta utan för telefon men går att köra på plattor.....

Permalänk
Medlem

Det blev asus plattan och måste säga jag är grymt nöjd med den.