passar de här i min dator? ASRock G41M-GS3

Permalänk
Medlem

passar de här i min dator? ASRock G41M-GS3

Tänkte byta moderkort från asus p5n-t till detta ASRock G41M-GS3 då mitt nu varande moderkort inte stödjer win 7 så tänkte beställa detta ASRock G41M-GS3 Men kommer de passa i mitt chassi?

Mitt chassi är ett Aerocool X strike one.

Permalänk
Medlem

Eftersom ditt chassi stödjer både ATX och mATX (olika standardstorlekar på moderkort) och det du har nu är ATX (större) och det nya du vill beställa har mATX (mindre) så kommer det att passa (:

Men är det drivrutiner som inte funkar med Windows 7? Sitter nu vid min HTPC med ett gammalt AM2 moderkort som funkar prima ballerina med Windows 7. I många fall kan man köra med drivrutiner för Windows Vista, det funkade för mig med mitt ännu äldre AM2 system.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Okej de låter ju super bra

Jag försökte om installera/uppgradera bios eftersom datorn är seg och laggar/fryser till även fast jag inte gör något specielt alls kan inte äns komma ut på nätet utan att den behöver tänka i ca 5 mn eller så fryser den fast där.

Jag har bytt processor o minnen o nätagg o grafikkort men problemet kvar står så då sökte ja vidare igen men de ända ja hittar som kan vara felet är ju att de är moderkortet som strular efterom jag kör windows 7 när de inte är kompatiblet med de. Jag försökte leta fram drivisar men finns inga som funkar. Och jag har ju skivan ja stoppa i den men den säger ifrån eftersom de är windows 7 på datan.

Men jag beställer väl de där moderkortet så lär ju problemet vara löst eller är de någon som har något förslag på vad jag kan försöka göra?

Och om ja betäller de där moderkortet vilka dd3 minnen passar då? måste ja köpa 1066 minnen eftersom processorn ligger på de eller kan ja köra 1333?

Permalänk
Skrivet av mr msi:

Okej de låter ju super bra

Jag försökte om installera/uppgradera bios eftersom datorn är seg och laggar/fryser till även fast jag inte gör något specielt alls kan inte äns komma ut på nätet utan att den behöver tänka i ca 5 mn eller så fryser den fast där.

Jag har bytt processor o minnen o nätagg o grafikkort men problemet kvar står så då sökte ja vidare igen men de ända ja hittar som kan vara felet är ju att de är moderkortet som strular efterom jag kör windows 7 när de inte är kompatiblet med de. Jag försökte leta fram drivisar men finns inga som funkar. Och jag har ju skivan ja stoppa i den men den säger ifrån eftersom de är windows 7 på datan.

Men jag beställer väl de där moderkortet så lär ju problemet vara löst eller är de någon som har något förslag på vad jag kan försöka göra?

Och om ja betäller de där moderkortet vilka dd3 minnen passar då? måste ja köpa 1066 minnen eftersom processorn ligger på de eller kan ja köra 1333?

Kan du säga vad du har för:
processor
Moderkort (bios)
Grafikkort
minnen
en sån skulle sitta fint: http://valid.canardpc.com/2590604

Har själv haft liknande problem med mitt Msi Moderkort
Vad gäller minnen så jag kör mina 1333 på 1066, Jag kan även köra dem på 800.